Gå til innhold

Jeg lever ett smerte helv---- HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg vært heldig. Ringe legevakta for en tid tilbake og forklarte problemet mitt. Regna med at jeg fikk komme dit for en sjekk men dama sa at jeg sender en ambulanse. Det tok ikke mer enn snaut 15 min før de var der. Da de kom sjekka de meg og kontaktet AMK sentralen og der fikk de beskjed om prioritet 1, som er akutt. Så jeg for inn på sykehuset med blålys og et helt team venta på meg. Fikk veldig god behandling på sykehuset og heldigvis fant de ikke noe alvorlig men ble der nesten en uke og ble sjekka på kryss og tvers.

Synes det er rart at når man skriker i smerter at man ikke blir tatt på alvor. Men har før hatt dårlig erfaring med legevakta og var glad at de tok meg på alvor da jeg ringe.

Anonym poster: fece5c98b0ddded808d226de7c61c162

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her

De smertestillende som Ts ramset opp er skikkelig dopingsmertestillende.

Hvis Ts tidligere har hatt et overforbruk av disse så kan det være at legen ikke tror Ts ved reelle smerter, type "Ulv, Ulv"-roping.

Høres helt rart ut at hun skal ha så vondt at hun hyler av smerte, så plutselig tar samboeren over og skriver her, og at han ikke kan få Ts til akuttmottak siden han ikke vil vekke henne. Ingen som er så smertepåvirket som Ts klarer å skrive detaljerte innlegg for så å sove.

Anonym poster: 70bbfde8a6770dd9fba21a905bf68240

Jeg har allergi mot smertestillende og jeg har spurt om noen kan prøve å finne ut hva som det er i disse mesesinene som gjør at jeg hovner opp i ansiket. Jeg driter om det er doping smertestillende eller kjerringråd, bare jeg får BORT smertene!!!

Jeg sa aldri at jeg tok 16 på en gang.. Jeg ekke dum.. Jeg tok 16 i løpet av en 20 timers dag...

Jeg sovnet av så samboeren min tok over hva er rart med det? Ja jeg skriker i smerter når jeg ikke tar Ibux. Jeg sovnet for legen hadde skrevet ut noen stekte avslapnings tabeletter og de slo meg ut første gang så jeg vegret meg å ta de.

Det er ingen ting i veien med fingrene mine.. Bare ryggen ><

Jeg merker at jeg har problemer med å tro på dette. Hvorfor skulle de sitte å søke hjelp her, de er jo ikke engang medlem her? Jeg tror dette er noen som er ute etter å skaffe seg smertestillende av helt andre grunner.

Anonym poster: e3ff7b3253fce4cf89112e722cf1d754

Åh joda vi er meblemmer her og har vært det veldig lenge.......

Vi skal snart kjøre på sykehuset. Jeg vil takke alle sammen som gav gode råd, og støtte.

Og til dere som tviler.. Håper dette skjer med dere en dag.. VENT nei... aldri om jeg vil at noen skal oppleve dette.

Krysser fingrene.

PS: Legevakten her i byen har fått så mange klager at nesten ingen stoler på de. og ingen tør å si ifra om at de har vlitt bahandlet som rusk.

Anonym poster: 4f0ba45372ebb77774dd696dc5c3258e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig mye som skurrer i denne tråden, så jeg har rapportert den. Bare det faktum at du kun er ute etter beskrivelser for hvordan du kan få tak i smertestillende A-preparater og antipsykotikum er bekymringsverdig.

Og for å oppklare en annen ting; et akuttmottak kan avvise pasienter som kommer uten å ha vært innom fastlege/legevakt og er henvist videre. Det er strenge retningslinjer for hvem som kan legges inn på sykehus/ får behandling i spesialisthelsetjenesten uten legehenvisning (f.eks traume, hjertestans, hjerteinfarkt, slag, pågående krampeanfall, bevisstløshet). Ryggsmerter går via legevakt/fastlege, dersom man ikke føler den på telefonen forstår, så tar man fysisk turen innom legevakten.

Og så må folk begynne å være mer kritisk til hva hvem som helst kan legge ut på nett, gjerne for å sverte andre. Når noen prioriterer å klage på KG men ikke bruker energi på å skaffe seg hjelp, da er det noe som skurrer, når noen kun vil ha A-prep da er det noe som skurrer, når både fastlege og legevakt sier nei til en pasient så er det noe som skurrer. Det er mange "gale" mennesker i denne verden som vil ha preparater eller hjelp de ikke er berettiget til (A-prep f.eks) og når de ikke får det så er det hylig og skriking og alle andre som er idioter. Det er ingen her inne som kjenner TS sin historie bortsett fra det hun selv forteller, og der kan det være utelatt masse. Det er mange misbrukere som mener de ikke har et problem, og det er mange som mangler innsikt i egen situasjon. Ikke ta alt det som sies å nettet for sannheter, vær kritisk! Denne tråden er et godt eksempel.

Anonym poster: 077b4b5546524c63f4c39126db7c576b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig mye som skurrer i denne tråden, så jeg har rapportert den. Bare det faktum at du kun er ute etter beskrivelser for hvordan du kan få tak i smertestillende A-preparater og antipsykotikum er bekymringsverdig.

Anonym poster: 077b4b5546524c63f4c39126db7c576b

Hvor leser du at TS er ute etter A preparater?

Anonym poster: 8f5570f08461b78b7382a240df8b20b2

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Dermed oppfordrer jeg både deg og samboeren din til å rette eventuelle spørsmål om videre behandling til 113 eller en lege.

Diskusjoner om meidsintips og dosering er ikke tillatt på Kropp og Helse forumet mht reningslinjene. Har man spørsmål angående dosering, kan man sjekke felleskatalogen.

Om du ønsker å diskutere kritikkverdige forhold i legevakten, oppfordrer jeg deg til å starte en ny tråd som ikke har fokus på eventuelle medisintips og dosering.

Denne tråden stenges.

Hilsen,

Bond, adm

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...