Gå til innhold

Beste løsning for å stenge for sol + varme (vindu)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Er det noen som har tips til hva som er den beste løsningen for å holde ute varme om sommeren når solen skinner?

Vil helst ikke ha vanlig "soveromsrullegardin", da det særlig er i stuen jeg trenger å blokkere for sol og varme, men er åpen for slike løsninger om det er det beste... Varmt!

Anonym poster: 80eb09bc7cef8665d9c9663362bd7e19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skaff deg AC ;)

Anonym poster: 584f0ee64fa8002520dbde672c307d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystette gardiner? Er det bedre enn rullegardiner? Kjøpte noen på Jysk, mørk grå, å stenger solen ute.

Men, hvis du har økonomien i orden ville jeg gått or utvendige persienner, med motor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Air condition og utvendige løsninger lar seg nok ikke gjøre i år, i hvertfall. Heller mot hvite persienner i metall siden trepersienner tar så mye plass øverst i vinduet, om det gir mening. Og hvitt skal vel reflektere bort varme vs. mørke farger som absorberer solstrålene i større grad? Alternativt noe sånt jeg kaller solbrille-rullgardin, fordi det ligner på solbrilleglass, men er en tynn plastfilm man trekker ned.

Anonym poster: 80eb09bc7cef8665d9c9663362bd7e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utvendige persienner funker helt gull!! :) Koster litt da, men er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan vurdere takvifte også. Setter du den i revers vil rommet bli litt kaldere (henter opp "gulvkulden").

Anonym poster: a9ed30e8eca16fe10cb802c44264e200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt forslag om Air Condition er best.

Anonym poster: 584f0ee64fa8002520dbde672c307d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har den kjipe løsningen med hvite soveromsrullegardiner fra ikea. Synes det er helt greit, jeg. Trekker dem bare ned når sola steiker på vinduene midt på dagen, og når jeg vil se på TV midt på dagen, ellers er de ganske diskrete.

Enkelt og rimelig, og effektivt. På studentbudsjett :)

Anonym poster: 1b003d10bed4faeb2858ac37a8ffaf49

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har tykke gardiner i halvpanama fra ellos, de holder sol og varme ute ganske bra. Husker ellos også hadde lystette liftgardiner da jeg kjøpte disse, vil tro det også kan funke.

Anonym poster: edbfcba6503df15468fb58fde9bf6d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel bare utvendige persienner som kan stoppe varmen i å komme inn(?)

Det har jeg hørt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikkje lystette gardiner for å hjelpe på varmen. Det holder med gardiner som er trekt foran. Ein vil jo ha lys i stova på dagen sjølv om ein ikkje ønsker den heiteste varmen. Me har kvite lingardiner i viscose og lin blanding. Slepper ein del lys igjennom, men skjermer relativt greit for varmen for det.

Det fungerer med persienner, gardiner, lameller, eller rullegardin. Eg har vurdert rullegardin i panoramavindauget, men litt meir stilig enn vanlege rullegardin. Slik som Luxaflex Twist rullegardin. Har ikkje sjekka prisen, så mogleg det utgår pga. det.

9a1813e5ac39709308f27140850f1cc5.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...