Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommet slim ut av henne bak. Kjenner at det ligger en kattunge der og "presser". Når jeg kniper henne på pattene kommer det en hvitaktig gjennomsiktig væske ut. Første melk eller? Jeg har massert magen hennes, og hun har ligget og kost seg til tusen. Og innimellom får hun tungpust. HJELP!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Katten klarer nok alt selv

Anonym poster: 0bdb8c591cb2f1245d6cf465c08efa40

Skrevet

bare pass på at slimet ikke har mørk farge, og at hun ikke ligger med pressrier i mange timer uten at noe kommer ut

Skrevet

Har kommet en kattunge nå. Frisk og fin :)

Skrevet

Grattis :) Da går nok resten strålende også

Skrevet

Gratulerer med kattunger! :catmilk:

Skrevet

Katten, Trulte, fikk heldigvis bare 1 :) en fin hannkatt som har fått navnet Tibo. Hun er en snill mor, bare det at hun hin dagen bestemte seg for at jeg bare kunne få den. Men nå har jeg greid å få henne til å ligge med den igjen. Bestemt frøken altså! Så nå går alt på skinner, så jeg håper bare hun fortsetter å være en snill pusemamma <3

AnonymBruker
Skrevet

Så bra at alt gikk bra, sjeldent de bare får en. Har du tenkt å beholde den?

Pass på at katter kan bli drektige svært raskt etter fødsel, så kattemor bør holdes inne og kastreres så snart ungene slutter å die om du ikke vil ha flere katter.

Anonym poster: 73e2f404e0721b699cf62b7a60387953

Skrevet

Fint at det gikk bra med fødselen både for kattemor og ungen hennes! Vanligvis klarer katter seg fint på egenhånd etter en fødsel, og trenger ikke noe hjelp. Likevel bør du se om ungen får nok mat og at kattemor passer godt nok på den. Siden det bare ble født en unge, slipper den i alle fall å konkurrere om oppmerksomheten og pattene til moren.

Som AB over meg skriver, er det sjeldent med bare en unge. Da jeg var liten hadde vi hunkatt som fikk unger flere ganger. Det mest vanlige antallet var fire.

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har kattungen fått øyne, og blitt ganske stor og kraftig. Får sikkert rikelig med melk siden moren ligger med han hele tiden, og han er alenebarn :) Han kommer til å bli en flott pus, og jeg gleder meg til han er større, og det går an å kose skikkelig med han! :)

Skrevet

Nå har kattungen fått øyne, og blitt ganske stor og kraftig. Får sikkert rikelig med melk siden moren ligger med han hele tiden, og han er alenebarn :) Han kommer til å bli en flott pus, og jeg gleder meg til han er større, og det går an å kose skikkelig med han! :)

Har du bilder av lillepusen?

Det hadde vært koselig å få se han.

Skrevet

Har du bilder av lillepusen?

Det hadde vært koselig å få se han.

Litt dårlig bilde, men du ser ham :)

post-64765-0-61393300-1370804873_thumb.j

• Liker 2
Skrevet

Så nydelig han er! En fin liten gråpus. :rodmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...