Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer fra en veldig liten bygd, type mange bedehus og menigheter.

I det siste har "snakkisen" vært følgende.

Han ene lederen av menigheten her har forgrepet seg på en ung jente, hun var ca 13 år da og 16 nå ca. Det er nett kommet frem.

Dette blir da såklart snakket om der jeg jobber, hun ene spesielt kan fortelle at denne mannen har blir tilgitt av jesus, så da behøver han ikke bli straffet. Hun mener denne jente uansett hadde bydd seg frem og at det ikke er hans feil. Så lenge gud og jesus tilgir han er han fri i sjela si osv osv.

Det er ikke bare hun som sier dette, det er store deler av bygda faktisk. De støtter han, ber for han i menigheten og ser på denne lille jenta som en "hore", fordi hun har fristet han.

Mannen er gift og har barn i samme alder.

Hvordan er det mulig at et helt lokalsamfunn støtter en slik mann, og ber om tilgivelse for han? Og mener at denne unge jenta er frekk som frister han slik. OM hun så har gjort det frivillig, så skal ikke en mann i 50 årene gjøre slikt mot et barn.

Jeg kjenner jeg blir kvalm, og jeg ble faktisk sint på denne damen som satt å sa dette når vi var på jobb.

Måtte bare få denne episoden ut av hodet. :/ Fatter ikke folk altså!

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og folk lurer på hvorfor Vågå-saken er så diskutert.

Anonym poster: 856a89a64b42351c9ea855e97361fbad

• Liker 5
Skrevet

Jeg er kristen, og jeg synes sånn oppførsel er motbydelig. Slike mennesker leser bibelen som en skriftlig lov og de bruker den som unnskyldning til alt - hvis den dama hadde sagt det til meg, så hadde jeg jøsse meg labba til henne med bibelen, for sånt sier man ikke.

• Liker 15
Skrevet

Kristne versjonen av Taliban eksisterer i Norge, intet nytt. Anmeld han.

• Liker 8
Skrevet

Så 13-åringen får skylda? Jeg får lyst til å banne ganske kraftig her nå (legg til det som mangler). Fyren må selvsagt stilles for retten og straffes for det han har gjort, og det hjelper ikke at han er kristen og blir tilgitt av trosfeller i lokalsamfunnet. Jeg er også sikker på at alle mine troende venner mener det samme.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

det hjelper ikke at han er kristen

Han er ikke kristen. Å være kristen vil si å følge Jesu Kristi ord. Det vil si å elske sin neste som seg selv. Da ville han ha gjort det han kunne for å gjøre det godt med jenta igjen. Om det betød at han måtte stå for retten og stå til svars for sine handlinger så ville han ha gjort det med glede, fordi han elsket jenta på samme måte som han elsket sin bror.

Det du gjør mot de minste det gjør du mot meg - Jesus.

Anonym poster: b4d0e7ffd74a50aa066e6f9e6800da3d

• Liker 4
Skrevet

Heldigvis bryr ikke rettssystemet seg om hva Bibelen sier og om Jesus tilgir.

Mannen har brutt loven, ferdig med det.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Er det mulig å få vite hva bygda heter, slik at jeg kan holde meg langt faen vekke ifra en slik trangsynt og idiotisk bygd.

Endret av -Leon-
  • Liker 7
Skrevet

Er det mulig. Blir kvalm av slike mennesker. Gjør noe galt mot andre, så er det ok fordi Jesus har tilgitt ham. Den største bekymringen burde være om jenta kunne tilgi ham. Og at folk støtter ham og mener at ei ungjente er skylda er jo rett og slett tragisk. Voksne menn vet bedre. Og er en mann i 50 åra med ei såpass ung jente (uavhengig om det er frivillig eller ikke) så vet de at det er galt. Loven er til for å beskytte barn mot overgripere for en grunn, og da hjelper det ikke mye hva folk mener. Håper virkelig jenta anmelder ham og at rettsvesenet viser bygda at slik tankegang ikke burde være akseptert.

• Liker 1
Skrevet

Om Jesus har tilgitt han eller ikke, har lite å si, han skal dømmes etter norsk lov også, får jeg håpe!!!!

• Liker 3
Skrevet

Saken er så klart anmeldt, også vært i media. Jeg vil likevel ikke gå ut med bygde navn.

Må si jeg at jeg setter stor pris på at mange av dere ikke retter denne hendelsen mot selve Kristus, Jesus . Selv mener jeg at dette ikke har noe med hans tro og religion å gjøre, men kanskje hans maktposisjon... over disse ungdomene, unge voksne?!?

• Liker 1
Skrevet

Det er utrolig. Tenk at noen forgriper seg på deg da du såvidt har blitt tenåring og hele byen skylder på deg og kaller deg for hore. Håper jenta kom seg langt bort fra det stedet! Utrolig primitivt tankegang som unnskylder at menn får gjøre som de vil og slippe ustraffet med det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr vel bare at Jesus er en ganske ond fyr som tilgir slikt faenskap. Enda en grunn til å ikke tilbe ham.

Anonym poster: 993cca87de0aafc3db0248aafbf92b12

AnonymBruker
Skrevet

Helt sykt! en jente på 13 år tenker vell ikke på å by seg til fremm vell. Kan ikke være mye kristen hvis de ber for dette. Håper han bremmer i helvete, noe han kommer til å gjøre :D

Anonym poster: 9272501ab6fb9a7e988e1d0e8b3c8ad2

Gjest Freja
Skrevet

Jaha, så han er tilgitt av Jesus han...... Lurer veldig på hvordan han vet det? Fordi det hadde vært veldig beleilig går jeg ut ifra. Og det er vel til han personlig Jesus har kommunisert dette. Skremmende at ei hel bygd kan oppføre seg slik i dagens Norge. Kanskje naivt av meg, men det hadde jeg faktisk ikke trodd :(

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg slår fyren halvt medvetsløs vil Jesus da tilgi meg så jeg ikke trenger å bli tiltalt for det? :klo:

Anonym poster: b4d0e7ffd74a50aa066e6f9e6800da3d

• Liker 2
Gjest Skogkar
Skrevet

Skremmende at det finnes så radikale kristne miljøer i Norge 2013. Selv når man har alle forutsetninger for å vite bedre, så er det likevel en god del mennesker som lar seg forføre av middelalderiske eventyrfortellinger.

• Liker 3
Skrevet

Du skulle spurt og sagt "Om jeg slo deg ned, hadde jeg også blitt tilgitt da? Du fristet. Tenk litt over hva du sier".

• Liker 5
Skrevet

Ofte er det enklere å fortrenge problemer enn å faktisk gjøre noe med dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv kristen. Og ja, i utgangspunktet er det jo slik at dersom man angrer sin synd, så er Gud trofast og rettferdig og tilgir syndene (bibelen). Det gjelder hvilken som helst synd. Så om denne mannen virkelig i sitt hjerte angrer på det han har gjort, så blir han tilgitt. Hva slags håp (og hva slags Gud) skulle det ellers være for oss?

Men, det betyr ikke at han ikke kan (og skal) dømmes etter norsk lov og ta sin straff! Det står også i bibelen at vi skal rette oss etter de lover og regler som er i samfunnet. Derfor er det ikke "i orden" på noen som helst måte før han har tilstått sin synd og sonet sin straff og gjort det som står i hans makt for å gjøre opp for seg i forhold til denne jenta.

At voksne, kristne mennesker sier, og virkelig mener at det er henne som har lagt opp til det og fristet han, er over min fatteevne! Det er grusomt bare å lese det. Jeg håper inderlig hun finner støtte noen steder iallefall. Om de som går rundt å snakker slik, har jeg bare en ting å si: De skal svare for det en dag!

Anonym poster: 59510fe9d79ca49839fd22b78d502c3e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...