Gå til innhold

Redde ekteskapet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøker fortvilt å redde ekteskapet. Min ektemann sliter med diverse problemer som tærer fælt på forholdet oss i mellom, og på forholdet mellom ham og barna.

Jeg har støttet og hjulpet ham så godt jeg kunne, men i etterkant ser jeg at jeg har gjort oss begge en bjørnetjeneste. For ikke lenge siden ga jeg ham derfor et ultimatum og han har gått med på å oppsøke hjelp. Det virker som han endelig skjønner alvoret i situasjonen, derfor vil jeg gjerne gi ham denne sjansen.

Jeg vet at hans behandling vil være tidkrevende og det blir sannsynligvis verre før det blir gradvis bedre. Jeg føler nå at jeg "holder ut" mer enn jeg faktisk trives i ekteskapet. Jeg har likevel ikke mistet troen på at vi kan få det godt sammen, men nå er jeg altså totalt tappet for energi og føler meg nedstemt og uten ork.

Jeg ønsker å støtte ham men jeg føler at jeg akkurat nå ikke har noe støtte å gi. Dette sliter på samvittigheten min og jeg trenger rett og slett en energikilde. Jeg trenger rett og slett påfyll men aner ikke hvor jeg skal hente det fra.

Er det noen som har vært i lignende situasjon og som har gode forslag til hva jeg kan gjøre?

Anonym poster: c5349b04d46781d7421133feccb35c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva han sliter med og hva som har skjedd mellom partene.

Skrevet

Har dere mulighet til å få barnevakt en helg?

Har du en hobby du kan få frigjort tid til? Jeg får for eksempel mer energi og ro av å gå tur i skogen. Synes mange utfordringer blir mye lettere å bearbeide av å få luftet kropp og hode. Din ventil er kanskje en annen. Hva likte du å bruke tid på før du fikk barn?

Gjest Reza08
Skrevet

Ta en titt på disse videone. Dette vil kanskje hjelpe deg litt på veg.

Gjest Reza08
Skrevet

Her kommer jeg med en video til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...