Gå til innhold

Hva synes dere om utenlandske i bunad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min søser er asiatiske, født og oppvokst i Norge og gikk med bunad på 17.mai for første gang i år.

Men vi merket jo at vi fikk endel blikk, kanskje noen synes det er fascinererende mens andre kanskje ikke er så begeistret for det?

Vi følte oss iallfall veldig flotte, bunad er noe av det peneste plagget som finnes!

Men hva synes dere? Ikke-etnisk norske som bærer den norske nasjonaldrakta?

Anonym poster: 23998a49f51d2be330730ea0a420d604

Skrevet (endret)

Synes det er fint (hvorfor ikke, liksom???). Men viktig å følge de regler som gjelder når man går med bunad, dvs. at man ikke legger til andre effekter som ikke hører til. Personlig synes jeg grensen går ved solbriller, men styr unna joggesko, plastikkørepynt, hijab etc.

Endret av primal
  • Liker 15
Skrevet

Jeg syns det er fint. Bunadene synliggjør tilhørighet til et sted. Det er en måte å vise at man syns man hører til.

• Liker 12
Gjest C4r1n3
Skrevet

Det er ikke et problem for meg ihvertfall, bunad er jo et nydelig festplagg :blomst:

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke et problem for meg ihvertfall, bunad er jo et nydelig festplagg :blomst:

Så, summa summarum: En nydelig dame i et nydelig festplagg: What`s not to like?

• Liker 10
Skrevet

Jeg syns bunad er flott på alle!

• Liker 4
Skrevet (endret)

Den vakreste personen jeg noensinne har sett i bunad var ei asiatisk jente i hvit bergensbunad. Hun var nydelig i den bunaden, som egentlig svært få kler i mine øyne. Syns det er kjempeflott at også nordmenn av utenlandsk opprinnelse vil bære bunad for å vise tilhørighet! :)

Endret av Thorn
  • Liker 9
Skrevet

Knallfint :Nikke: !

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så, summa summarum: En nydelig dame i et nydelig festplagg: What`s not to like?

Det er vel hovedsakelig et problem for anti-«menneskefiendtlige kulturmarxistiske forrædere».

Anonym poster: 49058ecf9113ffccedf9d6a794c339f2

• Liker 7
Skrevet

Selvsagt kan mennesker med utenlands bakgrunn bruke bunad!

Jeg hadde en venninne på barne- og ungdomsskolen som var adoptert fra Korea. Hun fikk bunad til konfirmasjonen. Bunaden tilhørte stedet hvor vi begge vokste opp, og jeg tenkte aldri på at det var feil for henne å bruke en norsk nasjonaldrakt.

• Liker 9
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg blir så glad når jeg ser "utlendinger" i bunad! Har ei venninne som er adoptert fra Kina og hun bærer bunaden sin med enorm stolthet, det er så flott!

I går så jeg en fantastisk flott mann i bunad, han var så mørk i huden at det grenset mot sort og han var noe av det fineste jeg så. Kledde bunaden enormt godt og veivet det norske flagget høyere enn alle andre.

Jeg ble nesten litt forelska :rodmer:

• Liker 19
Gjest Jørn
Skrevet

Det er bare et forpult plagg. Gå med bunad, gå uten bunad, gå naken, rett og slett kle deg i hva faen du vil. Søl til bunaden, bruk hijab, eller bruk flere lag med laken over den forpulte bunaden. Hvem gir faen i hva andre velger å kle seg i.

Faen så ivrige enkelte er på å helliggjøre alt mulig rart.

Gjest Jørn
Skrevet

Jeg og min søser er asiatiske, født og oppvokst i Norge og gikk med bunad på 17.mai for første gang i år.

Men vi merket jo at vi fikk endel blikk, kanskje noen synes det er fascinererende mens andre kanskje ikke er så begeistret for det?

Vi følte oss iallfall veldig flotte, bunad er noe av det peneste plagget som finnes!

Men hva synes dere? Ikke-etnisk norske som bærer den norske nasjonaldrakta?

Anonym poster: 23998a49f51d2be330730ea0a420d604

Du trenger ikke å spørre noen om lov eller deres syn på at du bærer bunad. Det er bare et forpult plagg.

Skrevet

Jeg har sett utlendinger i bunader og synes det er flott. Så lenge det ikke innføres elementer som ikke hører der som hijab eller upassende sko eller andre tilbehør, er det helt greit for min del. Jeg vurderer å bestille en bunad til meg selv, siden hvert år blir jeg fortalt at jeg må ha en bunad. :)

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen problemer forbundet med at folk som er synlige minoriteter bærer bunad, bare flott det.

Må innrømme at jeg titter litt ekstra når jeg ser en fin bunad, altså, uavhengig av hvem den henger på. Er så mange fine!

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg ville stirret.

1. Bunad er det peneste plagget en jente kan gå i, uansett opprinnelse.

2. Kontrasten mellom det erkenorske og det eksotiske er meget attraktivt.

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og flyttes til Generelle

Sophie-Ann, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke at de stirret fordi de dere var utenlandske. Jeg tror heller det var fordi dere så nydelige ut :)

Anonym poster: 90dcbc5370afc4dd3e6c8f9de80d1c37

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det passer. Det blir som jeg skulle tatt på meg nationaldrakten til Uganda. Det blir bare feil

Anonym poster: 530952348bf08f9980e2d53753f29ad8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det passer. Det blir som jeg skulle tatt på meg nationaldrakten til Uganda. Det blir bare feil

Anonym poster: 530952348bf08f9980e2d53753f29ad8

Hvorfor skulle det vært et problem om du var født og oppvokst i Uganda?

Anonym poster: 90dcbc5370afc4dd3e6c8f9de80d1c37

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...