Gjest Kia Skrevet 19. mai 2013 #1 Skrevet 19. mai 2013 Var gift med mannen min i 21 år, da han ut av det blå var utro med ei vi begge kjente. Ting skjedde veldig fort, han flyttet ut og fort inn til henne. Han ønsker at barna skal komme dit på samvær også, men det er altfor tidlig.. Det jeg lurer på, bruker han denne damen som en rebound, er det mest sannsynlig? Jeg håper det, slik at han kan finne ei ny på en ordentlig måte og at ting går mer sakte frem. For at vårt forhold skal fungere fint som mamma og pappa i framtida, håper jeg at dette er en rebound.. Noen med erfaring fra lignende?
Gjest Medfølende Skrevet 19. mai 2013 #2 Skrevet 19. mai 2013 Kjære deg... Du poster daglig en ny tråd om mannen din som brått dumpet deg for en "venninne" du ikke hadde kjent mer enn ett år eller to, og jeg forstår virkelig at dette er noe som, med rette, opptar deg i svært stor grad. Det jeg ikke helt forstår, er behovet for å opprette stadig nye tråder fremfor å kontinuere den opprinnelige, eller noen av de første, slik at leserene dine kan få hele bildet med en gang og dermed slipper å komme med råd du allerede har fått? God klem til deg!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #3 Skrevet 19. mai 2013 Det er ekstremt mange like tråder om dette temaet, ganske identiske innlegg. Regner da med at det er samme ts bak flere av de. Husker godt den første. Han var utro mot deg, flyttet ut fra deg og barna og inn til denne nye damen, som var en venninne for deg. Det virker ikke som du mener problemet er at han introduserer barna deres for den nye damen, jeg tror problemet er at han i det hele tatt har en ny dame. At han forlot deg. Kan det stemme? Du vil at han skal komme til fornuften og be på sine knær, så dere kan bli en familie igjen. Du må snart begynne å innse at dette mest sannsynlig IKKE vil skje. Du må rett og slett komme deg videre. Denne damen kan selvfølgelig være en rebound, og ikke hans store kjærlighet som han så brått snublet over. Men det har ikke noe å si. Mange lever helt greit i et forhold som de ikke er så veldig fornøyde med, kjærligheten er kanskje borte. Selv om man er glad i hverandre, man har jo barn sammen og vært et par lenge. Men når man begynner å komme litt ut av kjærligheten, er det fort gjort at noen kan komme og "ødelegge" det forholdet som allerede er i oppløsning. Hvor fint hadde dere det de siste årene, helt ærlig. Var det meste en vane, eller var det mye kjærlighet i mellom dere? Man møter en som vekker følelser, følelser man tidligere hadde for parneren sin, men som nå er så godt som forsvunnet. Man blir forelsket og vi vet alle hva som skjer når man svever på den berømte rosa skyen. Det betyr ikke at dette er ekte kjærlighet, men det er et bevis på at man ikke trenger å være i et forhold, bare fordi man har vært sammen så lenge. Ja, det kan være veldig vondt for barn midt i prosess hvor foreldrene skal skilles og det er mye nytt, i tillegg å se at deres far er med en annen mann. Men det virker ikke som dette er det største problemet for deg? Mener ikke å være stygg mot deg. Men du må slutte å henge fast i håpet om at han skal komme tilbake. Kanskje han gjør det, kanskje ikke. Men det er viktig at du tenker på deg selv. Så lenge barna dine har det bra, synes jeg ikke du skal bry deg noe om hvem han er sammen med. Ta en alvorsprat med han om du mener barna ikke har godt av dette! Mine foreldre separerte seg da jeg var liten. Pappa flytta til andre siden av landet for å være nærmere dama han forlot mamma for. Etter et par år, fant foreldrene mine sammen igjen. Foreldrene til en venninne av meg ble igjen gift på nytt, etter å ha vært skilt i over ti år. Faktisk. Så det er en mulighet. Men det er viktig at du forbereder deg på at han ikke kommer tilbake, så du kan få et godt liv uansett. OM han kommer tilbake, kan du ta standpunkt da. Ikke bruk resten av livet ditt på å vente på denne mannen som har vært så kald mot deg. Anonym poster: aad354bf7ad0a15762b7b58a3c07484c 2
