Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er et seriøst spørsmål. Jeg er 19, og føler at jeg er såpass moden som det forventes av den alderen, om ikke mer. Umoden er jeg hvert fall ikke. Jeg er i et forhold med en på 23, og han er mer umoden og barnslig enn meg.. Det er faktisk såpass at det begynner å irritere meg skikkelig, og jeg begynner faktisk å lure på om jeg må gjøre det slutt. Jeg tåler mye og kan være barnslig selv, men han klarer aldri å være seriøs, og har noen holdninger jeg ikke hadde forventet av en 23-årig MANN. Jeg har tatt det opp med han flere ganger, men det er rett og slett bare sånn han er, og han tar meg ikke seriøst.

Leser at "menn aldri vokser opp", men dette er jo bare tull. Han oppfører seg jo som en 16-åring, og det kan man da ikke gjøre hele livet? :P Hva tenker dere om dette?

Anonym poster: 115a376210161f22a2107666214c2859

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen, aldrig.... Jeg har hverfall ikke planer om å bli det!

Alphaville hadde en låt om det tror jeg :P

AnonymBruker
Skrevet

Noen oppfører seg som tenåringer til de er 30..

Anonym poster: 72d3eca62f4ec199b568175d51851061

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg satser på å aldri bli voksen. Må være utrolig kjedelig å ikke kunne pleie barnet i meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

..og noen vokser jo faktisk aldri opp.

Anonym poster: 0788096ca022659ffddf10abe0af7f37

AnonymBruker
Skrevet

En typisk Anti-Mann tråd her på KG ser jeg

Anonym poster: a23f1d371099e5fcb72875e49f322cd7

• Liker 1
Skrevet

Og du er så voksen i din alder av 19?

For det første, hva legger du i ordet voksen?

AnonymBruker
Skrevet

Du er 19 år og kaller deg voksen.

Det er svært få 19 åringer som er voksne dette gjelder både menn og kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En typisk Anti-Mann tråd her på KG ser jeg

Jeg er IKKE anti-mann, men jeg sliter med at kjæresten min er altfor umoden. Jeg kan godt være barnslig selv, men vi snakker HELE TIDEN her. Han har mange andre gode egenskaper, og det er derfor jeg er sammen med han, men når jeg merker såpass stor forskjell mellom oss mentalt, kan det by på ufordringer for meg. Jeg har vært sammen med en på min egen alder, og da var jeg 17. Han var mer moden da, enn hva min nåværende kjæreste på 23 er nå...

Og du er så voksen i din alder av 19?

For det første, hva legger du i ordet voksen?

Nei, egentlig anser jeg ikke meg selv som voksen, men en moden ungdom? Jeg forventer ikke at han skal være like moden hele tiden, men man forventer jo litt av noen på 23. Jeg får høre at jeg er ansvarlig, fornuftig og reflektert av voksne(familie, lærere, andre bekjente), og dette er tre egenskaper jeg mener reflekterer modenhet(blant annet). Min kjæreste er ikke uansvarlig, men han er lite reflektert. Det går ikke an å ha en ordentlig, seriøs diskusjon med han f.eks., fordi han bare begynner å tulle. -TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ting er det som gjør at du oppfatter han som barnslig?

Anonym poster: 362d4848896d898c2228eeb53d074ad2

Gjest Jon Snow
Skrevet (endret)

Jeg føler meg voksen ihvertfall

Selv om jeg kanskje ikke er det mange regner som typisk voksen mann. Med Kone barn og et A4 Liv med eid hus bil og alt det der.

Når blir man voksne ?.....Det er vel forskjellig fra person til person.

Endret av Jon Snow
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er IKKE anti-mann, men jeg sliter med at kjæresten min er altfor umoden. Jeg kan godt være barnslig selv, men vi snakker HELE TIDEN her. Han har mange andre gode egenskaper, og det er derfor jeg er sammen med han, men når jeg merker såpass stor forskjell mellom oss mentalt, kan det by på ufordringer for meg. Jeg har vært sammen med en på min egen alder, og da var jeg 17. Han var mer moden da, enn hva min nåværende kjæreste på 23 er nå...

