Gå til innhold

Fikk ikke leiligheten likevell, husløs fra i morgen, hvilke rettigheter har vi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei!

Nå sitter jeg å samboeren min med et kjempe problem, vi fikk oppsigelse fra huseier å fant heldigvis en ny ganske kjapt. Ble lovet å flytte inn i leiligheten 15 Mai, dette var en muntlig avtale med to vitner. Vi ga beskjed til vår nye huseier at vi var ute senest 20 Mai. Så for 3 dager siden har plutselig den nye huseieren bestemt seg for å selge og nekter oss å flytte inn, nå har han skrudd av mobilen å vi er husløs i morgen!!

Noen som vet hvilket ansvar denne nye huseieren har? Har vi mulighet til å sjekke inn på hotell på hans regning? Vi har jo ingen plass og bo fra i morgen.

Setter pris på alle svar!

Anonym poster: eb05ac3e4b33f64fb0b9779471b0cd84

Videoannonse
Annonse
Gjest Kariannne
Skrevet

Hjelp noen??

Hvem er disse vitnene? det er desverre lite (tror jeg) dere kan gjøre når ikke det er noen skriftlig avtale. Be alltid om skriftlig avtale, med begge parters underskrift.

AnonymBruker
Skrevet

Er det campingplass i nærheten? Litt rimeligere alternativ enn hotell, og boutgifter blir det uansett hvor dere bor.

Tror ikke dere har noen rettigheter så lenge det ikke finnes skriftlig avtale.

Anonym poster: 8b710e22d8749dc024741eba77219654

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er disse vitnene? det er desverre lite (tror jeg) dere kan gjøre når ikke det er noen skriftlig avtale. Be alltid om skriftlig avtale, med begge parters underskrift.

En muntlig avtale er tvert i mot like bindende som en skriftlig. Problemet er selvsagt å bevise at avtalen finnes, men om ts har to vitner (som kjenner henne, ikke huseier) vil hun stille godt. Dette er en typisk sak for forliksrådet - ring politiet i morgen og hør hvordan dere skal gå frem når dere blir snytt på det her viset, om dere bør (av formelle grunner) anmelde for svindel e.l.

Anonym poster: ce0f58d80234282dcd1521b7d0eaa6b5

Skrevet

Ein leieavtale blir ikkje automatisk sagt opp sjølv om huseierne selger huset.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke hadde tegnet skriftlig avtale og betalt inn på depositumskonto så tror jeg dessverre dere ikke har så gode kort. Men dere er heldig med tidspunktet, det er jo en del studenter som leier ut leilighetene sine for sommeren og tilbyr korttidsleie i noen mnd til studiestart og det gir dere mer tid til å finne noe mer permanent. Sjekk hybel.no

Anonym poster: 387e128ed2dbf32db2ee5dd540788cc2

Skrevet

Dere kan jo prøve å tvinge gjennom en innflytting kun basert på den munlige avtalen, men er det virkelig verdt det når du kommer til å få et fiendtlig forhold med huseier fra dag én?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i huleste har dere ikke skrevet husleiekontrakt? Tror ikke dere kommer så langt uten det.

Anonym poster: 848891c202eb5947a29831614785b408

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...