Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan det ville blitt for meg:

Har hatt inntekt hver måned fra september 2012 og kommer til å ha inntekt hver måned frem til fødsel. Jeg har mulighet for å få fast stilling fra og med juni/juli. Per i dag er jeg kun timesvikar og lurer på om jeg likevel får foreldrepenger hvis jeg har inntekt hver måned eller må jeg over i fast stilling? Teller inntekten nå i de 6 av 10 mnd? Tjener alt mellom 6000-22000

Anonym poster: f9f857eabb70ee619491e6adeda0fc51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min nabo var kun vikar i 6 av 10 mnd og hun fikk foreldrepenger. Jeg tror ikke det er noe krav til fast jobb da ikke alle har mulighet til det. Men du kan jo ringe NAV å sjekke, så får du er klart svar :)

Skrevet

Bare du får penger inn fra en arbeidsgiver så teller det:) jeg sendte Mail til nav og fikk det til svar.

Skrevet

All lønn, sykepenger, foreldrepenger inn teller. Men hvis du har mulighet for å få fast jobb underveis er det veldig bra. Hvis du blir syk mot slutten av permisjonen og videre etterpå, og jobbet dom vikar, får du sykepenger som arbeidsledig og 60% av lønna. Ikke gøy. Varierer sikkert på ulike Navkontor hvordan de velger å tolke reglene da men...

Skrevet

Poenget er at man skal ha betalt skatt 6 av de 10 siste mnd. Så ikke nøye hva du har tjent, du får et gjennomsnitt av det du har tjent i løpet av de 10 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høre av hun på nav at ekstrajobb kun er ekstra, det skal jeg ikke få penger for.

Jeg er student og har en helgestilling, men har jobbet ekstra, men dog ikke så mye mens jeg har vært gravid siden jeg har vært dårlig..

Men har jo lest at man skal få gjennomsnitt av lønnen, hvor de tar de beste 6 mnd av de siste 10 :)

Anonym poster: 794296e81a4a0912fe89b5071862dcb2

AnonymBruker
Skrevet

Alt man har tjent tells, men det kan hende at det er en grense, at hvis det f.eks er under 1000kr så får man ikke noe.

Anonym poster: da13f8becb3523ea668bdbd22b6a6303

Skrevet

Man får ikke utbetalt foreldrepenger om man har tjent mindre enn 1/2 G i løpet av ett år - dvs. har du tjent mindre enn 40,000 de siste 12 månedene får du ikke utbetalt. Har du tjent over det regnes det ut ett gjennomsnitt som du får utbetalt hver måned.

Ekstraarbeid i form av skattbar inntekt skal regnes med.

AnonymBruker
Skrevet

All lønn, sykepenger, foreldrepenger inn teller. Men hvis du har mulighet for å få fast jobb underveis er det veldig bra. Hvis du blir syk mot slutten av permisjonen og videre etterpå, og jobbet dom vikar, får du sykepenger som arbeidsledig og 60% av lønna. Ikke gøy. Varierer sikkert på ulike Navkontor hvordan de velger å tolke reglene da men...

Du får aldri 60% av lønn som sykemeldt. Du skal ikke tape på at di er syk, derfor får du 100% lønn hvis du er sykemeldt.

Men hva de gjør hvis du kun er rimeligste vet jeg ikke.

Angående permisjon så mente NAV at av de 6 månedene før fødsel blir et gjennomsnitt, men det skal gagne deg, så hvis du de tre siste månedene tjener bra, så tar de dette. I hvertfall hva de sa da vi spurte. Mannen fikk en bedre betalt jobb et par måneder før permisjonen og de ville ta i betraktning den lønna han hadde i sin nye jobb.

Anonym poster: 4221fa14769070019e0f9a5eaf6f0f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...