Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #1 Skrevet 6. juni 2002 80 gjester til middag, ytterligere 15 til kaffe, hva gjør dere, lager til nattmat ? Skal ha snacks, men er litt redd det blir litt lite for de som kommer til kun kaffe kl 2000? hva gjør dere Tenkte i så fall pølser, et godt tips jeg fant her inne.....
Kame Skrevet 6. juni 2002 #2 Skrevet 6. juni 2002 Vi skal ha koldtbord til middag fra klokka 17, hopper over desserten og går rett på kakebord etterpå. Vi skal ha finnebiff (reinskav, fløtesaus og hjemmelaget potetmos) til nattmat, men beregner ikke store porsjoner til hver gjest. Regner med å ha nattmaten rundt klokka 0100 - festen avsluttes med busstransport klokka 0300. Alle gjestene våre blir med på alle deler, totalt ca. 90 stk (inkludert noen små nieser og nevøer av meg som ikke skal ha nattmat selvfølgelig!). Jeg ville også gjerne ha pølser, men der sa gubben nei, gitt! (Mamma ga seg når jeg brukte kronprins-argumentet, men det virket ikke på han)
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #3 Skrevet 6. juni 2002 De som kommer til kaffen har vel spist middag på forhånd??? Har vært i en god del bryllup, men aldri har det vært nattmat. Gå for snacks du!! Lykke til!
Augustbrud02 Skrevet 6. juni 2002 #4 Skrevet 6. juni 2002 Vi skal ikke ha nattmat, det blir det rett og slett ikke tid til. Vi begynner middagen rundt 16.00. 19.30 kommer kaffegjestene. Etter det blir det snack. Vi må alle være ut av lokalet til 01.30, og derfor kommer vi nok til å stenge baren iallfall 1 time før det. Hvis vi i tillegg skal ha nattmat tror jeg rett og slett det blir for mye, og iallfall når vi ikke skal ha festen langt utover natten.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #5 Skrevet 6. juni 2002 Hvor lenge skal dere holde på? Når må dere forlate lokalet? Kaffe gjestene spiser sikkert før de kommer, så de holder nok ut noen timer. Men hvis dere skal holde på til kl 2-3 på natta er det greit med litt påfyll. Syns egentlig nattmat er litt dumt, for folk venter på den, og så går de rett etterpå. festen blir avsluttet. Men det er jo godt med litt mat. Pølser eller suppe med loff til syns jeg er grei og lettvindt nattmat.
Rose Skrevet 6. juni 2002 #6 Skrevet 6. juni 2002 Tenkte vi skulle sette frem litt spekemat og flatbrød vi. I alle bryllup jeg har vært (nesten 20 stk. !) har det vært servert nattmat, og det er alltid kjempepopulært. Det har vært alt fra pølse med brød til supper, buljong med kjøttboller og spekemat slik vi skal ha.
Sally Skrevet 6. juni 2002 #7 Skrevet 6. juni 2002 Vi skal bruke restene fra middagen sammen med buljong til nattmat. Vi har middag kl 16, og kaffe kl 20. Festen varer vel til 5-6 tiden(neste morgen), så nattmat må vi ha. I alle bryllup jeg har vært i, har det bestandig vært servert nattmat. Men det er klart, slutter festen i ett-tiden om natta blir det ikke tid til det. Da hadde jeg heller brukt snacks. 12
Tulle-brud Skrevet 6. juni 2002 #8 Skrevet 6. juni 2002 Det var jeg som startet tråden. Well er enda litt usikker på nattmat, pølser er jo veldig greitt da men litt harry?? vet ikke helt. Vi har jo lokalet ut over natten og vi har enda ikke funnet ut når vi skal rulle inn liksom, så å si når tid festen er slutt er vanskelig, kanskje 2-3??
Atilla Skrevet 6. juni 2002 #9 Skrevet 6. juni 2002 Vi skal ha pølse med brød - harry er det kanskje men Haakon og Mette Marit er isåfall også harry (de hadde det) Godt med litt salt, så slipper gjestene å dø av sult! Eller bli så innmari sultne!
Evy Skrevet 6. juni 2002 #10 Skrevet 6. juni 2002 Vi skal ikke ha nattmat. Me var i et i fjor som hadde spekemat til nattmat, men me var så mett etter middagen så eg hadde eneste noen druer. Skal selv ha snacks på bordene.
Elma Skrevet 6. juni 2002 #11 Skrevet 6. juni 2002 Vi skal heller ikke ha nattmat. Middagen startert 17 og det kommer ingen ekstra gjester til kaffe. Lang middag og mange deilige kaker får holde Vi setter frem potetgull/saltstenger/panøtter
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #12 Skrevet 6. juni 2002 Vårt bryllup ble ikke avsluttet før 0400 og jeg kan si at ingen ville ha noe nattmat. Det var kaker og drikkevarer så det holdt og da holdt folk seg til det fremfor mat heller. Når folk får litt innabords så blir det vel helst det egentlig 20April2002
gulle Skrevet 6. juni 2002 #13 Skrevet 6. juni 2002 Jo nattmat må det være i et bryllup. Deilig med noe salt på natta!! Vi skal ha hjemmelaget kjøttsuppe.12
Soleil Skrevet 6. juni 2002 #14 Skrevet 6. juni 2002 Vi skal ha pølser med brød/lomper. Synes det er så lettvint og greit, det kan liksom bare stå der, og så kan de som vi ha forsyne seg, og de som ikke vil ha kan la være. Vi slipper oppdekking og opprydding. Regner ikke med at alle er så sultne, men noen synes sikkert det er godt med noe å bite i. Har selv fått nattmat i alle bryllup jeg har vært i, og har alltid syntes det har vært godt.
Gjest Lykke Skrevet 7. juni 2002 #15 Skrevet 7. juni 2002 Vi skal ha middag kl. 16.30, kaffegjester til kl. 20.00 og Kaken blir spist kl. 21.30. Vi skal bare ha en kake, bryllupskaka og har bestemt oss for natt mat kl.01.00. Da blir det pølser og lomper...er visst Harry vi og da!!!12
Anki1971 Skrevet 8. juni 2002 #16 Skrevet 8. juni 2002 Vi skal ha koldtbord ca kl 17.30. Kaffegjestene kommer kl 21.30, så vi skal ikke ha nattmat. Selskapet må jo være ferdig innen kl 02.00 allikevel, så jeg tror det hadde blitt dårlig tid om vi skulle hatt nattmat også.12
Mistyen Skrevet 8. juni 2002 #17 Skrevet 8. juni 2002 Hos oss er det faktisk blitt arrangert nachspiel hos toastmaster, med grilling etter festen *ler* Vi har tenkt å stille opp der oxo vi da, ettersom de gjør seg sånne anstrengelser.... Så nattmaten tar de som vil der.12
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2002 #18 Skrevet 8. juni 2002 Vi hadde heller ikke nattmat da vi giftet oss og vi hadde kaffegjester som kom kl 2000, tror det er litt avhengig av hvor man bor, tradisjon osv, for alle bryllupene jeg har vært i (kanskje 30) har jeg aldri opplevd å få nattmat!!
Zip Skrevet 8. juni 2002 #19 Skrevet 8. juni 2002 Vi skal ha nattmat Regner med å være ferdig med middagen ca 1930, så blir det kaffi ved 2200 tiden og nattmat ca 0130 Klem Zip som gifter seg 28. desember 2002
Kylie Skrevet 9. juni 2002 #20 Skrevet 9. juni 2002 Lurer på om dette med nattmat er geografisk betinget. At noen steder er det ikke vanlig, mens andre steder er det ikke snakk om å ikke ha det. Jeg kommer fra Stavanger og har vært i mange brylluper i dette området, ingen har hatt nattmat, men i Trondheim (og også lenger nord) er dette vanlig og jeg lurer også på om ikke det er veldig vanlig i innlandsbygder. I det ene bryllupet jeg har vært hvor vi fikk nattmat fikk vi Trøndersodd og flatbrød. Det var veldig godt, men jeg fantes ikke sulten og kunne gjerne vært der lengre uten mat (vi var hjemme ca kl 04)12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå