AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #1 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg tror jeg er dehydrert, men jeg er ikke sikker da.. fordi jeg har ikke drukket vann på fem dager :/ har bare drukket litt cola, fordi det hjelper litt på kvalmen (jeg er veldig kvalm for tiden) vondt i hodet og svimmel er jeg også mageknipe og diare plages jeg også med idag...Tror dere jeg er dehydrert? for jeg er ikke sikker selv.. og det sies jo at man skal drikke bortimot 2 liter hver dag, men gjelder det bare vann eller gjelder det andre drikker også? (Cola) Anonym poster: ba061008e4bc1eec0305098db4eadad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 19. mai 2013 #2 Del Skrevet 19. mai 2013 Hvis det eneste du har drukket på fem dager er litt cola, da er du dehydrert ja. Drikk vann nå! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #3 Del Skrevet 19. mai 2013 Hvis det eneste du har drukket på fem dager er litt cola, da er du dehydrert ja. Drikk vann nå! jamen jeg er så kvalm.. orker ikke vann æsj Anonym poster: ba061008e4bc1eec0305098db4eadad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 19. mai 2013 #4 Del Skrevet 19. mai 2013 Du har ikke lyst på eller klarer ikke? Om du ikke har lyst på så drikk det allikevel, om du er så dårlig at du ikke klarer det, dra på legevakten og få intravenøst... Kroppen din trenger væske. Og om du i tillegg har diare vil mer væske enn vanlig skilles ut av kroppen din uten å bli tatt opp. Hvor mye cola har du drukket da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #5 Del Skrevet 19. mai 2013 Kroppene våre overlever blant annet fødsler, tortur, kreft, nesten-drukning, bilkrasj og maraton. Vi er skapt for ekstreme ting. Du klarer å drikke noen glass vann. Anonym poster: 9c77e30487736f26ddf3c4a781bbda84 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #6 Del Skrevet 19. mai 2013 Du har ikke lyst på eller klarer ikke? Om du ikke har lyst på så drikk det allikevel, om du er så dårlig at du ikke klarer det, dra på legevakten og få intravenøst... Kroppen din trenger væske. Og om du i tillegg har diare vil mer væske enn vanlig skilles ut av kroppen din uten å bli tatt opp. Hvor mye cola har du drukket da? har sikkert drukket over 3 liter cola på disse fem dagene.. Anonym poster: ba061008e4bc1eec0305098db4eadad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 19. mai 2013 #7 Del Skrevet 19. mai 2013 Cola inneholder koffein som er til en viss grad vanndrivende. Drikk vann eller tynn saft (ikke LETT-saft). Blåbærsaft sies å roe magen, men jeg kan ikke gå god for det. Vann med ingefær (og sitron) er også kvalmestillende og anbefales ofte til gravide. Om du har hatt mye løs avføring bør du også tilføre elektrolytter. Det ideelle er såkalt ringer-væske, men den selges ikke overalt. Sportsdrikk er et alternativ, med det inneholder stort sett mye sukker eller kunstig søtning som ikke akkurat hjelper en dårlig mage. Vanlig Farris inneholder elektrolytter og anbefales ofte i en 50/50-blanding med eplejuice. Husk å riste/røre ut kullsyren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mai 2013 #8 Del Skrevet 19. mai 2013 Kjære AB Jeg stenger tråden din nå og ber deg kontakte medisinsk personell/lege for konsultasjon. Her inne er det ingen som kan vite med sikkerhet hvorvidt de symptomer du beskriver er relatert til dehydrering. Du har fått gode råd om å innta væske i form av vann, prøv å følge dette rådet og oppsøk medisinsk personell for dine plager. Lille-pus, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg