Gå til innhold

Hund i bunad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du siterte mitt innlegg, og så sa du din mening utifra det. Hvordan mente du jeg skulle tolke det?

Beklager om det var uklart. Jeg siterte deg siden du mente det var søtt. Men resten av innleggene mine var generelle betraktninger fra min side, og ikke myntet direkte mot deg. Jeg vet ingenting om ditt hundehold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager om det var uklart. Jeg siterte deg siden du mente det var søtt. Men resten av innleggene mine var generelle betraktninger fra min side, og ikke myntet direkte mot deg. Jeg vet ingenting om ditt hundehold.

Nettopp. Da er vi enige da. ;)

Skrevet

Har en berner på 50kg.....tror hun ville ha dødd litt på seg om jeg hadde kledt henne opp i bunad :fnise:

Uansett; helt idiotisk å ta på en hund menneskeaktige klær.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg skal grine eller le av hobbyen din.

Anonym poster: 96b8dca7abafb2b8876475755b13ee2f

Det forstår jeg. Er klar over at det er rart og har mye selvironi når det gjelder dette :fnise: Men jeg koser meg med det, og det er faktisk veldig avhengighetsskapende ;) Hamstrene tar ingen skade av det.

Anonym poster: efd989a1f3c41aaa000286a20877dd5b

Skrevet

Det forstår jeg. Er klar over at det er rart og har mye selvironi når det gjelder dette :fnise: Men jeg koser meg med det, og det er faktisk veldig avhengighetsskapende ;) Hamstrene tar ingen skade av det.

Må bare spørre.....hvordan i alle dager får du til å kle på en hamster???

Har selv en dverghamster i hus, og jeg kan ikke fatte hvordan jeg skulle ha fått på den klær (hvis jeg skulle ha følt for noe sånt!)

AnonymBruker
Skrevet

Må bare spørre.....hvordan i alle dager får du til å kle på en hamster???

Har selv en dverghamster i hus, og jeg kan ikke fatte hvordan jeg skulle ha fått på den klær (hvis jeg skulle ha følt for noe sånt!)

Nå har ikke jeg dverghamstre da, men en litt større type. Dverghamstre hadde nok blitt litt vel knotete. Men selve plagget er bare på ryggen, med en slapp strikk enten under magen eller rundt halsen. Uff, det hørtes veldig ille ut når jeg beskrev det, men strikkene er veldig slappe og hamstrene er tamme og får ikke noia av å ta ting rundt seg. De har det nok med å spise på godbiten de har fått, for å forhindre at de smaker på kostymet :fnise:

Skrevet

Jeg ser ikke helt det store problemet i å kle på hunden et antrekk til én spesiell dag i året, så lenge plagget ikke plager eller hemmer hunden. Men å bruke klær til vanlig er tåpelig, så lenge de ikke har noen praktisk funksjon.

• Liker 1
Gjest Lolita8
Skrevet

Georgia Terrier.....? Er jeg helt på jordet nå, eller er dette en Yorkshire Terrier? Har heller aldri vært borti "Georgia Terrier".......

Skrevet

Georgia Terrier.....? Er jeg helt på jordet nå, eller er dette en Yorkshire Terrier? Har heller aldri vært borti "Georgia Terrier".......

Jeg lurte også litt på det, men tenkte at det sikkert bare var en feil fra journalistens side..? Finnes jo ikke noe som heter georgia terrier.

Gjest Spirula
Skrevet (endret)

Dette har jeg dessverre sterke meninger om.

Lenge før denne trenden kom til Norge, så jeg på TV en chiuaua som hadde på seg en bie-genser, og en bøyle med følehorn.

Tv-verten og hundeeieren syntes dette var så søtt.

Søtt? Hunden veide ca 1,5 kg, og den kunne nesten ikke gå på grunn av at kostymet veide nesten like mye som hunden selv. Den vaklet av gårde, skjente rundt til stor fornøyelse for publikum. Det var grusomt!

Dette er jo et ekstremtilfelle, men det preget meg!

De fleste dyrene blir ikke plaget av å ha klær på seg, og bortsett fra i slike ekstremtilfeller som over, er det heller ikke klærne i seg selv som er mitt problem, det er prinsippet.

Jeg liker ikke menneskeliggjøring av dyr.

Ikke-funksjonelle klær, solbriller, capser, og sko, er en del av denne menneskeliggjøringen, og jeg misliker det!

Dyrene blir tillagt menneskelige meninger og følelser, og de blir tillagt menneskelige behov, men faktum er at menneskeliggjøring dekker menneskets behov, ikke dyrets!

Når dyr blir behandlet som et menneske, vil den i 99% av tilfellene bli feil behandlet, akkurat som at et barn ikke skal bli behandlet som et dyr.

En hund er ikke et barn (selv om den følelsesmessig er ens barn, er den ikke det fysisk!), og bør ikke bli behandlet som et!

Endret av Spirula
  • Liker 4
Gjest Lolita8
Skrevet

Jeg lurte også litt på det, men tenkte at det sikkert bare var en feil fra journalistens side..? Finnes jo ikke noe som heter georgia terrier.

Om ikke så tror jeg eieren har gjort dårlig research før hun kjøpte hunden :-P

Skrevet

Idiotisk og ikke minst unødvendig.Stakkars bikkjer sier jeg.

Greit med funksjonelle klær når det er kaldt/Regner. Men til slik fjåsepynting synes jeg det er tullete

• Liker 1
Skrevet (endret)

dobbeltpost**

Endret av Kårky
Skrevet

Synes det er herlig jeg. Fint at dyrene pynter seg og

• Liker 2
Skrevet

Stakkars hund. Utrolig unødvendig!

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Hunder skal bare kles når det er kaldt og de ikke ar bra nok pels, og på halloween, fordi det er fuckings awesome!

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg synes det er fjollete å kle på dyr. Når jeg ser noe noe sånt, tenker jeg at de som gjør dette, er slike som omtaler hunder og katter, kanskje flere slags dyr, for babyen sin, barnet sitt.

Ellers er jeg enig med Gunfreak over her.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Synes det er herlig jeg. Fint at dyrene pynter seg og

Jeg kan ikke tenke meg at noe dyr føler behov for å pynte seg. Det er eieren som har et (skrudd) behov for å pynte "babyen" sin.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hunder skal bare kles når det er kaldt og de ikke ar bra nok pels, og på halloween, fordi det er fuckings awesome!

Og på 17 mai, for å terge bunadpolitiet.

Anonym poster: 2e42024b92fd70b59f5a8ba98a8fe8d9

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Og på 17 mai, for å terge bunadpolitiet.

Anonym poster: 2e42024b92fd70b59f5a8ba98a8fe8d9

På mine trakter var det knallvarmt igår. De hundene jeg så, var faktisk en del, hadde ingen klær av noe slag på :).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...