Susa Skrevet 19. mai 2013 #1 Skrevet 19. mai 2013 Vi har hele tiden slitt med sovingen til babyen. Da han ble mnd sluttet han omtrent å sove på dagen, brukte ofte 2 timer på å få han til å sove 30 minutter osv. Da han ble 6 mnd, kunne han plutselig sove 2 timer i strekk på dagen osv.. Men, etter masse tanntrøbbel de siste ukene så nekter han å sovne uten puppen, natt og dag..triller vi tur kan han finne på å gråte hele turen fordi han ikke vil sovne uten puppen. Da jeg skulle legge han i går, sovna han ikke ved puppen, så jeg la han i senga, sa natta og gikk. Han gråt i 30 minutter, jeg var inne vært 10 minutt for å trøste, men til slutt tok jeg han opp og lot han sovne ved puppen. Har prøvd "sugeslutttipsene" fra no-cry- soloution, men syns de funker dårlig... Noen tips til meg?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #2 Skrevet 19. mai 2013 Jeg lot han bare sovne ved puppen jeg. Når han ble større så sovnet han ikke ved puppen lenger, men i egen seng der han sovnet alene. Gikk seg til av seg selv, og han la seg etterhvert også uten kveldspupp om pappaen tok kveldsstellet. Anonym poster: 9f5b9a1b605e480e0618092050d42b36 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #3 Skrevet 19. mai 2013 Det kan være en ekstra tilknytningsfase han går igjennom, hvor han trenger ekstra nærhet/pupp Isåfall ville jeg bare vært der mest mulig for han til fasen går over. Helst unngå sånne skrikekurer, det er ikke bra for noen barn uansett alder.. Anonym poster: 858c03cb6b699be5945a24c6085e7530 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #4 Skrevet 19. mai 2013 Å la en 7 mnd gammel BABY gråte i 30 minutter, der du er innom HVERT TIENDE MINUTT er barnemishandling!! Anonym poster: 4579e7183e9296cd41893937582cb034 3
Susa Skrevet 19. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2013 Beklager, jeg ser at det var lett å trekke "skrikekur"-konklusjon ved det jeg skrev. Han lå og sutra, og jeg gikk inn når sutringa gikk over til gråting. Er absolutt ikke noe fan av skrikekur selv, men noen ganger blir det jo til at han må gråte litt. F.eks da vi skal trille tur, og han gråter i vogna, mens jeg triller...
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #6 Skrevet 19. mai 2013 Beklager, jeg ser at det var lett å trekke "skrikekur"-konklusjon ved det jeg skrev. Han lå og sutra, og jeg gikk inn når sutringa gikk over til gråting. Er absolutt ikke noe fan av skrikekur selv, men noen ganger blir det jo til at han må gråte litt. F.eks da vi skal trille tur, og han gråter i vogna, mens jeg triller... Hvis det er tenner, så kan det faktisk være at det verker mye mer da du legger han ned. Min fikk vondt i ører og begynte å hyle da jeg la han ned. Så jeg bygde opp klasser under senga (hode enden) og da ble det litt bedre. Her var det også veldig mye pupp som var greia da han slet med tenner. Det er mye bedre nå. Jeg tror rett og slett du må la det gå over av seg selv. Jeg stressa (prøvde ikke skrikekur) og var tilslutt utslitt bare fordi jeg tenkte så mye på hvordan jeg skulle få han til å slutte med puppe soving. En dag var det bare greit uten... Da var jeg ganske oppgitt, da jeg har gått og bekymret meg så lenge over noe som gikk over av seg selv, Anonym poster: 200c8897360f698b67f0a700967859dd
Gjest Elyssa Skrevet 19. mai 2013 #7 Skrevet 19. mai 2013 Min erfaring er foreløpig i hvert fall at sånne ting går over av seg selv 2
Stinelin Skrevet 19. mai 2013 #8 Skrevet 19. mai 2013 Har ikke erfaring med "sovne ved puppen-problemer", men min erfaring er at man kan la de små bestemme, og bare "go with the flow", så ordner det seg etterhvert. Til en viss grad altså. Om trilling endte med skriking ville jeg droppet trillinga en stund. Hva med bæresele?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå