Gjest TS Skrevet 18. mai 2013 #1 Skrevet 18. mai 2013 Hei! Jeg er i avstandsforhold med en mann, og vi har vært sammen snart ett år. Vi møtes hver 2-3 mnd, da han studerer i et annet land. Vi begge er medisinstudenter, og studiet opptar mye av tiden. Men allikevel føle jeg kjæresten ikke gir meg tid. Det har hendt flere ganger at han bare ikke svarer meg på meldinger i løpet av en hel dag. Også ringer han dagen etter og later som om han ikke har ignorert meg dagen før. Jeg blir så sur, men lar det bare gå. Vi er vant med å snakke hver dag sammen. Jeg har tidligere blitt utsatt for utroskap, og det sitter dypt. Eksen bare dro en dag etter flere mnd sammen, uten at jeg hørte noe fra han på 1 uke. Og etter en uke ringer han meg og sier han har giftet seg. Med en annen... Jeg brukte lang tid på å komme over eksen (han var min første også). Så hver gang kjæresten ikke svarer, får jeg panikk. Men jeg kontrollerer meg alltid, og sender ikke flere meldinger. Beklager rotete innlegg. Men jeg bare lurer på om det er vanlig oppførsel fra gutter? Vi har ikke snakket på 4 dager nå fordi han hadde eksamen på torsdag. Men etter det har han heller ikke tatt noe kontakt. Jeg tenkte jo han ønsket å snakke med meg nå som han har fri i helgen Jeg sendte han 2 meldinger i dag, men ingen svar. Skal jeg la han gå? Tar han meg for gitt? Er han lei av meg? Jeg har bare lyst til å legge meg ned å gråte. Kjærestens oppførsel gjør meg bare usikker, og drar tilbake vonde minner om eksen som jeg har prøvd å fortrenge. Så spørsmålet mitt er egentlig, er det vanlig at gutter oppfører seg slik?
Red-Ruby Skrevet 18. mai 2013 #2 Skrevet 18. mai 2013 (endret) Føler at alle jenter klager over at menn er dårlig på sms, så ja,ville sagt det er et normalt problem. Han later som ingenting fordi du gjør det samme,han vet jo ikke at du reagerer på dette. Utrolig leit at det exen gjorde igjen sitter igjen hos deg,men det er bra at du ikke tar det ut over din nye kjæreste. Sånn er det med kjærlighet,dessverre, vi må bare stole på at den andre persoen er god og trofast, men hold hode kaldt og ikke gi alt av deg med engang. For noen er det vanlig å ikke snakke sammen hver dag, for andre er det nødvendig med kontakt hver dag. Det er kjipt hvis du og kjæresten din har veldig forskjellig behov der..Men tror ikke han er utro av den grunn! Endret 18. mai 2013 av Butterscotch 1
Gjest TS Skrevet 18. mai 2013 #3 Skrevet 18. mai 2013 Takk for svar Jeg bare føler meg så lite prioritert nå for tiden. Han er med venner, trener og leser selvfølgelig. Men kan ikke svare meg på melding engang i løpet av 2 sek? Også slo han av tlf nå. Etter at jeg ringte han. Han skal mest sannsynlig sove. , men vi pleier alltid sette av lørdag kveld til hverandre. Sendte han veldig sint mld nå, om at jeg ikke orker å snakke med en vegg så han får gjøre som han vil. Kommer sikkert til å angre senere... TS
Gjest anonym Skrevet 19. mai 2013 #4 Skrevet 19. mai 2013 Takk for svar Jeg bare føler meg så lite prioritert nå for tiden. Han er med venner, trener og leser selvfølgelig. Men kan ikke svare meg på melding engang i løpet av 2 sek? Også slo han av tlf nå. Etter at jeg ringte han. Han skal mest sannsynlig sove. , men vi pleier alltid sette av lørdag kveld til hverandre. Sendte han veldig sint mld nå, om at jeg ikke orker å snakke med en vegg så han får gjøre som han vil. Kommer sikkert til å angre senere... TS Hei ts, jeg blir irritert på damer som skal unnskylde at menn ikke er så flinke med å svare på sms, snakke i tlf, hallo!?! Dere bor i forskjellig land, dere har ikke hatt kontakt på 4 dager, du sender han to mld han ikke svarer på, så ringer du han, og HAN SLÅR AV MOBILEN!?! Dette er drittsekkoppførsel uten like! Mangel på empati. Han virker dessverre ikke særlig keen ts, eller er han oppi noe annet, en annen kvinne? Kanskje du faller for feil type menn ts ? Er det noe med han som minner om eksen? Mener ikke å rippe opp i noe her, men dette er for dårlig! Man forventer mer enn dette av kjæresten sin! Kanskje du skal gå inn i deg selv, se hvilke mønster du går inn i med menn, hvilken rolle du tar, så du kan bryte ut av dette mønsteret. Du hadde all grunn til å bli sint på han, jeg hadde haglet med sinte mld til han, bedt han ryke og reise! Du må ikke tillate deg å bli behandlet dårlig! Synes du skal se om du hører fra han imorgen, evt at du tar kontakt å si det som det er , at dette gidder du ikke mer! Kaste bort tida di på en som virker likegyldig til deg! Ta et oppgjør med han. Hvis han er like offline, hadde jeg droppet denne fyren! Finn deg en som bor i samme land og by som deg, og som ikke minst viser at du er spesiell for han, at han reagerer når du gir lyd, vil ha kontakt med deg ofte, vil se deg!
Gjest TS Skrevet 19. mai 2013 #5 Skrevet 19. mai 2013 Hei ts, jeg blir irritert på damer som skal unnskylde at menn ikke er så flinke med å svare på sms, snakke i tlf, hallo!?! Dere bor i forskjellig land, dere har ikke hatt kontakt på 4 dager, du sender han to mld han ikke svarer på, så ringer du han, og HAN SLÅR AV MOBILEN!?! Dette er drittsekkoppførsel uten like! Mangel på empati. Han virker dessverre ikke særlig keen ts, eller er han oppi noe annet, en annen kvinne? Kanskje du faller for feil type menn ts ? Er det noe med han som minner om eksen? Mener ikke å rippe opp i noe her, men dette er for dårlig! Man forventer mer enn dette av kjæresten sin! Kanskje du skal gå inn i deg selv, se hvilke mønster du går inn i med menn, hvilken rolle du tar, så du kan bryte ut av dette mønsteret. Du hadde all grunn til å bli sint på han, jeg hadde haglet med sinte mld til han, bedt han ryke og reise! Du må ikke tillate deg å bli behandlet dårlig! Synes du skal se om du hører fra han imorgen, evt at du tar kontakt å si det som det er , at dette gidder du ikke mer! Kaste bort tida di på en som virker likegyldig til deg! Ta et oppgjør med han. Hvis han er like offline, hadde jeg droppet denne fyren! Finn deg en som bor i samme land og by som deg, og som ikke minst viser at du er spesiell for han, at han reagerer når du gir lyd, vil ha kontakt med deg ofte, vil se deg! Takk for svar! Jeg skal bare ignorere han nå framover. Se om han tar kontakt. Men når vi først snakker er han veldig snill, og viser at han elsker meg. Men det er disse dagene som pleier å komme omtrent hver 2-3.uke som irriterer meg...
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #6 Skrevet 19. mai 2013 Nei, det er ikke normalt. Det er normalt at enkelte, både menn og kvinner, ikke er flinke til å svare på sms/ta telefonen til tider (jeg kan fort la mobilen ligge en halv dag i veska, uten lyd på), men jeg ville aldri ha latt det gå mange dager før jeg tok kontakt med min egen kjæreste, eller latt være å svare på meldinger eller telefonopprigninger. Her skurrer det noe voldsomt. Ikke at han nødvendigvis er utro, men han behandler deg ikke bra. Du sier at han "viser at han elsker meg", hvordan da? Sier han det eller hva gjør han, helt konkret? På meg virker det som, basert på opplysningene du har gitt så langt, at det er mer tomme ord han kommer med. Dessverre. Anonym poster: 089ff1fc1d524ef366670884381b76e1
Gjest TS Skrevet 19. mai 2013 #7 Skrevet 19. mai 2013 Han har hatt mange eksamener denne uken, derfor har vi ikke hatt kontakt. Men han setter av tid vanligvis til meg. Men når jeg først tenker meg om og er helt ærlig med meg selv, så vet jeg at han kan hvis han vil. Han pleide å være mer aktiv før. Jeg elsker han, og vi har snakket om framtiden sammen. Han spurte meg for en uke tilbake hvor mange barn vi skal ha. Er alt bare tull?
Red-Ruby Skrevet 19. mai 2013 #8 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Han har hatt mange eksamener denne uken, derfor har vi ikke hatt kontakt. Men han setter av tid vanligvis til meg. Men når jeg først tenker meg om og er helt ærlig med meg selv, så vet jeg at han kan hvis han vil. Han pleide å være mer aktiv før. Jeg elsker han, og vi har snakket om framtiden sammen. Han spurte meg for en uke tilbake hvor mange barn vi skal ha. Er alt bare tull? Altså,jeg vet jo ikke om han er seriøs eller ikke, det kan ingen svare på. Det kan bare tiden vise. Men jeg er også sånn som ikke har behov for å snakke med kjæresten hele tiden, kjærligheten er der uansett:) Syns du skal fortelle han hvor usikker det gjør deg..For jeg tror at selv om han er verdens snilleste, så ødelegger han litt med den type oppførsel for deg. Tenker at du blir lei og at dine følelser går kalde.. Sitat av fjernet innlegg fjernet. Estrella, mod. Endret 20. mai 2013 av estrella
Gjest anonym Skrevet 19. mai 2013 #9 Skrevet 19. mai 2013 Han har hatt mange eksamener denne uken, derfor har vi ikke hatt kontakt. Men han setter av tid vanligvis til meg. Men når jeg først tenker meg om og er helt ærlig med meg selv, så vet jeg at han kan hvis han vil. Han pleide å være mer aktiv før. Jeg elsker han, og vi har snakket om framtiden sammen. Han spurte meg for en uke tilbake hvor mange barn vi skal ha. Er alt bare tull? Du må ikke bare høre på ordene hans ts, du må se på hans HANDLINGER! Å si at han elsker deg, vil ha mange barn med deg, men som jeg skrev tidligere : SLÅR AV MOBILEN ETTER AT DU HAR RINGT HAN, dette er IKKE BRA!!! Det handler ikke om å ha kontakt hele tiden, være klengete osv, det er bare veldig rart at han som skal være kjæresten din SLÅR AV MOBEILEN etter at du har ringt, når det er over 4 dager siden dere har hatt kontakt! Det er INGEN unnskyldning at han har hatt eksamener. Han kunne tatt tlf og snakket me deg, sagt det at han har hatt eksamener, og at han evt var sliten , hvis det var tilfellet, IKKE LAGT PÅ TLF NÅR DU RINGER! Noe skurrer!!!
Gjest anonym Skrevet 19. mai 2013 #10 Skrevet 19. mai 2013 Takk for svar! Jeg skal bare ignorere han nå framover. Se om han tar kontakt. Men når vi først snakker er han veldig snill, og viser at han elsker meg. Men det er disse dagene som pleier å komme omtrent hver 2-3.uke som irriterer meg... Er du sikker på at han ikke ser ei anna? Når du sier dette pleier å komme omtrent hver 2-3 uke, sier intuisjonen min at han kanskje holder på med noen andre. Jeg tror han gjør det. Utifra slik du beskriver han, hadde jeg ikke stolt på fyren. Mener ikke å få deg til å bli engstelig her, men jeg er skeptisk til menn som bruker mange fine ord, for så å handle totalt motsatt!
Havbris Skrevet 19. mai 2013 #11 Skrevet 19. mai 2013 Noe i dette forholdet skurrer. Siden dere er i et avstandsforhold burde dere jo også være bevisst hvordan kontakten skal være - slik at dere kan være trygge?
Gjest TS Skrevet 19. mai 2013 #12 Skrevet 19. mai 2013 I dag har han ringt og ringt,men tlf. har vært avslått. Jeg orker ikke ta kontakt. Får se hva han gjør i morgen... TS
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #13 Skrevet 19. mai 2013 Har han ringt i dag, og du har slått av mobilen? La han ringe og la han smake sin egen medisin. For meg er dette ikke normal oppførsel, uansett om det er eksamenstid. Hvis han elsker deg ville han ha ønsket kontakt hver dag. Anonym poster: 36a1a8153da61dea48f9150f49bae067 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #14 Skrevet 19. mai 2013 Denne fyren virket veldig KleinStein altså. Slå av mobilen når kjæresten prøver å ringe ham? Det er nesten definisjonen på KleinStein !! Jeg synes du burde ta igjen med samme tone. Så når dere endelig får snakket med hverandre, ta det opp med ham. Og finn ut hvordan dere kan komme dere videre fra dette. Eventuelt ikke. Anonym poster: 4abbc8c372b5ba1f02eae4150b9cd4ec
Athena27 Skrevet 19. mai 2013 #15 Skrevet 19. mai 2013 Hei TS ! Har dere planlagt når dere skal treffes igjen? Er det i nærmeste fremtid, etter eksamener f eks?
Gjest TS Skrevet 20. mai 2013 #16 Skrevet 20. mai 2013 Jo, vi begge er ferdig med våre eksamener neste måned. Da kommer han hit, og vi har planlagt å møtes (hvis vo fortsatt er sammen til da....)
Athena27 Skrevet 20. mai 2013 #17 Skrevet 20. mai 2013 Ok, neste måned er jo ikke lenge til. Det er positivt ! Videre har jeg noen tanker som du gjerne kan tenke litt på. Jeg er selv i ett avstandsforhold (ca. 8 mnd.) og vet nå litt mer om "hvor skoen trykker" i ett slik forhold. 1. Kommunikasjon: Dere er nødt til å snakke sammen, uansett hva som har skjedd. Det dummeste dere kan gjøre er å sitte på hver deres kant å være "grinete" på hverandre og ikke svare telefonen når den andre ringer. Har dere kranglet, hatt en uenighet eller hva det måtte være (noe som er ok og helt normalt i hvilket som helst forhold) så må en av dere på ett tidspunkt være den som strekker ut en hånd. Når det er avstand inne i bildet har man ikke mulighet til å gå på døren til den andre i løpet av 30 min. 2. Rett sted til rett tid: Like før jul dukket det opp en utfordring i mitt forhold. Det var alvorlig, vårt forhold var veldig ferskt og jeg hadde 0 aning om hvordan jeg skulle ta dette opp med kjæresten. Vår kommunikasjon gikk via msn og tlf/meldinger. Jeg merket allerede tidlig at vi noen ganger kunne misforstå hverandre. Det siste jeg ville da var at han skulle misforstår meg, spesielt når det gjaldt noe som var så alvorlig. Så, jeg valgte å vente med å ta opp akkurat dette temaet til vi var fysisk sammen og kunne snakke sammen om dette på en skikkelig måte. Jeg synes også var noe lenge å gå 4 dager uten å snakke sammen, særlig ettersom dere tidligere har snakket sammen daglig. Tilbake til kommunikasjon; snakk med han om dette. Men, husk; bare fordi man ikke snakker sammen hver dag, er ikke dette synonymt med at det er problemer i forholdet, at han ikke er like glad i deg eller lei av deg ! Om du venter lenger med å snakke med han, så tror jeg dette blir hundre ganger verre for både deg og han. Jeg mener selvfølgelig ikke at det alltid skal være slik at det er du som tar initiativ til å ordne opp i utfordringer. Men, jeg tenker at dette er noe dere bør snakke om, at du forklarer han hvordan dette opplevdes fra din side. Gjerne han da forstår din side av saken bedre. 1
Gjest TS Skrevet 20. mai 2013 #18 Skrevet 20. mai 2013 Takk for fornuftige svar. Vi snakket sammen litt i dag, og det endte selvfølgelig med krangel. Jeg spurt hvorfor han var fraværende, og alt hab kubne svare var at han var sliten. Jeg ble sur, og begynte selvfølgelig å gråte da jeg ble så såret over hans likegyldighet. Jeg føler ikke han bryr seg. Så la jeg bare på, og ingen har prøvd å ta kotakt etter det. Han har mange eksamener denne uken. Jeg sendte en mld. og sa vi ikke skulle snkke sammen til eksamensperioden er over. Jeg kommer til å savne han. Men jeg må nesten gjøre dette for å kunne konsentrere meg til mine eksamener neste mnd. Jeg hater det når jeg ikke har det bra med han. Alt blir på mørkt rundt meg, og jeg mister all motivasjon.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #19 Skrevet 20. mai 2013 Jeg hadde også reagert. Synes ikke det er merkelig, man forventer at en kjæreste svarer på sms samme dag i det minste. Det er noe med å få respons og føle at man betyr noe for den andre. De fleste med litt empati for den andre skjønner jo det. Anonym poster: 076ebc79c3fb5afefe3f00b35a63759e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå