Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jannis
Skrevet

Kjæresten min er student, jeg jobber mye og ha bedre råd. Har spurt om han vil bli med, at jeg kan betale også, men han har eksamen, og har ikke lyst å ta seg råd. Har forsøkt ALLE venninner av alle slag, og ingen kan bli med. Har fått fri fra jobb, og har i gledesrus allerede bestilt en tur på restplass (ca 2400kr) til Hellas på et litt "pensjonist-aktig" sted. Har bare tenkt å slappe av på stranden og lese, ikke gå ut eller noe, bare bli litt brun og lade opp.. men kom til å tenke.. Kan jeg fortsatt reise alene? Elle kan man ikke det når man har kjæreste?

Vi har vært sammen i 1,5 år og ikke vært på ferie sammen tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo gjort det du kan for å få han med :) Når han ikke kan og han ikke sier at han har problemer med det, så synes jeg du kan dra for å lade opp med god samvittighet :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan du det. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke skulle det bare fordi man har en kjæreste?

Mannen liker ikke å reise like mye som meg, så her reiser jeg gjerne alene et par ganger i året. Vi er jo ikke bundet fullstendig til hverandre bare fordi vi er sammen (og gift). ;)

Selv var jeg alene i Tyrkia i to uker i oktober og har reist til England mange ganger alene.

Synes du skal glede deg til turen og kose deg med god samvittighet!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke helt om han har et problem med det eller ikke.. Han svarer så unnvikende. Vet ikke hva jeg skal si til han.. Vil bare ikke bli dumpet for å reise på ferie.. :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt om han har et problem med det eller ikke.. Han svarer så unnvikende. Vet ikke hva jeg skal si til han.. Vil bare ikke bli dumpet for å reise på ferie.. :(

Om han ikke klarer å si ifra når du spør om det er greit, for så å dumpe deg når du reiser.. så er det nok til det beste.

Anonym poster: dfb8626823b1b0163f6393182f9ccdba

• Liker 3
Skrevet

Hvis han dumper deg fordi du vil reise alene så sier det vel strengt tatt mer om han enn deg. Du har spurt og han har sagt nei. Jeg forstår han kunne blitt såret hvis du bare reiste uten å spørre, men det er jo ikke sakens kjerne her. Jeg synes man skal kunne unne sin kjære en ferie selv om man selv ikke kan eller vil reise.

• Liker 2
Gjest Jannis
Skrevet

Han har jo sagt at han har tenkt/lyst å reise på interrail i Europa alene (han er veldig kulturell og har lyst å se på mye kunst og slikt).. men vet liksom ikke om det er "det samme"..

Skrevet

Han har jo sagt at han har tenkt/lyst å reise på interrail i Europa alene (han er veldig kulturell og har lyst å se på mye kunst og slikt).. men vet liksom ikke om det er "det samme"..

Å reise er å reise. Ser ikke helt forskjellen, selv om det er forskjellige typer reiser. Han skal liksom reise på interrail alene i Europa, mens han blir sur fordi du vil ligge på stranda en uke i Hellas? Dette lukter egoistisk mann som kun bryr seg om seg og sitt.

• Liker 3
Skrevet

Å reise er å reise. Ser ikke helt forskjellen, selv om det er forskjellige typer reiser. Han skal liksom reise på interrail alene i Europa, mens han blir sur fordi du vil ligge på stranda en uke i Hellas? Dette lukter egoistisk mann som kun bryr seg om seg og sitt.

Så det er ikke egoistisk å reise midt i mannens eksamenstid?

Selvfølgelig ønsker han ikke å reise bort midt i eksamensforberedelser å sånt

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke skulle det bare fordi man har en kjæreste?

Mannen liker ikke å reise like mye som meg, så her reiser jeg gjerne alene et par ganger i året. Vi er jo ikke bundet fullstendig til hverandre bare fordi vi er sammen (og gift). ;)

Selv var jeg alene i Tyrkia i to uker i oktober og har reist til England mange ganger alene.

Synes du skal glede deg til turen og kose deg med god samvittighet!

Høres bra ut. Kan tenke meg det samme selv men hva om mannen sier at jeg da ikke prioriterer han og at man da er en dårlig mor som lar babyen (eller barnet) være hjemme med ham en uke?

Anonym poster: 44ef456765d45c952f79fa26dc28bbb0

AnonymBruker
Skrevet

Høres bra ut. Kan tenke meg det samme selv men hva om mannen sier at jeg da ikke prioriterer han og at man da er en dårlig mor som lar babyen (eller barnet) være hjemme med ham en uke?

Anonym poster: 44ef456765d45c952f79fa26dc28bbb0

Har dere et barn? Hvis han er midt i eksamen og må passe barnet alene setter det jo situasjonen i et litt annet lys. Vil dette gå utover eksamen for ham?

Anonym poster: 2ce7aa2d3c2d4a370dcc949f6762b155

AnonymBruker
Skrevet

Har dere et barn? Hvis han er midt i eksamen og må passe barnet alene setter det jo situasjonen i et litt annet lys. Vil dette gå utover eksamen for ham?

Anonym poster: 2ce7aa2d3c2d4a370dcc949f6762b155

Teor ikke det er TS som du siterer.

Anonym poster: dddac084c1d797fbfe0b5022063f0881

Skrevet

Selvfølgelig kan man reise alene selv om man har kjøreste.

Du har dog valgt et dårlig tidspunkt for ferien hvis du vil ha han med siden han har eksamen. Jeg hadde ikke reist bort midt i eksamenstida.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du dra på ferie alene. Om dere har små barn sammen, og ikke har mulighet til å ta med barnet, synes jeg du kan prøve å finne en barnevakt, hva med besteforeldre? Kan forstå at han ikke helt liker tanken på å være alene med et lite barn samtidig som han skal opp til eksamen. Kanskje det er det han tenker på?

Kan og være at han har veldig lyst til å være med deg på ferie. Og selvfølgelig kommer eksamen først. Ba du selv om fri, selv om du viste han hadde eksamen i den perioden?

Anonym poster: a39bb770c7c6a357b532b86fd1b44f4b

Skrevet

Reis og kos deg! Om du er redd for at han skal dumpe deg om du reiser, så spør han rett ut, og krev et klart svar.

Jeg skulle da tro at det var helt greitt for han at det er midt i eksamenstiden (bortsett fra at han da ikke kan være med). Da har han mer tid til å kun konsentrere seg om lesingen (med mindre han er plaget av sjalusi, og vil sitte og bekymre seg om hva du gjør på istedet for å lese (men det må du spørre han om, ikke oss)) :)

Skrevet

Reis og kos deg! Om du er redd for at han skal dumpe deg om du reiser, så spør han rett ut, og krev et klart svar.

Jeg skulle da tro at det var helt greitt for han at det er midt i eksamenstiden (bortsett fra at han da ikke kan være med). Da har han mer tid til å kun konsentrere seg om lesingen (med mindre han er plaget av sjalusi, og vil sitte og bekymre seg om hva du gjør på istedet for å lese (men det må du spørre han om, ikke oss)) :)

Så du mener ikke at det er egoistisk å planlegge en ferie midt i mannens eksamenstid? Når hun i tillegg har gitt uttrykk for at hun ønsker at han skal bli med, men likevel legger ferien til midt i eksamenstiden?

Skjønner mannen godt jeg vis det begynner å blinker røde varsellamper overalt :)

Men får håpe for TS sin del at hun ikke kommer hjem til skfitede dørlåser å resten av sine eiendeler på utsiden av døra :P

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Så du mener ikke at det er egoistisk å planlegge en ferie midt i mannens eksamenstid? Når hun i tillegg har gitt uttrykk for at hun ønsker at han skal bli med, men likevel legger ferien til midt i eksamenstiden?

Skjønner mannen godt jeg vis det begynner å blinker røde varsellamper overalt :)

Men får håpe for TS sin del at hun ikke kommer hjem til skfitede dørlåser å resten av sine eiendeler på utsiden av døra :P

Hvorfor er det egoistisk? Man kan ikke alltid bestemme 100% over når ferien er. Hvis han uansett skal lese, kan man jo like gjerne reise bort. Da jeg hadde eksamen var jeg glad samboeren var borte en stund, da kunne jeg konsentrere meg mer og ble ikke så lett fristet til å ta meg fri.
Skrevet

Hvorfor er det egoistisk? Man kan ikke alltid bestemme 100% over når ferien er. Hvis han uansett skal lese, kan man jo like gjerne reise bort. Da jeg hadde eksamen var jeg glad samboeren var borte en stund, da kunne jeg konsentrere meg mer og ble ikke så lett fristet til å ta meg fri.

Hun har planlagt denne ferien, hun har spurt om fri fra jobben i akkurat den perioden hun skal bort, hun visste at mannen skulle ha eksamen. Hun har bestemt 100% når denne ferien er, iallefall får hun det til å virke sånn på åpningsinnlegget, kunne forstått det hvis det var midt i fellesferien, men ingen har eksamen da :)

At du ikke har viljestyrke til å lese mens samboeren er i samme hus er vel ikke relevant med denne saken :)

Skrevet (endret)

Jeg skrev "bortsett fra at han da ikke kan være med". Så, jo, jeg synes det var dumt at ferien ble lagt til det tidspunktet hvis han ønsket å reise på tur med henne (det skriver hun ingenting om, i startinnlegget, ihvertfall)

TS skriver forresten at hun har fått en restplass, så det er ikke sikkert at hun hadde så mye valgfrihet når det gjalt tidspunkt. Men uansett bør hun jo spørre typen, om hun er usikker på om han kommer til å dumpe henne pga dette.

Endret av Jade
Skrevet

Jeg skrev "bortsett fra at han da ikke kan være med". Så, jo, jeg synes det var dumt at ferien ble lagt til det tidspunktet hvis han ønsket å reise på tur med henne (det skriver hun ingenting om, i startinnlegget, ihvertfall)

TS skriver forresten at hun har fått en restplass, så det er ikke sikkert at hun hadde så mye valgfrihet når det gjalt tidspunkt. Men uansett bør hun jo spørre typen, om hun er usikker på om han kommer til å dumpe henne pga dette.

Hun spurte om fri fra jobb før hun bestillte turen så kan nok ikke skylde på det anngående tidspunktet. Det var planlagt at dette skulle skje i dette tidsrommet, at hun har valgt en restplass er enten fordi det er så kort tid fra hun spurte om fri til ferien er, eller på økonomisk grunnlag. Eller at hun faktisk kom over et tilbud hun syntes var fristende og som passet med det tidsrommet hun hadde spurt seg fri fra jobben :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...