Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2013 #21 Del Skrevet 18. mai 2013 Fy faen... legevakt i nabokommunen? En privatlege dere kan få tak i? En eller annen med vekt nok til å bli hørt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbjørnungen Skrevet 18. mai 2013 #22 Del Skrevet 18. mai 2013 Ta henne med i bilen og kjør henne til akuttmottaket. Hvis hun er så dårlig som dere beskriver, vil de trolig skjønne det når de ser henne.. Til tirsdag er for lenge å vente. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #23 Del Skrevet 18. mai 2013 Tropp opp på legevakt/akuttmottak, og vil de ikke ta i mot deg ring politiet og si du blir nektet medisinsk behandling og frykter for liv og helse. Ingenting vil overraske meg i det norske helsevesenet. Jeg måtte bære moren min som brølte i smerte til sykehuset(ambulansen nektet å komme) da jeg var 14 år. Måtte ringe politiet for å få dem til å behandle henne. Anonym poster: 2460c76e9b937e5542bc3d448518ae27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #24 Del Skrevet 18. mai 2013 Ja, kom dere til sykehus. De er forpliktet til å hjelpe. Eventuelt dra privat, men ikke vent til tirsdag. Det med at hun ikke kan kontrollere urinen er jo et alvorlig symptom, enten på nyrenekkenbetennelsen ts skriver om, ellerprolaps. Og et propaps som hemmer blærefunksjon er alvorlig, må ofte opereres. Godt dere fikk navnet på hun legesekretæren. Anonym poster: f90796f921477c39d6eb7d0655572ee8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #25 Del Skrevet 18. mai 2013 Altså, om hun virkelig er så dårlig (jeg tror bare ikke helt på dette), så må du jo få henne avgårde til hjelp. Det hjelper ikke å sitte og krangle med noen på telefonen da. Bor dere i en større by finnes det private legevakter. Anonym poster: e221e83f82b36da5f7dd14e00cd1aa6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 18. mai 2013 #26 Del Skrevet 18. mai 2013 Medisinsk nødtelefon vil, slik jeg kjenner dem, ikke hverken krangle eller nekte å hente en pasient som er i en livstruende situasjon. De blander seg ikke i pågående saker, deres oppgave er den akuttmedisinske situasjon der og da. Ergo blir jeg svært overrasket over å lese det som beskrives i denne tråden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 18. mai 2013 #27 Del Skrevet 18. mai 2013 Har vanskelig for å tro på denne tråden.. Noen som er så syk som det blir beskrevet her vil bli tatt imot tvert på legevakten, uansett evt konflikter som har vært. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogkar Skrevet 18. mai 2013 #28 Del Skrevet 18. mai 2013 Høres helt snålt ut. Har opplevd at folk har troppet opp på legevakta med flåttbitt og flis i fingern og fått time. Det er noe som skurrer her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sambo Skrevet 18. mai 2013 #29 Del Skrevet 18. mai 2013 Sambo her. Hadde ikke jeg sittet midt i dette hadde jeg ikke trodd det selv. Men jeg ser henne når hun ikke kan ta mere Ibux og jeg ser de smertene hun har. Jeg skal kjøre henne så snart hun står opp. Hun er helt kunst stakkar ligger å hyller når det er på sitt verste. Og møter ett akutt mottak som ikke tror henne. Ja hun ringte tilbake og fikk navnet. Vi bor i en liten by. Ingen private leger her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #30 Del Skrevet 19. mai 2013 Fascinerende å se at denne tråden ikke stenges av moderator, når flere langt mer uskyldige tråder stenges fordi "vi ikke vet hvilken medisinsk kompetanse som ligger bak svarene". Undrer meg på hvilken medisinsk kompetanse som ligget bak avgjørelsene om hvilke tråder som stenges? Anonym poster: b53efb3c5ef90f455bf0cae49af74534 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 19. mai 2013 #31 Del Skrevet 19. mai 2013 Fascinerende å se at denne tråden ikke stenges av moderator, når flere langt mer uskyldige tråder stenges fordi "vi ikke vet hvilken medisinsk kompetanse som ligger bak svarene". Undrer meg på hvilken medisinsk kompetanse som ligget bak avgjørelsene om hvilke tråder som stenges? Anonym poster: b53efb3c5ef90f455bf0cae49af74534 Flere tråder har fort blitt stengt med den begrunnelsen hvis noen har nevnt å kombinere paracet og ibux (som er en vekjent kombinasjon for å gi smertelindring). Denne tråden bør egentlig stenges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #32 Del Skrevet 19. mai 2013 Og ta 16 ibux i slengen er ikke er bra i det hele tatt. Synes det er merkelig at 113 nekter og rykke ut. Skulle tro de var pliktige og hjelpe. Håper du har fått henne på sykehus. Anonym poster: fece5c98b0ddded808d226de7c61c162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulling Skrevet 19. mai 2013 #33 Del Skrevet 19. mai 2013 Har vanskelig for å tro på denne tråden.. Noen som er så syk som det blir beskrevet her vil bli tatt imot tvert på legevakten, uansett evt konflikter som har vært. Det er ikke en selvfølge, har også vært så syk at jeg ikke klarte ta til meg næring/veske. Jeg ble hjemsendt med 40-42 i feber 3 ganger. Til slutt fikk jeg nyresvikt, og jeg var IKKE på påkjennende medisiner. Som TS her gjør. En bekjent fikk lungebetennelse i vår, fram og tilbake mellom hjem og lege/legevakt. Til slutt var hun så syk at hun ikke klarte å ta vare på seg selv. Det skjer at folk sendes hjem en gang for mye.Personen jeg nå snakker om døde av lungebetennelsen kort tid etter hun ble hjemsendt av legevakten. Vet ikke om det er tilfeldighet at dette også var en helg, og hun døde alene natt til mandag. Er lett å si at man ikke vil tro det, helt til man har opplevd det selv. Jeg kunne vært død i dag på grunn av hjemsendelse, heldigvis hadde jeg folk som kunne få meg raskt på sykehus. Min bekjent var ikke like heldig, hun var alene en natt hun ikke burde vært det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 19. mai 2013 #34 Del Skrevet 19. mai 2013 Det er ikke en selvfølge, har også vært så syk at jeg ikke klarte ta til meg næring/veske. Jeg ble hjemsendt med 40-42 i feber 3 ganger. Til slutt fikk jeg nyresvikt, og jeg var IKKE på påkjennende medisiner. Som TS her gjør. En bekjent fikk lungebetennelse i vår, fram og tilbake mellom hjem og lege/legevakt. Til slutt var hun så syk at hun ikke klarte å ta vare på seg selv. Det skjer at folk sendes hjem en gang for mye.Personen jeg nå snakker om døde av lungebetennelsen kort tid etter hun ble hjemsendt av legevakten. Vet ikke om det er tilfeldighet at dette også var en helg, og hun døde alene natt til mandag. Er lett å si at man ikke vil tro det, helt til man har opplevd det selv. Jeg kunne vært død i dag på grunn av hjemsendelse, heldigvis hadde jeg folk som kunne få meg raskt på sykehus. Min bekjent var ikke like heldig, hun var alene en natt hun ikke burde vært det. Helt sykt at det er sånn! Håper det ble klaget og at vedkommende som var på vakt og tok ei så katastrofal feilvurdering ble anmeldt og jobbløs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #35 Del Skrevet 19. mai 2013 Uverdig behandling, men helse Norge i et nøtteskall dessverre. For en uke siden fikk jeg akutte smerter, jeg var nær ved å kollapse og dro rett til legevakta...ringte ikke, bare troppet opp. De så jeg var dårlig og jeg fikk komme inn. Fikk noen piller og skulle ta kontakt om det ikke ble bedre. Ble verre og troppet opp igjen (samboer kjørte), ble sendt rett til sykehus. Kom ut dagen etter, men samme kveld nok et smertehelvete hvor jeg rett og slett hylte! Samboer ringte fortvilet 113 og de kom på få minutter og fikk meg til sykehus...og det selv om de visste hva som feilte meg. Slikke uutholdelige smerter skal ta's på alvor uansett om fastlege vet om det eller ikke. Som flere her nevner, dra direkte til akuttmottak, la dem se hvor jævlig hun faktisk har det. Om hun knapt får tømt blæra i tillegg er jo det rett og slett farlig!! Det burde en lege vite. Stå på krava, man ender fort i grava om man ikke våger å kjempe for sin egen helse. Anonym poster: 0c6b89aa0f662f8129649b26e0eaa66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #36 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg har også vært borti at ambulansen ikke vil komme av noe som er svært alvorlig. Så min erfaring er at man må legge på skaden/sykdommen, mye! Si at man ikke får kontakt med vedkommende, da kommer de. Jeg har heldigvis god erfaring med legevakten i min kommune. Hadde noen nektet med å komme inn med slike symptomer som beskrives her så hadde jeg bare dratt ned og laget et helvetes bråk. Anonym poster: 99958b29a5bb9977c0fb89ffb1124a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #37 Del Skrevet 19. mai 2013 Medisinsk nødtelefon vil, slik jeg kjenner dem, ikke hverken krangle eller nekte å hente en pasient som er i en livstruende situasjon. Har vanskelig for å tro på denne tråden.. Noen som er så syk som det blir beskrevet her vil bli tatt imot tvert på legevakten, uansett evt konflikter som har vært. Dessverre er det ikke slik. Jeg har ved tre anledninger blitt avvist hos 113, og vi hadde ikke sak pågående mot legevakt, AMK, eller sykehuset. Den ene gangen ga legevaktlegen over telefon beskjed om å "ta to paralgin forte, og ring fastlegen på mandag". Da vi ringte igjen noe senere var "tilfellet allerede vurdert av lege, og ambulanse var ikke nødendig". Da var det bukhinnebetennelse og blodforgiftning, og jeg har i etterkant fått vite at det sto om sekunder da vi kom inn. Jeg har derfor ingen problemer med å tro på trådstarters samboers historie. Tiil trådstarters samboer: Ta med deg samboeren din i bilen - møt opp på akutten, og krev hjelp. Anonym poster: d244052b84e62bbe7ecf3d2284875d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #38 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg merker at jeg har problemer med å tro på dette. Hvorfor skulle de sitte å søke hjelp her, de er jo ikke engang medlem her? Jeg tror dette er noen som er ute etter å skaffe seg smertestillende av helt andre grunner. Anonym poster: e3ff7b3253fce4cf89112e722cf1d754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #39 Del Skrevet 19. mai 2013 De smertestillende som Ts ramset opp er skikkelig dopingsmertestillende. Hvis Ts tidligere har hatt et overforbruk av disse så kan det være at legen ikke tror Ts ved reelle smerter, type "Ulv, Ulv"-roping. Høres helt rart ut at hun skal ha så vondt at hun hyler av smerte, så plutselig tar samboeren over og skriver her, og at han ikke kan få Ts til akuttmottak siden han ikke vil vekke henne. Ingen som er så smertepåvirket som Ts klarer å skrive detaljerte innlegg for så å sove. Anonym poster: 70bbfde8a6770dd9fba21a905bf68240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 19. mai 2013 #40 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg begynner også å lure veldig på dette her...bli nekta behandling når man ikke får tisse er da slett ikke mulig! Da mannen min hadde prolaps, hvor han ikke klarte å gå, fikk vi beskjed om at hvis de funksjonene sluttet å virke måtte han hasteopereres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg