Gå til innhold

Hva skal dere ha til dessert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke bestemt oss for hva vi skal ha til dessert enda...

Har lurt på noe med jordbær siden det er mye jordbær på stedet vi skal gifte oss. Tror det går greit å få som er plukket på kvelden før eller på morran. Da er den jo frisk og fin;) vi gifter oss i slutten av august så sesongen er nok på hell da.

Hva skal dere andre ha? Kom gjerne med forslag. Må være noe som kan serveres i lave dessertskåler med litt kant. Aller best om det er noe som gjestene selv kan forsyne seg av. Enten som kan sendes rundt bordet eller settes på et dessertbord så gjestene selv kan forsyne seg. ( jeg hater selv å få en ferdig porsjon fordi de alltid er for store til meg og synes jeg må spise opp)

Gjestene våres er fra de som har "små fuglemager" til de som spiser for 10 personer alene....

Anonym poster: 37a4d328a71c800377bb542ec6440b28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vi bestemmer oss for dessert, er førstevalget hjemmelaget karamellpudding, både laktosefri og en som også skal være sukkerfri pga. div. allergier i familien. I tillegg må vi ha gele m/ melkefri vaniljesaus til en som ikke tåler verken melk eller egg.

Hvis dere har tilgang på helt friske jordbær, er jo noe så enkelt som jordbær med fløte veldig godt. Pavlova med krem el. eggekrem og friske jordbær er en annen høydare. Sorbet eller hjemmelaget jordbæris, fromasj etc. er også nydelig, men mer arbeidskrevende.

• Liker 1
Skrevet

Jordbær er alltid en vinner. :)

AnonymBruker
Skrevet

Men er ikke sesongen over for norske jordbær i slutten av august? Utenlandske, importerte er definitivt ikke like gode!

Anonym poster: 03e1e700f3df8aefdc45d54ee95d6250

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pavlova med jordbær var et godt forslag:)

Man får vel jordbær ut august? Skal jammen dobbelsjekke dette, så vi ikke går på ei blemme.

Formasjon med jordbær til går også absolutt!

Gjest lisha
Skrevet

har lyst på is til dessert :) med bær til.

men hadde vært litt gøy å lagd en litt fancy dessert da!

AnonymBruker
Skrevet

Panna cotta med limemarienerte jordbær på toppen? :)

Anonym poster: c21da988893904e09fd6408199c0cb25

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke jeg ville regnet med jordbær helt i slutten av august altså... Har vel opplevd å få tak i deg i midten av august men da er det så på hell at det begynner å nærme seg 50,- kurven. Det er min erfaring i allefall..

Gjest Eurodice
Skrevet

Pavlova med jordbær var et godt forslag:)

Man får vel jordbær ut august? Skal jammen dobbelsjekke dette, så vi ikke går på ei blemme.

Formasjon med jordbær til går også absolutt!

Dette har jeg aldri hørt om. Mener du fromasj?

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om. Mener du fromasj?

Sikkert auto-correct som har slått inn :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Sikkert auto-correct som har slått inn :)

Jeg er uvitende på det feltet. Er dette noe som kan skje hvis man sender innlegg fra mobiltelefon, Ipad og lignende? Jeg blir flau nå, men jeg har altså ikke peiling :rodme: .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uvitende på det feltet. Er dette noe som kan skje hvis man sender innlegg fra mobiltelefon, Ipad og lignende? Jeg blir flau nå, men jeg har altså ikke peiling :rodme: .

Det stemmer :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Isbar! Å jeg gleder meg stort nå som det ser ut til at den skal begynne å ta form! :bolledeig:

Masse is, strøssel, sauser, scrappede beger og bare glede! Blir utrolig gøy å sette det hele til liv.

Gjest lisha
Skrevet

Isbar! Å jeg gleder meg stort nå som det ser ut til at den skal begynne å ta form! :bolledeig:

Masse is, strøssel, sauser, scrappede beger og bare glede! Blir utrolig gøy å sette det hele til liv.

hva skal du bruke for å holde isen kald? :)

Gjest Kiara!
Skrevet

hva skal du bruke for å holde isen kald? :)

Fryser. :)

Gjest lisha
Skrevet

Fryser. :)

en sånn vanlig hvit fryser?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

en sånn vanlig hvit fryser?

Frysere finnes i mange farger, selv har jeg en grønn. Jeg tviler på om fargen har noe å si for fryseeffekten.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, litt begge deler. Tenker at det hele oppbevares i en fryser så lenge som mulig. Så leier vi en frysedisk hvis vi finner det.

Hvis ikke fryser jeg bloker av is som ligger nederst i kasser. Dessuten vil is holde is kald når det er snakk om 5x5l is.

Så vi finner ut av det på et vis. :)

Gjest lisha
Skrevet

Frysere finnes i mange farger, selv har jeg en grønn. Jeg tviler på om fargen har noe å si for fryseeffekten.

Hehe, nei var ikke fargen jeg tenkte på! ;)

Tenkte på hvordan det selve isbaren blir :) skal fryseren stå åpen, så forsyner folk seg selv? eller blir de å åpne og lukke lokket mellom hver gang? Bare lurer jeg, for vi kommer mest sannsynlig til å ha is til dessert.. men blir det noe annet til dessert, så vil jeg ha is sammen med kakebordet også, og da lurer jeg på hvordan jeg evt skal gjøre det :)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hehe, nei var ikke fargen jeg tenkte på! ;)

Tenkte på hvordan det selve isbaren blir :) skal fryseren stå åpen, så forsyner folk seg selv? eller blir de å åpne og lukke lokket mellom hver gang? Bare lurer jeg, for vi kommer mest sannsynlig til å ha is til dessert.. men blir det noe annet til dessert, så vil jeg ha is sammen med kakebordet også, og da lurer jeg på hvordan jeg evt skal gjøre det :)

Jeg skrev dette mest for spøk :). Jeg hadde fryseboks for mange år siden, men syntes den var veldig upraktisk og uoversiktlig. Så da den sa takk for seg, kjøpte jeg fryseskap. Der er det lett å holde oversikt over innholdet, og mye lettere å holde rent enn å stå på hodet nedi en fryseboks :ler: .

Tørris kan jeg også anbefale. Jeg vet ikke hvordan man linker (teknisk analfabet), men du finner det lett selv når du googler.

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...