Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten frøken på 9 dager. Har egentlig ikke problemer med ammingen, hun legger fint på seg, jeg har godt med melk (mye mer i høyre bryst så det er dobbelt så stort som det venstre :glare: ) og er ikke sår. Men "etter boka" har hun feil sugeteknikk. Gaper ikke høyt nok, har smilehull når hun suger og bruker laaang tid. Sovner ofte under ammingen også. Prøver å få henne til å gape høyere, men om hun tar tak da så drar hun seg utover på brystet så hun får feil tak igjen. Kobler jeg fra så vil hun egentlig ikke ta tak igjen.

Noen tips til meg? Gjør det egentlig noe når det egentlig funker? Risikerer vi å få problemer med ammingen senere?

Anonym poster: acd3c796ad5d07f55c78b012cc4681e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg så mye om hva bøker sier. Hvis det funker for dere og jenta legger bra på seg uten kolikk-tendenser er det ikke noe å bekymre seg over. Hvis hun ikke legger nok på seg vil jo det vise seg på helsekontroll. Alle barn er ikke like, og suger forskjellig. Jeg har hatt to små som har vært vidt forskjellige. Jenta mi var ganske lik din i sugeteknikk, mens gutten var helt etter "boka". Og minstemann som hadde såkalt "riktig" sugeteknikk dro inn altfor mye luft og slet med kolikk, mens jenta mi ikke hadde det problemet i det hele tatt. Når det gjelder bøker og "regler" for amming endrer det seg fra tid til annen hva de råder en til. Fikk selv en barselbok fra min mor som hun hadde fått når hun fikk barn. Amme-tipset i den var : " Hvis mor stresser med ammingen blir barnet stresset. Ta en conjac og en sigarett og slapp av, så vil du se at barnet slapper mer av og tar brystet". Tror ikke det ville bli anbefalt i dag f.eks..hehe.. Og jeg lyttet IKKE til rådene i DEN boka for å si det slik :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Trudde at dette dreide seg om sex, pga tittelen :fnise:

Men seriøst så har jeg ingen brae tips, har ikke barn selv. Men kanskje prøve denne siden http://ammehjelpen.no/

Anonym poster: 1f673a0bd4bb42a4642c47d4860d7d20

• Liker 2
Skrevet

Bruker du det største brystet til nattamming? Det kan være derfor isåfall, melkeproduksjonen er større om natten.

Ville latt henne ligge lenge ved brystet og også sovne der når hun er så liten. Hun ligger nok og koser seg med den fete ettermelken. :)

AnonymBruker
Skrevet

Trudde at dette dreide seg om sex, pga tittelen :fnise:

Anonym poster: 1f673a0bd4bb42a4642c47d4860d7d20

Du er klar over at du er på graviditetsforumet sant?

Anonym poster: 690ce8974c912797e501289968d52ff2

Skrevet

Har du prøvd å dytte brystknoppen på nesen hennes før du ammer? Det kan vekke mer interesse, så hun kanskje gaper høyere.

AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at du er på graviditetsforumet sant?

Anonym poster: 690ce8974c912797e501289968d52ff2

Man ser ikke hvilket subforum det ligger på når tråden dukker opp i Siste innlegg.

Anonym poster: 0f4b8b174dbcf4abbcf336a6dba1e881

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tilbyr alltid venstre bryst, som er minst, først for å forsøke å få opp produksjonen der litt. Av og til tar hun det, av og til må hun få fra høyre først. Men hadde faktisk akkurat samme problemer da jeg ammet storesøster, kanskje det rett og slett er brystet det er noe "galt" med? Når det gjelder å la henne ligge så lenge hun vil: om dagen går det fint, men om jeg skal amme i godt over en time hver gang om natta så blir det ikke mye søvn gitt...

Har prøvd det meste for å få henne til å gape høyere: la henne snuse på brystet, sikte i alle mulige retninger, ha baby i forskjellige stillinger i forhold til brystet så hun MÅ gape høyere om hun skal ha, da bare styrer hun og det ender opp med skrik.

Ts

Anonym poster: acd3c796ad5d07f55c78b012cc4681e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...