Gjest Kia Skrevet 19. mai 2013 #4 Skrevet 19. mai 2013 Ts her.. Jeg ser at det er mange like tråder her inne, og det er helt klart flere som har opplevd lignende som meg. Jeg er nok ikke enestående der.. For ordens skyld har jeg ikke lagt ut en tråd her inne tidligere. Desuten har jeg kommet over mitt brudd, og kan aldri tenke meg å ta tilbake en mann som har behandlet meg på en så dårlig måte. Jeg er ferdig med han, men må selvsagt forholde meg til han som pappa til våre to barn. At han fortsetter med den damen han var utro med, ser jeg på som lite fornuftig ift barna, og pga det håper jeg at dette er en rebound ( Det var det jeg stilte spørsmål om også ) Han har ødelagt så mye, at for oss er det ingen håp, så jeg går absolutt ikke å venter på han. Men håper at han finner seg ei skikkelig dame på ordentlig vis. Jeg er av og til her inne og titter, men er ikke bruker og kommer ikke til å bli det heller. Men det må da være lov å stille et ærlig spørsmål, uten at man blir beskyldt for å ha flere lignende tråder.. Håper noen har erfaring med temaet og kan dele den med meg
Gjest Trollmor Skrevet 19. mai 2013 #5 Skrevet 19. mai 2013 Det er ekstremt mange like tråder om dette temaet, ganske identiske innlegg. Regner da med at det er samme ts bak flere av de. Husker godt den første. Han var utro mot deg, flyttet ut fra deg og barna og inn til denne nye damen, som var en venninne for deg. Det virker ikke som du mener problemet er at han introduserer barna deres for den nye damen, jeg tror problemet er at han i det hele tatt har en ny dame. At han forlot deg. Kan det stemme? Du vil at han skal komme til fornuften og be på sine knær, så dere kan bli en familie igjen. Du må snart begynne å innse at dette mest sannsynlig IKKE vil skje. Du må rett og slett komme deg videre. Denne damen kan selvfølgelig være en rebound, og ikke hans store kjærlighet som han så brått snublet over. Men det har ikke noe å si. Mange lever helt greit i et forhold som de ikke er så veldig fornøyde med, kjærligheten er kanskje borte. Selv om man er glad i hverandre, man har jo barn sammen og vært et par lenge. Men når man begynner å komme litt ut av kjærligheten, er det fort gjort at noen kan komme og "ødelegge" det forholdet som allerede er i oppløsning. Hvor fint hadde dere det de siste årene, helt ærlig. Var det meste en vane, eller var det mye kjærlighet i mellom dere? Man møter en som vekker følelser, følelser man tidligere hadde for parneren sin, men som nå er så godt som forsvunnet. Man blir forelsket og vi vet alle hva som skjer når man svever på den berømte rosa skyen. Det betyr ikke at dette er ekte kjærlighet, men det er et bevis på at man ikke trenger å være i et forhold, bare fordi man har vært sammen så lenge. Ja, det kan være veldig vondt for barn midt i prosess hvor foreldrene skal skilles og det er mye nytt, i tillegg å se at deres far er med en annen mann. Men det virker ikke som dette er det største problemet for deg? Mener ikke å være stygg mot deg. Men du må slutte å henge fast i håpet om at han skal komme tilbake. Kanskje han gjør det, kanskje ikke. Men det er viktig at du tenker på deg selv. Så lenge barna dine har det bra, synes jeg ikke du skal bry deg noe om hvem han er sammen med. Ta en alvorsprat med han om du mener barna ikke har godt av dette! Mine foreldre separerte seg da jeg var liten. Pappa flytta til andre siden av landet for å være nærmere dama han forlot mamma for. Etter et par år, fant foreldrene mine sammen igjen. Foreldrene til en venninne av meg ble igjen gift på nytt, etter å ha vært skilt i over ti år. Faktisk. Så det er en mulighet. Men det er viktig at du forbereder deg på at han ikke kommer tilbake, så du kan få et godt liv uansett. OM han kommer tilbake, kan du ta standpunkt da. Ikke bruk resten av livet ditt på å vente på denne mannen som har vært så kald mot deg. Anonym poster: aad354bf7ad0a15762b7b58a3c07484c For et flott svar! Er i samme sitvasjon selv og savner eksen grusomt og vil ha han hjem igjen til med og barna! MEN jeg sitter ikke å venter! Jeg koser meg om dagane, fixer meg og handler nye klær! Han skal ikke få komme tilbake og ha levd livet mens jeg satt og deppet i åresvis pga av han. Men kjære ts, jeg skjønner deg så alt for godt Skulle ønske alt var en drøm og at jeg våknet opp sammen med min mann som jeg elsker så alt for høyt <3
Gjest Kia Skrevet 19. mai 2013 #6 Skrevet 19. mai 2013 For et flott svar! Er i samme sitvasjon selv og savner eksen grusomt og vil ha han hjem igjen til med og barna! MEN jeg sitter ikke å venter! Jeg koser meg om dagane, fixer meg og handler nye klær! Han skal ikke få komme tilbake og ha levd livet mens jeg satt og deppet i åresvis pga av han. Men kjære ts, jeg skjønner deg så alt for godt Skulle ønske alt var en drøm og at jeg våknet opp sammen med min mann som jeg elsker så alt for høyt <3 Det er akkurat slik jeg tenker også. Får høre av andre mennesker at jeg blomstrer! Jeg har det godt med barna, er aktiv og ordner med opplevelser og ting å glede oss til, og vi koser oss. Det er så viktig. Allikevel lurer jeg på om noen har erfaring med dette med rebound.. ps. Jeg sitter altså ikke og venter på eksen min... ts
Gjest Kia Skrevet 19. mai 2013 #7 Skrevet 19. mai 2013 For et flott svar! Er i samme sitvasjon selv og savner eksen grusomt og vil ha han hjem igjen til med og barna! MEN jeg sitter ikke å venter! Jeg koser meg om dagane, fixer meg og handler nye klær! Han skal ikke få komme tilbake og ha levd livet mens jeg satt og deppet i åresvis pga av han. Men kjære ts, jeg skjønner deg så alt for godt Skulle ønske alt var en drøm og at jeg våknet opp sammen med min mann som jeg elsker så alt for høyt <3 Skal være enig i at det er om en vond drøm... Men jeg tenker at nå er et kapittel avsluttet og et nytt begynt, og livet har masse å by på ennå. Det er trist at familien er splittet, men det er bra ta vi er sterke og går videre. Tror nok disse mennene vil angre en dag.. gresset er ikke grønnere andre steder, det er jeg helt sikker på. Og kanskje er det vi som får det beste livet etter hvert..
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2013 #8 Skrevet 19. mai 2013 Når en mann er utro o så og si hopper rett inn til den dama, er jeg temmelig sikker på at det forholdet ikke vil vare. Han bruker henne som en rebound, for å se om han klarer å leve uten deg. Det kan godt tenkes at han kommer på døra di og vil tilbake, når han finner ut at gresset ikke var så mye grønnere der heller. Så bra ta du er ferdig med han. DEt gjør ting mye enklere, også om han kommer tilbake. Du vet, et forhold startet på løgn, svik og bedrag varer sjelden. I såfall er det to svikere som har funnet hverandre, da har de det til felles. Ikke sikkert det varer allikevel! Den dama er en rebound.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #9 Skrevet 19. mai 2013 Ts her.. Jeg ser at det er mange like tråder her inne, og det er helt klart flere som har opplevd lignende som meg. Jeg er nok ikke enestående der.. For ordens skyld har jeg ikke lagt ut en tråd her inne tidligere. Desuten har jeg kommet over mitt brudd, og kan aldri tenke meg å ta tilbake en mann som har behandlet meg på en så dårlig måte. Jeg er ferdig med han, men må selvsagt forholde meg til han som pappa til våre to barn. At han fortsetter med den damen han var utro med, ser jeg på som lite fornuftig ift barna, og pga det håper jeg at dette er en rebound ( Det var det jeg stilte spørsmål om også ) Han har ødelagt så mye, at for oss er det ingen håp, så jeg går absolutt ikke å venter på han. Men håper at han finner seg ei skikkelig dame på ordentlig vis. Jeg er av og til her inne og titter, men er ikke bruker og kommer ikke til å bli det heller. Men det må da være lov å stille et ærlig spørsmål, uten at man blir beskyldt for å ha flere lignende tråder.. Håper noen har erfaring med temaet og kan dele den med meg Da beklager jeg. Det er flere tråder her som handler om akkurat det samme, tenkte derfor dette var enda en slik tråd. Hvor gamle er barna deres? Vet de at han var utro mot deg? Hvor lenge er det siden han flyttet ut? Anonym poster: aad354bf7ad0a15762b7b58a3c07484c
Gjest moden dame Skrevet 19. mai 2013 #10 Skrevet 19. mai 2013 Jeg er ganske sikker på at mannen din bruker henne som en rebound. De fleste menn som hopper ut av et forhold og ofte er de utro også, bruker en dame i en overgangsfase. Da kjenner de på om de savner eksen, og gjør de det kommer de jo gjerne krypende tilbake.. Hvis de finner ut at den nye er bedre eller den gamle ikke vil ha de tilbake, så fortsetter de med den nye. Ganske logisk egentlig. For, og dette er viktig, menn klarer ikke å være alene. Vi er mye tøffere enn dem. Håper det går fint med deg. Det er uansett ikke noe lurt å samle på en slik egoistisk drittsekk. Og så bra at du har kommet deg fint videre. Det er tøft, men vi damer blir sterke av å oppleve slik urettferdighet.
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. mai 2013 #12 Skrevet 19. mai 2013 Hva er "en rebound"? Det er en man puler på rett etter et brudd mens man venter på å komme over den man brøt med. I hvert fall slik jeg har forstått det.
Gjest Riskjeks Skrevet 19. mai 2013 #13 Skrevet 19. mai 2013 Det er en man puler på rett etter et brudd mens man venter på å komme over den man brøt med. I hvert fall slik jeg har forstått det. Haha, takker Synes for øvrig det er et latterlig uttrykk.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #14 Skrevet 19. mai 2013 Hva er "en rebound"? Et forhold med en person som kun er til for å komme over en annen, altså som man bruker i en kjærlighetssorgfase og ikke vil noe seriøst med. Anonym poster: 99b613fac04c4dcd24d4a8be62707996
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2013 #15 Skrevet 19. mai 2013 Et forhold med en person som kun er til for å komme over en annen, altså som man bruker i en kjærlighetssorgfase og ikke vil noe seriøst med. Anonym poster: 99b613fac04c4dcd24d4a8be62707996 Men gjelder det både for den som bedrar og den som blir bedratt?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2013 #16 Skrevet 19. mai 2013 Et forhold med en person som kun er til for å komme over en annen, altså som man bruker i en kjærlighetssorgfase og ikke vil noe seriøst med. Anonym poster: 99b613fac04c4dcd24d4a8be62707996 Og hva om en slik rebound blir seriøst da?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #17 Skrevet 19. mai 2013 Men gjelder det både for den som bedrar og den som blir bedratt? Det varierer Anonym poster: 99b613fac04c4dcd24d4a8be62707996
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #18 Skrevet 19. mai 2013 Og hva om en slik rebound blir seriøst da? Da er det ikke en renound lenger Anonym poster: 99b613fac04c4dcd24d4a8be62707996
Steinar40 Skrevet 19. mai 2013 #19 Skrevet 19. mai 2013 Ts her.. Jeg ser at det er mange like tråder her inne, og det er helt klart flere som har opplevd lignende som meg. Jeg er nok ikke enestående der.. For ordens skyld har jeg ikke lagt ut en tråd her inne tidligere. Desuten har jeg kommet over mitt brudd, og kan aldri tenke meg å ta tilbake en mann som har behandlet meg på en så dårlig måte. Jeg er ferdig med han, men må selvsagt forholde meg til han som pappa til våre to barn. At han fortsetter med den damen han var utro med, ser jeg på som lite fornuftig ift barna, og pga det håper jeg at dette er en rebound ( Det var det jeg stilte spørsmål om også ) Han har ødelagt så mye, at for oss er det ingen håp, så jeg går absolutt ikke å venter på han. Men håper at han finner seg ei skikkelig dame på ordentlig vis. Jeg er av og til her inne og titter, men er ikke bruker og kommer ikke til å bli det heller. Men det må da være lov å stille et ærlig spørsmål, uten at man blir beskyldt for å ha flere lignende tråder.. Håper noen har erfaring med temaet og kan dele den med meg Jeg tror at det er mange som finner seg ei (en) ny før de stikker. Det er rett og slett veldig praktisk for den som stikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå