Gå til innhold

Feire med eks?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonyme Guro
Skrevet

Hei, jeg har kommet i et dilemma og trenge deres mening om en sak..

Kort fortalt: er skilt, har små barn på 5 og 10 år. Vi har valgt å feire bursdager og 17.mai sammen, noe som fungerer veldig bra. Våre barn synes dette er fint.

Min kjæreste og andre, mener dette er helt unormalt og at det må bety at jeg da må ha følelser for min eks-mann fortsatt. Enkelte mener også at dette ikke er bra for barna, da man kan gi de forhåpninger om at man finner tilbake til hverandre igjen.

Jeg er selv helt uenig i dette, og synes bare det er veldig koselig at mor og far kan samles med barna i slike settinger. Vi ser at barna blir trygge og de koser seg, så jeg er ikke i tvil, men må innrømme at jeg undrer meg over at enkelte reagerer.

Jeg mener at min kjæreste er sjalu, og at han derfor synes dette er unormalt. Han har ikke barn og har ikke møtt verken eks-mann eller barna.

Hva mener dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... så lenge man samarbeider godt, og ungene har det bra; hvorfor ikke?

Men hvorfor er ikke ny kjæreste inkludert? Om forholdet er ganske fersk skjønner jeg det veldig godt; men om dere er seriøse vil jo han etterhvert også få en relasjon til barna. Hva da? Skal ny kjæreste utelukkes på bursdager og 17.mai; for det er " familie" dag? Når vil evt ny partner bli " nok" familie til å være med?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med kjæresten din! Syns det er kjemperart med ekser som feirer sammen... Hvordan ville du likt å feire med kjæresten din og hans barn og eks?? (hvis han hadde hatt barn..). Feirer du ikke 17. mai med kjæresten din?!

Anonym poster: c73477d1cd659275da62742a371eaf96

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har i mange år feiret 17.mai med samboer, hans to barn og hans eks. De siste årene også med vårt fellesbarn. Bare koselig det!

Hun kommer også på bursdager hos oss, og vi hos henne. Men julaften holder vi oss hver for oss.

Gjest lisha
Skrevet

jeg syns det er litt merkelig.. men så har jeg et veldig anstrengt forhold til eks/bf.. har prøvd å være samlet med eks og hans familie når jenta har hatt bursdagsfeiring der, men for meg blir det veldig rart og jeg føler meg utilpass..

så jeg skjønner ikke helt hvordan andre klarer det, men så er ingen forhold like, hverken under forholdet eller etter..

Men jeg syns iallefall det er viktig å inkludere ny partner (når det blir seriøst) i slike sammenkomster, for jeg syns det blir veldig feil å "utestenge" ny partner fra slike feiringer, for å kun feire sammen med eks

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med kjæresten din! Syns det er kjemperart med ekser som feirer sammen... Hvordan ville du likt å feire med kjæresten din og hans barn og eks?? (hvis han hadde hatt barn..). Feirer du ikke 17. mai med kjæresten din?!

Anonym poster: c73477d1cd659275da62742a371eaf96

Den tid kjæresten ikke en gang er introdusert for barna er det vel ikke merkelig å ikke feire med kjæresten?

Til TS:

De siste årene har også min eks vært sammen med oss på 17. mai deler av dagen. Dvs at vi har sett på barnetoget sammen og vært på tilstelning på skolen etterpå. Deretter har vi gått hvert til vårt.

I går var det barna mine, min eks, min nye mann, besteforeldre fra begge sider og min eks sitt nye barn. Dette barnets mor var ikke med, da det er slutt. Og tidligere har hun heller ikke ville være med.

Vi feirer ikke andre ting sammen. Men er alltid sammen på alle tilstelninger på skolen f.eks. Da er både eksen og min nye med. Og det er helt greit for alle parter.

Anonym poster: 3ef1fe254f9f08e05628f65d8e4f13a4

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, jeg har kommet i et dilemma og trenge deres mening om en sak..

Kort fortalt: er skilt, har små barn på 5 og 10 år. Vi har valgt å feire bursdager og 17.mai sammen, noe som fungerer veldig bra. Våre barn synes dette er fint.

Min kjæreste og andre, mener dette er helt unormalt og at det må bety at jeg da må ha følelser for min eks-mann fortsatt. Enkelte mener også at dette ikke er bra for barna, da man kan gi de forhåpninger om at man finner tilbake til hverandre igjen.

Jeg er selv helt uenig i dette, og synes bare det er veldig koselig at mor og far kan samles med barna i slike settinger. Vi ser at barna blir trygge og de koser seg, så jeg er ikke i tvil, men må innrømme at jeg undrer meg over at enkelte reagerer.

Jeg mener at min kjæreste er sjalu, og at han derfor synes dette er unormalt. Han har ikke barn og har ikke møtt verken eks-mann eller barna.

Hva mener dere om dette?

Mener at dere må gjerne ha det akkurat slik dere ønsker, inntil det punktet hvor dere opptrer krenkende ovenfor ny partner. Eller ny partner gir uttrykk for at denne ikke synes ordningen er noe særlig.

Hvis man da lager masse pes og forlanger å ha det slik man selv vil, så må man godta å bli dumpet.

Sånn er det.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mener også at dette ikke er bra for barna, da man kan gi de forhåpninger om at man finner tilbake til hverandre igjen.

Dette kan jeg som skilsmissebarn signere.

Hvor lenge har du vært sammen med din kjæreste? Blir han tilbudt å være

sammen med dere, eller er dette forbeholdt den oppløste familien?

Anonym poster: ff84db20fbc528f597393f1f9c4312e5

Skrevet

Så lenge denne ordningen funker for dere voksne + barna så er det jo helt supert..

17 mai er tross alt BARNAS dag, og deres ve og vel er jo det viktigste. Snart er barna så store at de ikke vil feire 17 mai sammen med foreldrene..

om nye partnere/kjærester IKKE klarer å ordne seg inn etter det, så hadde jeg revudert forholdet med fyren..

AnonymBruker
Skrevet

Om du har funnet en ny må du jo ta han med. Om du ikke kan det er det noe som skurrer.

Anonym poster: 1070504e24452803bbae7cf3c9770ff8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg feirer sammen med min ex men kunne aldri gjort det sammen med min andre ex.

Så vil jeg si at det er et vell av individuelle årsaker som gjør at man gjør som man gjør som vil bli alt for langt å komme innpå her.

Situasjoner er individuelt sammensatte ofte der bare de involoverte parter kjenner konteksten.

Mange i min familie vil gjerne vite hvorfor vi gjør sånn og sånn og de vil vite hva jeg har tenkt videre og fremfor alt føler innerst inne iforhold til potensiell annen partner, men der utleverer jeg meg sjelden.Bare til et par nære venner som jeg stoler på.

Vi har da alle ansvar for våre liv og det som funker her ville sikkert ikke funket et annet sted. Men det er godt nok for oss selv om det ikke er A4.

Så kan nysjerrigperene lure. :fnise:

Anonym poster: f1b2c4b3942e21f1c4a02b18affa63f3

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også dratt på ferie med min eks, og hatt div feiringer sammen. Og det er en veldig fin måte å holde unna potensielle kjærester på. Skal man satse på nytt, og få til ett seriøst forhold må gamle dører lukkes.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Synes det høres respektløst ut mot kjæresten din. Ikke tror jeg det nødvendigvis er så bra for barna heller.

Skrevet

Så lenge barna ikke er presentert for din nye kjæreste så er det vel for så vidt "greit". Når/hvis de blir det og han blir en større del av hverdagen deres så er det ikke fullt så greit. Når den tid kommer så bør både han og den eventuelt nye partneren til barnas far inkluderes, synes jeg.

Jeg regner med du ikke ønsker å degradere ham til deltidspartner dersom dere tar forholdet et steg lenger, og da er det lite respektfullt overfor ham å "parkere" ham på alle store høytidsdager. Jeg tror ikke han har grunn til å være sjalu på forholdet mellom deg og barnas far, men jeg kan forstå om han reagerer på å bli satt til side når den tid evt. kommer.

Gjest Gjest
Skrevet

Fra den andre siden:

Jeg er den "nye", men på langt nær så ny som din. Jeg har ikke barn.

Jeg er ikke sjalu, det var over mellom dem for 10 år siden, og de har ikke annet sammen enn litt treff på 17. mai.

Min partner må være villig til å bygge tradisjoner med meg. Ikke basere merkedager og høytider på en familie som ikke finnes lenger. Mange foreldre tror at de er lojale mot barna sine ved å holde på "tradisjoner" som ekskluderer ny partner, eller som "inkluderer" ny partner innordner seg det liksomeksisterende.

Glem det. Det er greit i år, når ny kjæreste er ny og i bli kjent-fasen, men det er ikke greit å tro at partner for alltid skal akseptere en B-rolle og ikke være et fullverdig

familiemedlem, men et tillegg til den brutte familien.

Dette er ikke å velge mellom barna dine og kjæresten, men å vise at du tar begge deler på alvor. Vis din partner at han får den lojaliteten og den medbestemmelsen en partner skal ha, så slipper han inn både deg og barna dine, og dere lager nye tradisjoner for deres nye familie.

Skrevet

Kjæresten min var hos eksen på julaften sammen med deres felles sønn. Selvfølgelig hevet jeg øyebrynet litt da han ikke engang tenke på å spørre om jeg hadde noe imot det men han vet vel at jeg ikke har det. Skjønner godt at han vil være sammen med sønnen sin på julaften.

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi feirar/gjer ting saman der det fell seg naturleg. Vi har alltid felles bursdagsselskap, og når kjærestane har møtt barna og det passar tidsmessig så blir dei med. Når begge har nye kjærestar, og dei har sine barn involvert og, så må ein ganske enkelt respektere kvarandre og ta imot kvarandre med opne armar. Sjalusi i desse samanhengane er så malplassert at eg finn ikkje ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...