AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 Jeg mistenker at jeg er gravid. Som de fleste så har jeg fått den tanken "er jeg gravid?" Men denne tanken har jeg slått fra meg ganske raskt. Men denne gangen er det annerledes. Jeg har bare en sterk følelse av at det er noe på gang. (Om jeg er gravid, så er jeg 3+1 på vei nå.) Er det normalt? å føle det så tidlig? Det er noen "symptomer" men er usikker på om de faktisk er det. Har aldri hvert gravid før. Så er usikker på hva det er. Disse "symptomene" har kun hvert de siste få dagene. Men følelsen/tankene kom ca. 3-4 dager etter samleie. Men her er noe av det jeg har merket: * Små stikking langt nede på magen. Også på sidene og det har gått litt rundt til korsryggen. (det varier litt hvor det har hvert, men i dag er det rett under navlen) * Jeg har hatt noe murring-lignende følelse også. * Brystene er ikke ømme. Men føles ømt når jeg tar på de. Det er en lett stikkende følelse på siden nesten mot armhulen. *Er sulten hele tiden! spiser å spiser men blir aldri mett. Dette er helt rart til å være meg. Før kunne jeg gå 3 dager uten å spise. dag 1 var jeg sulten men våknet på dag 2 å var ikke sulten lengre. Men nå så kan jeg spise hele tiden. Hva tenker du? Jeg vet det er tidlig med symptomer... Så det kan godt være noe jeg bare innbiller meg selv. Eller at det er noe som alltid har hvert der, men at jeg bare skjenner etter nå. Men samtidig så har jeg en sterk følelse av at jeg er gravid! Det irriterer meg litt. Dette er ikke en planlagt graviditet, har ikke kjæreste (ikke døm meg) men samtidig så er dette barnet ønsket å velkommen. Kanskje ikke den perfekte situasjonen, men om jeg så er gravid så blir jeg glad. Men tiden går så sakte! Har planlagt å ta en test dersom mensen ikke kommer innen 30. Mai. (forventet rundt 25.) Så hva tenker du, innbiller jeg meg det, eller høres det ut som at det er en liten en på vei? Anonym poster: 0b41ef521f6c8826ff9448672a5a6c7c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #2 Skrevet 17. mai 2013 Hvis du har ekte gravid symptomer allerede nå så skal du få en positiv test nå, fordi man får kun ekte symptomer og positiv test når hcg-nivået er høyt nok. Så ta en test så vet du! Er den negativ så er symptomene mest sannsynlig noe annet eller falske fordi du håper at du er gravid Vet du 100% sikkert når du hadde eggløsning? Kan den ha vært tidligere? Anonym poster: d76fdd5d05ee27f868b20e46c6a12fcd
Gjest JaneJDoe Skrevet 17. mai 2013 #3 Skrevet 17. mai 2013 Vet du 100% sikkert når du hadde eggløsning? Kan den ha vært tidligere? Anonym poster: d76fdd5d05ee27f868b20e46c6a12fcd Jeg har skrevet ned første dag av mensen for de siste 5 månedene. Så i følge de tallene så hadde jeg eggløsning 2-3 dager etter samleie. (samleiet var sent om natten eller veldig tidlig på dagen hvis du ser det slik, så eggløsning kan være en dag frem. Altså 1-2 dager etter samleie)
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #4 Skrevet 17. mai 2013 Man kan ikke regne ut nøyaktig når man hadde eggløsning, man må faktisk teste seg, ved f.eks å tempe eller ta en eggløsningstest. Man får ikke alltid eggløsning 14 dager før mensen. Men sperm kan leve flere dager i livmora, så det kan jo ha klaffet uansett hvis eggløsningen var litt senere Men neppe om den var tidligere og dere ikke hadde jevnlig sex. Anonym poster: d76fdd5d05ee27f868b20e46c6a12fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå