Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nylig begynt å date en fyr på snart 28 år. Jeg planlegger selvsagt ikke å få barn med han allerede, men vil en gang i fremtiden bli mor (derfor er det viktig at den jeg dater også vil ha barn en gang i fremtiden).

Han har tidligere vært i lag med en jente i fem år (hvor 2 var samboere og de kjøpte leilieghet i lag), de var begge ferdig utdannet og kanskje på mange måter skulle man tro at "produksjonstiden" var kommet for de. Men det ble sluttet fordi "han jobbet for mye og hadde for mye fritidsaktiviteter" (i følge han selv). Jeg har trodd han, men har i senere tid begynt å tenke på om kanskje det var fordi han ikke vil ha barn.

Hans eldre bror på 32 har heller ikke barn, ingen av kompisene hans (de i forhold) har barn, han er ikke gudfar til noen og jeg har aldri hørt snakk om noen småbarn i familien hans. Kanskje det er tilfeldig, eller at de rett og slett ikke finnes småbarn i familien.

Han jodder også veldig mye overtid, er interessert i å reise, har mye å holde med på fritiden så et barn hadde ikke passet inn i hans tilværelse per dags dato. Det at han har begynt å holde på med meg på 21 år er kanskje også et tegn på at han ikke ønsker barn (ennå).

Jeg ønsker ikke å spørre han rett ut om han vil ha barn, i og med at jeg trur det kan få meg til å virke som en verpesyk dame. Derfor lurer jeg på hvilke tegn jeg skal se etter for at han ikke ønsker barn i det heletatt? Evt ting jeg kan si som kan "guide" han litt inn på temaet?

Takk for svar :)

Anonym poster: bfbe81f4790b0a29d4137633527f7e7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm,,,, noen innspill?

Gjest Gjest
Skrevet

Kan være derfor ja. Kan være noe annet. Beste er å spørre henne. Men du har egentlig ingenting med hvorfor de slo opp.

AnonymBruker
Skrevet

Ta opp temaet litt diskret. Kommenter det hvis det er noen barn når dere er ute, si de var søte, en vakker dag vil jeg også ha barn. Eller hint på en eller annen måte.

Anonym poster: d750bba57afa8fa2cfa64dadf8d94e47

Skrevet

Du er jo bare 21, du kommer sikkert ikke til å gifte deg med han likevel. ;)

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde spurt han rett ut, og lagt vekt på at du ikke vil ha det akkurat nå men en gang i framtiden.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Men generelt så skaffer fyrer seg i slutten av tyveårene yngre damer i håp om at det ikke blir noe ungmas ja.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være derfor ja. Kan være noe annet. Beste er å spørre henne. Men du har egentlig ingenting med hvorfor de slo opp.

Ts her,,

Nettopp, vil ikke drive å greve i hans tidligere forhold. Men om det er tilfellet at han ikke vil ha barn, noe som er så viktig for meg ville jeg nok ikke forsette å holde på med han. Vanskelig d her..

AnonymBruker
Skrevet

Ta opp temaet litt diskret. Kommenter det hvis det er noen barn når dere er ute, si de var søte, en vakker dag vil jeg også ha barn. Eller hint på en eller annen måte.

Anonym poster: d750bba57afa8fa2cfa64dadf8d94e47

Ts her

Skal ta i bruk den der "se barn, kommenter de, se hva han resonderer". Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo bare 21, du kommer sikkert ikke til å gifte deg med han likevel. ;)

Det er ikke snakk om jeg kommer til å gifte meg med han eller ikke, men jeg er rett og slett ikke interessert i å bli følelsesmessig involvert med en fyr jeg vet ikke kan være i lag med ;) Ser ikke helt vitsen, selv om jeg er ung.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spurt han rett ut, og lagt vekt på at du ikke vil ha det akkurat nå men en gang i framtiden.

Hmm, jeg trur jeg venter litt med det. Syntes det er litt for tidlig å spørre rett ut nå alt :)

AnonymBruker
Skrevet

Men generelt så skaffer fyrer seg i slutten av tyveårene yngre damer i håp om at det ikke blir noe ungmas ja.

TS her (og de to forrige)

Det har du helt rett i, men er det fordi han ikke er interessert i barn nå eller forresten av livet.. Er det jeg vil finne ut :)

Gjest anonym
Skrevet

DU ER 21 ÅR OG SNAKKER OM BARN NÅ???

GET A LIFE!!!

AnonymBruker
Skrevet

Er du egentlig 21, TS?

Anonym poster: 66c6d6ef5be968cad3bbd7a0c7a7810f

AnonymBruker
Skrevet

GET A LIFE!!!

Herregud.. get a life selv! Ingenting galt i å vite hva man vil. Jeg er enda yngre, og har også med barn i regnestykket når store beslutninger skal tas.

Anonym poster: 55b7add04f6551231d94920407b96b18

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå bak ryggen hans og spør henne, da dumper han deg sikkert om hun forteller det til han. Spør heller HAN. Spør og samtidig få frem at du tenker på fremtiden din, at du vil ha barn, og ikke vil være i et forhold med en fyr som overhodet ikke vil ha barn.

At de ikke har småbarn i familien kan være tilfeldig, jeg er 30 år og den første av mine søsken som skal ha barn men jeg vet at de andre også ønsker seg barn.

Anonym poster: ffc0f63a3d5b150abbca4ca9957e3ea0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her (og de to forrige)

Det har du helt rett i, men er det fordi han ikke er interessert i barn nå eller forresten av livet.. Er det jeg vil finne ut :)

Du får spørre ham en dag da.

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis homo

Anonym poster: 42d010e04c1ed12586e5f49b60e8836d

Gjest anonym
Skrevet

Er du egentlig 21, TS?

Ja og kanskje det er en gutt/mann også...

Her er det bare fantasien som begrenser :wow:

AnonymBruker
Skrevet

GET A LIFE!!!

TS her

Som skrevet tidligere ønsker jeg meg ikke barn nå, men en gang i fremtiden (som de fleste andre). Det at jeg ikke vil bli for involvert med en som ikke ønsker barn føler jeg er naturlig i og med at jeg vil skåne meg selv fra å bli svært knyttet til en person, for så senere finne ut at vi ikke kan være i lag lengre grunnet forskjellige ønsker (jeg ønsker meg barn, han ikke).

Selv om jeg er ung ser jeg rett og slett ikke vitsen med å bli i lag med personer som jeg ikke ser en fremtid med. Jeg er bare

- på mitt andre år av fem i en utdannelse

- har ikke egenkapital til å kjøpe noe

- vært i et stabilt forhold over flere år

- eller andre faktorer som jeg vil skal være på plass før jeg får barn.

Så jeg vil altså vente med å få barn, men trenger ikke av den grunn vente med å finne meg en jeg vil få barn med :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...