Nei, egentlig anser jeg ikke meg selv som voksen, men en moden ungdom? Jeg forventer ikke at han skal være like moden hele tiden, men man forventer jo litt av noen på 23. Jeg får høre at jeg er ansvarlig, fornuftig og reflektert av voksne(familie, lærere, andre bekjente), og dette er tre egenskaper jeg mener reflekterer modenhet(blant annet). Min kjæreste er ikke uansvarlig, men han er lite reflektert. Det går ikke an å ha en ordentlig, seriøs diskusjon med han f.eks., fordi han bare begynner å tulle. -TS

Hørtes slitsomt ut. Over tid kan det jo ikke være så konstruktivt.

Når det er sagt, er det jo ofte veldig bra og kunne løse opp stemningen og humøret ved å tulle litt.

Men alt med måte da. Om en aldri klarer å være seriøs, hvorfor kan en da forestille seg at han en gang synes sine egne følelsler for deg, er seriøs ? ;)

Anonym poster: 0788096ca022659ffddf10abe0af7f37

Gjest Gjest
Skrevet

En voksen og moden er en sujektiv synsing. Jeg nærmer med 30 og li\urer hele tid på når norske kvinner skal bli modne i hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Forskning viser at kvinner er fullmodne ved alderen av 21-22, mens menn er fullmodne først ved en alder av 30.

Dette har med hjernens utvikling å gjøre.

Men modenhetens definisjon er at man reagerer på omgivelsene på riktig måte. Dvs. at man kan konfronteres med kritikk og ta dette på en konstruktiv måte i stedet for å f.eks. reagere med motangrep.

Dette er noe man kan lære seg ved hjelp av erfaring.

Modenhet er med andre ord noe man kan lære seg. Så hvis du synes mannen din er for umoden, så må du lære han å ta deg seriøst når det er viktig at han tar deg seriøst.

Anonym poster: 16a0c03a278126a69c247da0ce4f063a

• Liker 2
Skrevet

Forskning viser at kvinner er fullmodne ved alderen av 21-22, mens menn er fullmodne først ved en alder av 30.

Kan du dele denne forskningen med oss?

• Liker 2
Skrevet

Menn er som trær, de bruker 50 år på å vokse opp.

Og til dere som må henge dere opp i alt: Neida,selvfølgelig ikke alle menn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mange lavpanner det er på kg.

Anonym poster: 2db3678dc8a9a31a3c90435e417e7bb8

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Men modenhetens definisjon er at man reagerer på omgivelsene på riktig måte. Dvs. at man kan konfronteres med kritikk og ta dette på en konstruktiv måte i stedet for å f.eks. reagere med motangrep.

Dette er noe man kan lære seg ved hjelp av erfaring.

Modenhet er med andre ord noe man kan lære seg. Så hvis du synes mannen din er for umoden, så må du lære han å ta deg seriøst når det er viktig at han tar deg seriøst.

Og hvem var det som kom fram til dette ?

Kvinnegruppen Ottar ?

Gjest Spirula
Skrevet

Forskning viser at hjernen (frontalpannelappen) er utvokst mellom 22 - 25 års alderen, men jeg har ikke sett forskning på at modningstidspunktet avhenger av kjønn.

Kan du linke til den undersøkelsen som viser dette?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker at folk har veldig forsjellige definisjoner på hva som er "voksent" eller modent. Utsagn som dette her:

er jeg forsåvidt enig i at er "barnslig" oppførsel i den grad at den type oppførsel vanligvis forekommer hos barn, men om dette er definisjonen på å ikke være voksen, da kjenner jeg flere rundt 30, 40 og en på 55 som ikke er voksen enda.

Mange karaktertrekk som flere voksne kan besitte, uten at de "vokser det av seg" er

-Ikke tåle kritikk.

-Ikke tenke på konsekvenser.

-Ikke ta ansvar for sine handlinger.

-Ikke eie disiplin.

-La følelser framfor fornuft styre avgjørelser.

-Furte når en ikke får viljen sin.

-osv osv

Disse egenskapene er typisk hos barn, men også hos noen voksne og det er ingen automatikk i at de skal vokse det av seg av seg selv.

Det er mulig at typen til TS vill "vokse av seg" denne oppførselen etterhvert, men det er jammen ikke sikkert. Noen er bare sånn i deres personlighet. Jeg sitter nå midt i 20 årene og har innsett at veldig mange av mine jevnaldrene ikke forandrer seg særlig mye, mentalt sett, de har alle sin personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...