Gå til innhold

Hund i bunad

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, personlig syns jeg verken bikkja eller bekledningen var særlig pen, men for all del... Folk må få gjøre som de vil!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke noe om å kle på hunder unødvendige plagg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Likegyldig.

Anonym poster: 96b8dca7abafb2b8876475755b13ee2f

Skrevet

Først tenkte jeg: Oi, så smart!

Men når jeg så bildet, var det ikke så fint likevell :fnise:

Er ikke noen fan av klær på hunder heller da.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Signerer

• Liker 1
Gjest Spirula
Skrevet

Helt enig!

• Liker 1
Skrevet

Synes hun var søt jeg :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Synes hun var søt jeg :fnise:

Og da er det bedre å skaffe seg en bamse, så kan man kle den som man vil. :)

• Liker 3
Skrevet

Og da er det bedre å skaffe seg en bamse, så kan man kle den som man vil. :)

Skjønner ikke helt hvorfor du tagger mitt innlegg men ;)

Er det noe galt i å ha på hunder klær egenlig? Skader det hunden?

• Liker 3
Gjest C4r1n3
Skrevet

Først tenkte jeg at det var bittelitt søtt, fordi det var en bunad og jeg elsker bunader :blomst: Men etter å ha sett litt nærmere på bildet så syns jeg ikke det var så fint likevel. Jeg syns heller ikke noe om å drive å kle på hunder unødvendig i kjoler og tyllskjørt og gudene må vite hva. Er det klær for å hindre hunden i å bli kald og/eller klissvåt - greit det. Men å kle på hunden fordi det er såå nusselig og matcher antrekket til eieren, nei, det syns jeg ikke noe om.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har to hamstre og en litt uvanlig (?) hobby som går ut på å sy små plagg til dem. Alt fra ballerina, brud, dress til gutten osv. Så til neste år blir det bunad på dem også :laugh:

(De har kun plaggene i kort tid, tar bilder av dem bare).

Så jeg synes den hundedrakta var helt grei, så lenge han ikke måtte gå med den hele dagen, stakker. Kan fort bli varmt. Dessuten er det uheldig med kroppsdekkende plagg hvis de kom i kontakt med andre hunder. Hunder sender bittesmå signaler via kroppen til hverandre. Vi mennesker legger ikke merke til dem engang. Men hvis den ene eller begge hunden(e) er påkledd, ser de ikke signalene og misforståelser og slåssing kan skje.

Anonym poster: efd989a1f3c41aaa000286a20877dd5b

• Liker 2
Skrevet

Har ledd i fem minutter etter at jeg så bildene av de to hundene i hver sin bunad. Fikk latterkrampe rett og slett. Hvis folk vil kle på hundene sine på den måten er det helt greit for meg. Håper bare ikke hundene blir lei seg når de ser at folk ler.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er det noe galt i å ha på hunder klær egenlig? Skader det hunden?

De fleste hunder vil ikke være interessert i å ha klær på, det kan fort bli for varmt. Hunder er heller ikke våre bamser eller kle-på-dukker, og min erfaring at det å kle på hunder og fnise om hvor "søtt" det er vitner ofte om et lite respektfullt forhold til hund og hva en hund faktisk er.

Endret av Tabris
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har to hamstre og en litt uvanlig (?) hobby som går ut på å sy små plagg til dem. Alt fra ballerina, brud, dress til gutten osv. Så til neste år blir det bunad på dem også :laugh:

(De har kun plaggene i kort tid, tar bilder av dem bare).

Anonym poster: efd989a1f3c41aaa000286a20877dd5b

Vet ikke om jeg skal grine eller le av hobbyen din.

Anonym poster: 96b8dca7abafb2b8876475755b13ee2f

• Liker 2
Skrevet

De fleste hunder vil ikke være interessert i å ha klær på, det kan fort bli for varmt. Hunder er heller ikke våre bamser eller kle-på-dukker, og min erfaring at det å kle på hunder og fnise om hvor "søtt" det er vitner ofte om et lite respektfullt forhold til hund og hva en hund faktisk er.

Når hunde-eier sier hunden ikke har underhår, så regner jeg med at det går greit å kle på hunden litt.

Og at jeg ikke vet hva en hund er og har et lite respektfullt forhold til hva hund er, vil jeg ikke ha på meg.

Synes du legger voldsomt mye i den lille setningen jeg la ut her. At du skal dømme mitt hundehold utifra det synes jeg blir feil.

Brighten up, og ikke ta ting så altfor alvorlig.

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke problemet. Det står jo at hunden fryser lett, så hvorfor kan ikke hun ha på et dekken som ser ut som en bunad istedet for et helt vanlig et?

• Liker 5
Skrevet

Når hunde-eier sier hunden ikke har underhår, så regner jeg med at det går greit å kle på hunden litt.

Og at jeg ikke vet hva en hund er og har et lite respektfullt forhold til hva hund er, vil jeg ikke ha på meg.

Synes du legger voldsomt mye i den lille setningen jeg la ut her. At du skal dømme mitt hundehold utifra det synes jeg blir feil.

Brighten up, og ikke ta ting så altfor alvorlig.

Jeg har ikke sagt noe om ditt hundehold. Jeg snakker generelt om min erfaring om de som kler opp hunder i unødvendige klesplagg.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Må si meg veldig enig med Tabris.

Hunder skal ikke ha klær på seg, om de ikke må. Bunad på pelskledde hunder, på en så varm dag som idag, er ikke bra.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke sagt noe om ditt hundehold. Jeg snakker generelt om min erfaring om de som kler opp hunder i unødvendige klesplagg.

Du siterte mitt innlegg, og så sa du din mening utifra det. Hvordan mente du jeg skulle tolke det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...