AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #1 Skrevet 19. mai 2013 Jeg har veldig lite igjen å gå ned, men i og med at jeg har så lite muskler, blir det "mer fett å gå ned", da jeg ikke har mye muskler som fyller ut. Jeg har kun prioritert å gå ned i vekt de siste månedene, og ikke trent så mye annet enn cardio. Har kommet i god form, og godt er det, men når det kommer til styrke er jeg veldig, veldig svak, og det tror jeg man kan se ganske godt(spinkel i kroppen). Jeg tror nok styrke alene er hva jeg bør prioritere om jeg skal nå mitt endelige mål, men det er litt fett igjen jeg vil ha bort, og gjør jeg ikke det, er jeg redd jeg ikke vil føle meg 100% komfortabel med bikini. Vil ikke utgjøre store forskjellen for andre, men for meg vil det det. Målet er vel ca. 3 kg ned, men er så redd for at det er muskler jeg skal miste(som får meg til å se slappere ut) og ikke fett... Så, kan jeg miste ca. 3 kg fett på 4-5 uker? Så og si rent fett, altså, forstår jo at noe muskelmasse vil gå. Tenker å spise i passelig underskudd, og få i meg masse proteiner(type PSMF) og trene styrke samtidig(for å forebygge mot muskeltap). Vil det gå, eller er det urealistisk? Jeg vet jo at jeg lett kan gå ned 3 kg, men spørsmålet er om jeg kan gå de ned i fett... På forhånd takk! Anonym poster: 9ae0e333766a5fcc94a5901b5062d506
Løvetanten Skrevet 19. mai 2013 #2 Skrevet 19. mai 2013 Lavkarbo og styrketrening. Kan ikke love deg at du vil miste 3 kilo dog. Du vil jo måtte regne med at du får muskler, så ikke se så mye på vekta. Se heller på hvordan du ser ut og hvordan klærne passer. 2
Gjest Kim Skrevet 19. mai 2013 #3 Skrevet 19. mai 2013 tre kilo fett på en måneds tid? - det spørs jo helt på utgangspunktet ditt, Du må nok gi litt mer informasjon om deg selv før jeg kan svare på spørsmålet ditt.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #4 Skrevet 19. mai 2013 tre kilo fett på en måneds tid? - det spørs jo helt på utgangspunktet ditt, Du må nok gi litt mer informasjon om deg selv før jeg kan svare på spørsmålet ditt. Jeg har BMI i det lavere normalsjiktet, men ser langt i fra for tynn ut grunnet lav muskelmasse(og høy fettprosent). Jente 19. Jeg vet selv at styrketrening er veien å gå, og at jeg ikke trenger å gå ned mye mer(fettprosenten MÅ riktig nok ned, den er 25%), men jeg vet jo selv at jeg ikke rekker å trene på meg en fit kropp på 4-5 uker. Jeg har litt ekstra på hoftene, og det MÅ vekk, dersom jeg skal føle meg vel i sommer. Men som sagt hjelper det ikke å gå ned i vekt, dersom det er musklene mine som går... -TS Anonym poster: 9ae0e333766a5fcc94a5901b5062d506
Elanore Skrevet 19. mai 2013 #5 Skrevet 19. mai 2013 Jeg vil først og fremst råde deg til å bygge muskler da det er disse som forbrenner fett i lengden. Du skal tross alt opprettholde "ditt nye jeg" også, og det gjør du lettest med et godt grunnlag gjennom forbrenningen din. 2
Løvetanten Skrevet 19. mai 2013 #6 Skrevet 19. mai 2013 Enig. Med en BMI på 19 så synes jeg du skal holde deg langt unna slanking. Heller satse på å spise vanlig mat og holde deg unna søtsaker og snacks. Tren styrke så får du en sterk og fin kropp. En mager kropp er aldri pent. 1
Gjest Kim Skrevet 19. mai 2013 #7 Skrevet 19. mai 2013 Jeg har BMI i det lavere normalsjiktet, men ser langt i fra for tynn ut grunnet lav muskelmasse(og høy fettprosent). Jente 19. Jeg vet selv at styrketrening er veien å gå, og at jeg ikke trenger å gå ned mye mer(fettprosenten MÅ riktig nok ned, den er 25%), men jeg vet jo selv at jeg ikke rekker å trene på meg en fit kropp på 4-5 uker. Jeg har litt ekstra på hoftene, og det MÅ vekk, dersom jeg skal føle meg vel i sommer. Men som sagt hjelper det ikke å gå ned i vekt, dersom det er musklene mine som går... -TS Anonym poster: 9ae0e333766a5fcc94a5901b5062d506 Først og fremst: Hvor høy er du, hvor mye veier du? Å trene på deg en fit kropp på en måned er som du sier selvsagt umulig. Fett prosenten din er på ca. 25% Litt høyt, men ikke ekstremt for en kvinne. Hvor mye kan du gå ned pr. uke? det spørs hvem du spør, men realistisk er ca 0,5 kg fett pr. uke, det er det tallet som oftest dukker opp når du leser om deffing. Så på en måned kan du gå fra 25% til 23 - kanskje så lavt som 21% hvis du er virkelig flink. PSMF er en ekstremdiett og jeg synes den var rimelig urealistisk når jeg testet det. Jeg ville heller anbefalt en diett der karbohydrat inntaket var lavt, men altså ikke helt borte slik som i PSMF. Jeg synes du skal fokusere på kosthold og styrketrening, kjør basisøvelser og lag deg selv en to eller tre splitt, tren cardio på off dagene og varm opp ti . femten minutter på mølla før hver styrke økt. Kjør hardt i en måneds tid - evaluer resultatene og evt. gjør endringer der du føler det kan gjøres. Å trene styrke gjør jo ikke bare kroppen større og musklene mer definert, men det er jo til en viss grad med på å omforme kroppen din. Dette gjelder selvsagt også mageregionen, så selv om du har litt ekstra fett rundt midjen, så vil du ved god styrketrening se resultatene selv om du ikke har sixpack, du vil spesielt se det selv på obliquene og nedre del av magen.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #8 Skrevet 19. mai 2013 Å trene styrke gjør jo ikke bare kroppen større og musklene mer definert, men det er jo til en viss grad med på å omforme kroppen din. Dette gjelder selvsagt også mageregionen, så selv om du har litt ekstra fett rundt midjen, så vil du ved god styrketrening se resultatene selv om du ikke har sixpack, du vil spesielt se det selv på obliquene og nedre del av magen. Dette er da ikke nødvendigvis sant. Ikke om man samtidig som man bygger muskler, mister fett, ihvertfall. Mange går jo ned (takk og pris - hvis ikke hadde ikke jeg trent styrke ihvertfall..) i både vekt og mål når de trener styrke kombinert med vedlikeholdsnivå/underskudd på kaloriene. Anonym poster: 4ba5172d2c0d6e93cfd7a0fac42a8563
Drizzt Skrevet 19. mai 2013 #9 Skrevet 19. mai 2013 Enig. Med en BMI på 19 så synes jeg du skal holde deg langt unna slanking. Heller satse på å spise vanlig mat og holde deg unna søtsaker og snacks. Tren styrke så får du en sterk og fin kropp. En mager kropp er aldri pent. Jeg tror hun skrev at hun er 19 år gammel, ikke at hun har BMI på 19. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå