Gå til innhold

Jogging og fremgang

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Veslepusen

Har som min store plan å jogge minst annenhver og gjerne hver morgen før frokost, har lagt opp en løpe som tar ca 40 min å gå og drevet på i en uke nå...

Det er SÅ TUNGT!! Jeg eier ikke kondis og ender opp med å gå like mye som jeg jogger... og er helt ødelagt når jeg kommer hjem (går heldigvis over etter mat og en dusj).

Det er jo ikke så veldig moro.. Så når kan jeg egentlig forvente å se noen fremgang? Hvor mange måneder må jeg egentlig holde på før jeg klarer å jogge hele runden? :-( :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll
Har som min store plan å jogge minst annenhver og gjerne hver morgen før frokost, har lagt opp en løpe som tar ca 40 min å gå og drevet på i en uke nå...

Det er SÅ TUNGT!! Jeg eier ikke kondis og ender opp med å gå like mye som jeg jogger... og er helt ødelagt når jeg kommer hjem (går heldigvis over etter mat og en dusj).

Det er jo ikke så veldig moro.. Så når kan jeg egentlig forvente å se noen fremgang? Hvor mange måneder må jeg egentlig holde på før jeg klarer å jogge hele runden? :-( :veldigsur:

For det første så synes jeg du bør roe ned litt - jeg tror du trenger mer hvile enn èn dag dersom du er utrent.

Dette går ikke bare på musklene, men f.eks. sener - veldig lett å få betennelser, og dermed bli parkert for lang tid fremover.

Ellers så gjør det da ingenting om du går litt. Etterhvert vil du ha mindre og mindre behov for å gå, og kunne løpe lenge distanser i ett.

Kan ikke hjelpe deg med et tidsperspektiv - men for hver joggetur blir du i bedre form. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når du blir sliten av å gå, så får du jo trening ved å gå jo! No worries! etter hvert vil formen komme, og du må øke tempoet for å få effekt. Det vil du merke selv.

Tar du det ikke gradvis som lekis skriver, VIL du få skader.... ;)

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vell like bra å GÅ fort som å jogge?

Prøv å unngå asfalt vis du kan, har selv begynt å gå FØR frokost ca 3 ganger i uka, og merker allerede fremgang rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

For x antall år siden drev jeg og jogget mye, og hadde samme kasett i walkmanen min (jeg sa det var lenge siden) hver gang. I tillegg løp jeg samme runde hver gang. Og jeg merket fort at formen steg og at jeg tok meg selv igjen. Etter sang nr 4 f.eks, pleide jeg å ha kommet så og så langt, men etter hvert kom jeg enda lenger før sang nr 4 var ferdig. Så det er mitt lille tips, å ta asamme rute og høre på samme musikk hver gang!

En god følelse når formen stiger, og det tar ikke så lang tid, tro meg! Det er ikke snakk om mange måneder før du merker noe, hvis du jogger/går tre dager i uken så merker du fort forskjell! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...