Gå til innhold

Date en Nevrokirug eller Plastikkirurg?

Anbefalte innlegg

Gjest Medisinstudent
Skrevet

Hei damer, er en medisinstudent som snart må tenke på hva jeg vil spesialisere meg i etterhvert. Etter mye tenking, hospitering på ulike avdelinger og noen forskningsprosjekter har jeg kommet frem til Nevrokirurgi (hjernekirurgi, rygggkirurgi) eller plastikkirurgi (Ikke boobjobs osv, men rekonstruktiv, altså bryst rekonstruksjoner, fødselsskader, ulykker, kreft osv).

Siden jeg bare ligger i sofaen og er fyllesyk som helvette, tenkte jeg å spørre det dristige spørsmålet. Hvem ville dere helst datet? En Plastikkirurg eller en Nevrokirurg? Siden det åpenbart er flere faktorer enn jobb som spiller inn når dere velger partner, kan vi gå ut fra to identiske personer alle plan, bortsett fra yrket. Kjør diskusjon!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg begge to er ganske like jeg :)

Men tror ikke jeg ville valgt type utfra yrke uansett :D Ville nok ikke reagert noe stort forskjellig om jeg møtte han første eller andre :)

Anonym poster: e38d1e9c7a0b6531230a3ea6098ef3fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller datet en dasstømmer enn en "lege" som ikke vet at yrkesbetegnelser ikke skrives med stor forbokstav.

Anonym poster: 1dcb688817a9691f94b028b97211d63d

• Liker 8
Gjest Gjest
Skrevet

Hips om haps, men ser mer nytte i en plastikkirurg for min del, med tanke på at jeg har en stor omgangskrets med trans* personer. Antar at å ha en partner som har et nettverk som er innenfor den type operasjoner, og kjenner litt til hvordan de er både som kirurger og personer, er noe jeg ser på som mer realistisk nyttig enn nevrokirurg.

Men tviler egentlig på jeg hadde registeret det noe nevneverdig.

Skrevet

Hei damer, er en medisinstudent som snart må tenke på hva jeg vil spesialisere meg i etterhvert. Etter mye tenking, hospitering på ulike avdelinger og noen forskningsprosjekter har jeg kommet frem til Nevrokirurgi (hjernekirurgi, rygggkirurgi) eller plastikkirurgi (Ikke boobjobs osv, men rekonstruktiv, altså bryst rekonstruksjoner, fødselsskader, ulykker, kreft osv).

Siden jeg bare ligger i sofaen og er fyllesyk som helvette, tenkte jeg å spørre det dristige spørsmålet. Hvem ville dere helst datet? En Plastikkirurg eller en Nevrokirurg? Siden det åpenbart er flere faktorer enn jobb som spiller inn når dere velger partner, kan vi gå ut fra to identiske personer alle plan, bortsett fra yrket. Kjør diskusjon!

Hold opp med aa bekrefte fordommen om at smarte mennesker har lav eq

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Vil ikke bli sammen med en lege.

Anonym poster: e19fdef2323ef13f668e3e57eeeb36f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville datet en kvinne. Hva hun jobber med er uinteressant hvis jeg forelsker meg. Det er noe litt ekkelt med folk som vurderer dating ut fra hva folk jobber med.

Anonym poster: b1e5609d496042a97b4b90004df19fb6

• Liker 1
Gjest Medisinstudent
Skrevet

Jeg hadde heller datet en dasstømmer enn en "lege" som ikke vet at yrkesbetegnelser ikke skrives med stor forbokstav.

Som sagt, jeg er fyllesyk og autocorrect er noe drit.

Gjest Teora
Skrevet

Hipp som happ, tenker jeg. Eneste er at plastikkirurgen fort blir satt i bli-rik-på-andres-usikkerhet-båsen frem til man kommer på alt det bra som gjøres av plastikkirurger, slike ting som du nevner, bla.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg er fyllesyk og autocorrect er noe drit.

Det hjelper ikke.

Gjest Medisinstudent
Skrevet

Hips om haps, men ser mer nytte i en plastikkirurg for min del, med tanke på at jeg har en stor omgangskrets med trans* personer. Antar at å ha en partner som har et nettverk som er innenfor den type operasjoner, og kjenner litt til hvordan de er både som kirurger og personer, er noe jeg ser på som mer realistisk nyttig enn nevrokirurg.

Men tviler egentlig på jeg hadde registeret det noe nevneverdig.

Takk for serriøst svar. Har faktisk lest endel en del om trans operasjoner. Fikk faktisk delta på et par da jeg hospiterte i USA. Måtte også hjelpe til i et lite forskningsprosjekt om forskjellige operasjonstyper for å lage peniser. Veldig spennende kirurgi.

Gjest Medisinstudent
Skrevet

Hipp som happ, tenker jeg. Eneste er at plastikkirurgen fort blir satt i bli-rik-på-andres-usikkerhet-båsen frem til man kommer på alt det bra som gjøres av plastikkirurger, slike ting som du nevner, bla.

Haha, ja. Jeg blir uglesett av folk når jeg sier at jeg vurderer plastikkirurgi. Få som vet hva det egentlig innebærer og at fagfeltet faktisk oppstod pga skader under andre verdenskrig. De fleste tenker automatisk boobjobs og nosejobs.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for serriøst svar. Har faktisk lest endel en del om trans operasjoner. Fikk faktisk delta på et par da jeg hospiterte i USA. Måtte også hjelpe til i et lite forskningsprosjekt om forskjellige operasjonstyper for å lage peniser. Veldig spennende kirurgi.

:skratte:

• Liker 1
Gjest Medisinstudent
Skrevet

Jeg ville datet en kvinne. Hva hun jobber med er uinteressant hvis jeg forelsker meg. Det er noe litt ekkelt med folk som vurderer dating ut fra hva folk jobber med.

Anonym poster: b1e5609d496042a97b4b90004df19fb6

Takk for svar, er helt enig der. Har en veldig god kompis som var et par år over meg på studiet. Var i England i sommer og besøkte han. Han spesialiserer seg i ortopedi og da jentene i baren fikk med seg hva han drev med... Var det ikke direkte vanskelig å få med seg en hjem.

Gjest Medisinstudent
Skrevet

:skratte:

Yes... Akkurat den reaksjonen hadde mine medstudenter, da de fant ut hva jeg hadde gjort den sommeren.

Skrevet

Nevrokirurg gir det beste førsteinntrykket (mye pga jeg skjønner ikke hvorfor noen så skoleflinke heller bruker ressursene sine på ting (pupper og neser) som egentlig ikke trenger fiksing, når de heller kunne gjort så mye mer nytte av seg). Men når du forklarer hvilken type plastikkirurg du er, så oser du av humanitet (veldig, veldig sexxxxy). Det er jo ikke direkte ukjent heller hvor mye brystkreftpasienter lider mens de venter på rekonstruksjon.

Gjest Medisinstudent
Skrevet

Takk for svar, tror egentlig personligheten min passer bedre til plastikk også. Har jo møtt endel kirurger gjennom studiet. Fellesnevneren for plastikkkirurgene er at de elsker det de gjør og er fornøyd med lønn og arbeidsmengde. De er også blide personer. Nevrokirurger har jeg egentlig sett det motsatte, de jobber med de sykeste av de sykeste pasientene og jobber ekstremt mye. Noen har "i am god" tendenser, men er kanskje ikke uvanlig når man pirker i hjernen til folk og ved et feilgrep kan gjøre at pasienten blir lam eller mister muligheten til å snakke.

Jeg vet ikke hvordan de er i Norge, da jeg studerer utlandet. Er det noen med studenter her som kan si noe om personligheten og arbeidsmengden til de ulike spesialitetene.

AnonymBruker
Skrevet

Det må jo i fremtiden være veldig praktisk at han er plastikkirurg da ;)

Anonym poster: b6afa68bc32a72206b8fa7cf54887141

Skrevet

Fortrinnsvis det yrket som innebærer minst sinnssyke overtider og hodeløst karrierejag.

Etter å ha lest romanen "Hvite ravner" av nevrokirurg Christer Mjåset, kan jeg ikke akkurat si at nevrokirurger appellerer særlig til meg. Det er jo fiksjon, men...

Tenkte å satse på øyelege eller noe sånt, jeg...

Skrevet

Ja nevrok

Takk for svar, tror egentlig personligheten min passer bedre til plastikk også. Har jo møtt endel kirurger gjennom studiet. Fellesnevneren for plastikkkirurgene er at de elsker det de gjør og er fornøyd med lønn og arbeidsmengde. De er også blide personer. Nevrokirurger har jeg egentlig sett det motsatte, de jobber med de sykeste av de sykeste pasientene og jobber ekstremt mye. Noen har "i am god" tendenser, men er kanskje ikke uvanlig når man pirker i hjernen til folk og ved et feilgrep kan gjøre at pasienten blir lam eller mister muligheten til å snakke.

Jeg vet ikke hvordan de er i Norge, da jeg studerer utlandet. Er det noen med studenter her som kan si noe om personligheten og arbeidsmengden til de ulike spesialitetene.

Ja, nevrokirurgene jobber vel oftest på sykehus, og det er en horribel arbeidsplass. Har jobbet en del med leger og synes kirurgene enten er veldig hyggelige eller veldig frekke. De eldre er som regel de hyggeligste. Har bare vært borti en plastikkirurg og hun var grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...