Skorpion72 Skrevet 28. februar 2002 #1 Del Skrevet 28. februar 2002 Lurer på hvor langt ut i slekta dere skal gå når dere skal invitere til deres bryllup. På min mors side er det en kjempefamilie, em jeg skal bare be en tante. Henne har jeg hatt litt kontakt med i voksne år. Ingen andre tanter eller onkler og ikke fettere og kusiner. Skal man be gjester utifra hvem man bør be eller vil be???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 28. februar 2002 #2 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi skal be tanter og onkler, men i utgangspunktet ikke fettere og kusiner. De fetterne og kusinene som blir bedt, blir bedt som venner ikke slektninger, hvis du skjønner hva jeg mener.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoopy Skrevet 28. februar 2002 #3 Del Skrevet 28. februar 2002 Det der er fryktelig vanskelig... det er helt sikkert. Vi har bedt mest venner, fordi vi ønsket et "ungdomsbryllup", og tatt med enkelte tanter og onkler. Noen "må" man be, og det er jo søsken, foreldre, besteforeldre. Men utover det kan man vel velge... Kankskje lurt å informere familien at ikke alle blir invitert... Vi diskuterte det også endel med foreldrene våre, slik at de også fikk bestemme litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulte Skrevet 28. februar 2002 #4 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi tar med hele gjengen. Tanter, onkler, fettre ,kusiner og en stor vennegjeng. Skal jo gifte oss en gang. Utleggene til alt "dillet" rundt koster ganske mye. Maten er bare en liten del. Men ta de du føler for du og ikke de du føler du MÅ ha med. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 28. februar 2002 #5 Del Skrevet 28. februar 2002 Av familien ber vi foreldre og søsken (selvsagt) og onkler og tanter. Ingen fettere og kusiner for da ville vi blitt så veldig mange. Ellers ber vi våre nærmeste venner og noen få som vi liksom "må" be (gamle "tanter" og sånt). Foreldrene våre deler 50/50 på festen så da må liksom de få ta med de de synes måå være med. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cream Skrevet 28. februar 2002 #6 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi skal be utenom den nære familien: Tanter og onkler fettere og kusiner Venner! Har en tremining jeg skal be, men det er forde vi er mer venner enn i slekt... Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 28. februar 2002 #7 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi ber tanter og onkler, fettere og kusiner. Min forlovede har ganske liten slekt, så det blir ikke mange fra hans side. Jeg har fler, men fetterene og kusinene mine er ganske unge og har ikke partnere som må bes. Hadde vi måttet bedt alle med følge tror jeg vi måtte vurdert nøye om vi skulle be alle. Av venner ber vi forlovere m følge samt 2-3 vennepar hver. Resten av vennegjengen kommer til kaffe.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
scorpion73 Skrevet 28. februar 2002 #8 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi skal be tanter, onkler, noen kusiner og fettere men de er omgangsvenner, mange venner, og arbeidskollegaer, og noen kjente av foreldrene våre som vi har kjent siden vi ble født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena Skrevet 28. februar 2002 #9 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi skal kun be de menneskene som betyr noe for oss, mennesker vi vil dele dagen med uavhengig av blodsbånd og hvor lenge man har kjent hverandre; selvsagt foreldre og søsken, gode venner, en favoritt-tante m/samboer (selv om vi tilsammen har 13 av dem!!!) og ett søskenbarn (selv om vi har nesten 30 av dem). Jeg dropper, til noen forskrekkelse (?), å be min bestemor!!! Det er MIN dag og jeg ber akkurat de jeg selv vil, selv om "noen" kommer til å rynke på nesa...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 28. februar 2002 #10 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi ber de i familien vi har kontakt, og noen venner. Hva er vitsen med å be folk du aldri møter alikevel. Jeg er ikke no for at man skal be alle, bare for å behage andre. Det er vi som gifter oss, jeg er sikkert nervøs nok, om ikke jeg skal bekymre meg om folk jeg egentlig ikke har no kontakt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 28. februar 2002 #11 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi ber foreldre og søsken, tanter og onkler, kusiner og fettere, foreldres tanter og onkler, nære venner av familiene og våre venner. Alle med ektefelle, forlovede eller samboer -ikke de som "bare" er kjærester. Dette fordi vi er av den formening at det er også foreldrenes dag, og de må få invitere de som de synes er godt å ha rundt seg på familiebegivenheter. Resultatet er at vi har invitert 135 stykker pluss oss to, og lokalet har plass til 110 til middag... Hmmm... noen sjangser i livet må man jo ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 28. februar 2002 #12 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi skal be dem vi har jevnlig kontakt med, dvs. min mors to brødre med koner og ingen av min fars søstre. Av kusiner og fettre inviterer jeg en av hvert kjønn fordi de to har vi mye med og gjøre. Ellers er det kun besteforeldre og venner som er invitert. Jeg må ikke glemme min søster Da blir vi 30 stk.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerbebi Skrevet 1. mars 2002 #13 Del Skrevet 1. mars 2002 Vi skal be alle tanter og onkler + besteforeldre, søsken og en god del venner. Vi utelater alle søskenbarn + foreldres tanter og onkler, siden vi ikke har noe særlig kontakt med disse. Da blir vi ca. 40 stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #14 Del Skrevet 1. mars 2002 Vi inviterer: - Nærmeste familie som er foreldre, søsken, besteforeldrene mine, tantene hans og en tante og en onkel hos meg samt mitt søskenbarn. - Nærmeste venner. Vi blir da mellom 30 og 35 gjester inkl. oss. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå