Gjest Skogkar Skrevet 19. mai 2013 #1 Skrevet 19. mai 2013 Ser det er så mange (sannsynligvis flest kvinner) som åpenbart er ute etter å "ta" folk? Enten som anonym bruker med frekke kommentarer eller enda mer anonymt gjennom å plusse på disse innleggene. Hva får man egentlig igjen for å "ta" folk som anonym bruker eller bare ved å plusse? Sitter dere der og bare " ja, fy faen ass. Jeg hater deg, nå skal jeg plusse på dette frekke og hatefulle innlegget som åpenbart bare var ment for å spre kvalme og dårlig stemning. Yes!" Hvordan fortoner resten av kvelden seg for dere som gjør slikt? Dere må gjerne svare som AB`ere altså. Jeg er fascinert Tipper (dersom jeg ikke hadde skrevet dette) at første svar blir noe allà; "OK" "Og dette lurer du på fordi?" "Takk for informasjonen" 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. mai 2013 #2 Skrevet 19. mai 2013 Jeg plusser dem bare Altså ikke de verste kommentarene, men de som sier f.eks "Og det snakker du om ..." Ja, jeg får en bedre dag av det. 4
Gjest Skogkar Skrevet 19. mai 2013 #3 Skrevet 19. mai 2013 Jeg plusser dem bare Altså ikke de verste kommentarene, men de som sier f.eks "Og det snakker du om ..." Ja, jeg får en bedre dag av det. Jasså ja. Jaja..bra du gir "ta-kvinnene" et ansikt da. Jeg hadde dog håpet at ta-kvinnenes frontkvinne skulle være litt kjipere og surere. Du får en bedre dag ja? Beste som har skjedd deg i dag er vel at du gikk på dass og pressa ut noen tamponger si? Sånne? 1
Gjest Morteno Skrevet 19. mai 2013 #4 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Pluss systemet på KG er absolutt ingenting du burde forholde deg til. Det blir nesten like dumt som å bry seg om likes på Facebook. Liten edit: Husk også at Forums i stor grad brukes av folk som har problemer med noe. Gå på Facebook også, der ser du i de fleste sidene til diverse firmaer (f.eks tv3, viaplay, telenor) så er 99% av alle innleggene av de som "liker" siden, klager på firmaet. Folk bruker internett som sin klagemur. Det er veldig lett å gå på internett og deretter klage. Der er Facebook og Forums veldig effektive. Hvor ofte ser du tråder om folk som er super fornøyd med noe, i forhold til de som er kritiske eller sure? For et ekstremt eksempel kan du jo ta en tur til Ruter sin Facebook side og prøve å finne en positiv kommentar fra de som "liker" siden. Morsomt hvordan de som "Liker" siden, ikke liker dem i det hele tatt. Folk kan komme til KG for å bare klage, eller klage på andre innlegg for å få ut sin egen frustrasjon. Endret 19. mai 2013 av Morteno 2
Gjest Skogkar Skrevet 19. mai 2013 #5 Skrevet 19. mai 2013 Pluss systemet på KG er absolutt ingenting du burde forholde deg til. Det blir nesten like dumt som å bry seg om likes på Facebook. Liten edit: Husk også at Forums i stor grad brukes av folk som har problemer med noe. Gå på Facebook også, der ser du i de fleste sidene til diverse firmaer (f.eks tv3, viaplay, telenor) så er 99% av alle innleggene av de som "liker" siden, klager på firmaet. Folk bruker internett som sin klagemur. Det er veldig lett å gå på internett og deretter klage. Der er Facebook og Forums veldig effektive. Hvor ofte ser du tråder om folk som er super fornøyd med noe, i forhold til de som er kritiske eller sure? For et ekstremt eksempel kan du jo ta en tur til Ruter sin Facebook side og prøve å finne en positiv kommentar fra de som "liker" siden. Morsomt hvordan de som "Liker" siden, ikke liker dem i det hele tatt. Folk kan komme til KG for å bare klage, eller klage på andre innlegg for å få ut sin egen frustrasjon. Det har du sikkert rett i. Men det er slitsomt for de av oss som ønsker å diskutere,at svært mange bare slenger ut en tabloid og lite gjennomtenkt setning som som oftest er personangrep eller forsøk på humor. 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. mai 2013 #6 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Jeg synes det er litt morsomt at du nettopp gikk til personangrep på meg når du klager på at andre gjør det, så du fikk en pluss Endret 19. mai 2013 av Evilposelos 16
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #7 Skrevet 19. mai 2013 Ok... takk for informasjonen... Anonym poster: 0ebdfa0991d19c222c872042b706efca 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #8 Skrevet 19. mai 2013 Bedre å gjøre det her enn med folk på butikken. Anonym poster: 9cb666385116e9df7471a01a750db387 1
Tabris Skrevet 19. mai 2013 #9 Skrevet 19. mai 2013 Jeg lurer på det samme som deg, TS, men jeg reagerer på at du vinkler det mot kvinner. Det kan like så godt være menn bak disse feige ABerne. 9
Gjest Skogkar Skrevet 19. mai 2013 #10 Skrevet 19. mai 2013 Jeg synes det er litt morsomt at du nettopp gikk til personangrep på meg når du klager på at andre gjør det, så du fikk en pluss Du har aspergers? Du skjønte ikke at jeg var ironisk? 2
Gjest Skogkar Skrevet 19. mai 2013 #11 Skrevet 19. mai 2013 Jeg lurer på det samme som deg, TS, men jeg reagerer på at du vinkler det mot kvinner. Det kan like så godt være menn bak disse feige ABerne. Jada, Pippi. Klart det kan være noen forsmådde menn bak enkelte AB`ere også. Kan sikkert hende det er noen transgenders som slenger dritt også. Men jeg tror nok generelt kvinner er mer glad i å "ta" folk enn det menn er, selv om jeg absolutt har opplevd menn som skal "ta" også. Ofte de samme mennene som jeg mistenker er det enkelte refererer til som "white knights" i det siste.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #12 Skrevet 19. mai 2013 Jada, Pippi. Klart det kan være noen forsmådde menn bak enkelte AB`ere også. Kan sikkert hende det er noen transgenders som slenger dritt også. Men jeg tror nok generelt kvinner er mer glad i å "ta" folk enn det menn er, selv om jeg absolutt har opplevd menn som skal "ta" også. Ofte de samme mennene som jeg mistenker er det enkelte refererer til som "white knights" i det siste. Det kommer kanskje av at det er flere menn enn kvinner som er ute etter å provosere her inne. Så da blir kvinner opptatt av å "ta" provokatørene. Anonym poster: ad916d84aaa2c047a013214e2a700493 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #13 Skrevet 19. mai 2013 Flere brukere som ikke er under AB gir også slike svar. Anonym poster: d22263355745ec743251a4f3702c2776 2
Gjest Lille-pus Skrevet 22. mai 2013 #14 Skrevet 22. mai 2013 Det har du sikkert rett i. Men det er slitsomt for de av oss som ønsker å diskutere,at svært mange bare slenger ut en tabloid og lite gjennomtenkt setning som som oftest er personangrep eller forsøk på humor. Det er jeg enig med deg i, Skogkar. Det som kunne blitt en god, - om enn til sine tide litt småvarm, diskusjon hvor man fikk vurdert en sak fra flere sider og kanskje tilogmed justert eget gangsyn og kompassretning (det hender noen av oss får det ved å høre på og diskutere med andre), - det koker bort i den kålen du presist identifiserer. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #15 Skrevet 22. mai 2013 Det kom som et sjokk på meg, når jeg flyttet inn i egen hybel i Oslo som ung, fra å ha bodd i Sverige i noen år. Sjokket var at det jeg var vant med, demokrati, å kunne ytre politiske tanker og meninger fritt og kunne diskutere med folk, selv om man var så uenige som svart og hvitt, og likevel være venner det var helt fjernt og urealistisk her i Norge. Var man for EU så kunne man ikke en gang sitte ved samme bord som en som er motstander mot EU. Var man for FrP kunne man ikke sitte ved samme bord som en fra Ap, og vice verca. I Sverige, derimot, kan til og med en ren nynazist sitte og diskutere politikk med en ren kommunist. Man har forskjellige syn på verden, javel, men man er begge mennesker av kjøtt og blod og mer mystisk enn som så er det ikke. Her i Norge, derimot, er man "dum" om man ikke ser verden på samme måte som den man diskuterer med. Her tas herskermetoder flittig i bruk heller enn å argumentere sak. Det er en sterk ukultur som sitter fast i folkedypet her i Norge som vi nok aldri vil bli kvitt. Den er både anti-demokratisk og umenneskelig. Sannsynligvis ønsker de fleste at det ikke var slik men de færreste ønsker vel å gjøre noe med det. Anonym poster: ec3dd89a152babad170641f373227131 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #16 Skrevet 23. mai 2013 Flere brukere som ikke er under AB gir også slike svar. Anonym poster: d22263355745ec743251a4f3702c2776 Anonym poster: 6f1ebd2aa89430a5b9e90936772ed5f9 2
Gjest Skogkar Skrevet 23. mai 2013 #17 Skrevet 23. mai 2013 Det kom som et sjokk på meg, når jeg flyttet inn i egen hybel i Oslo som ung, fra å ha bodd i Sverige i noen år. Sjokket var at det jeg var vant med, demokrati, å kunne ytre politiske tanker og meninger fritt og kunne diskutere med folk, selv om man var så uenige som svart og hvitt, og likevel være venner det var helt fjernt og urealistisk her i Norge. Var man for EU så kunne man ikke en gang sitte ved samme bord som en som er motstander mot EU. Var man for FrP kunne man ikke sitte ved samme bord som en fra Ap, og vice verca. I Sverige, derimot, kan til og med en ren nynazist sitte og diskutere politikk med en ren kommunist. Man har forskjellige syn på verden, javel, men man er begge mennesker av kjøtt og blod og mer mystisk enn som så er det ikke. Her i Norge, derimot, er man "dum" om man ikke ser verden på samme måte som den man diskuterer med. Her tas herskermetoder flittig i bruk heller enn å argumentere sak. Det er en sterk ukultur som sitter fast i folkedypet her i Norge som vi nok aldri vil bli kvitt. Den er både anti-demokratisk og umenneskelig. Sannsynligvis ønsker de fleste at det ikke var slik men de færreste ønsker vel å gjøre noe med det. Anonym poster: ec3dd89a152babad170641f373227131 What? Der røpte du deg. Du har aldri bodd i Sverige. I Sverige er det ikke LOV å diskutere feminisme, likestilling eller innvandring i det hele tatt. Norge fremstår som reine ytringsfrihetsmekkaet i forhold til Sverige. Dette er opplyst og vedtatt, så enten så juger du, eller så har du virkelig misset konsensus i landet du bodde i. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #18 Skrevet 23. mai 2013 Pluss systemet på KG er absolutt ingenting du burde forholde deg til. Det blir nesten like dumt som å bry seg om likes på Facebook. Liten edit: Husk også at Forums i stor grad brukes av folk som har problemer med noe. Gå på Facebook også, der ser du i de fleste sidene til diverse firmaer (f.eks tv3, viaplay, telenor) så er 99% av alle innleggene av de som "liker" siden, klager på firmaet. Folk bruker internett som sin klagemur. Det er veldig lett å gå på internett og deretter klage. Der er Facebook og Forums veldig effektive. Hvor ofte ser du tråder om folk som er super fornøyd med noe, i forhold til de som er kritiske eller sure? For et ekstremt eksempel kan du jo ta en tur til Ruter sin Facebook side og prøve å finne en positiv kommentar fra de som "liker" siden. Morsomt hvordan de som "Liker" siden, ikke liker dem i det hele tatt. Folk kan komme til KG for å bare klage, eller klage på andre innlegg for å få ut sin egen frustrasjon. Om en AB skriver en hetende bemerkning vedrørende noen andre som hverken er relatert til tråden eller kanskje ikke personen har vært involvert i diskusjonen engang. Da er det jævlig smålig å se at flere andre brukere plusser disse innleggene. Anonym poster: ecba5487ed27ee09325c71d97fe92d47 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå