Stinelin Skrevet 17. mai 2013 #1 Del Skrevet 17. mai 2013 Gutten vår har endelig begynt å skjønne hvordan man setter smokken i munnen uten hjelp, men klarer det bare hvis smokken er festet i snor. Når han mister smokken om natta er han helt i koma, og skriker på hjelp til den kommer, da gjerne lys våken om vi ikke er kjappe. Er det trygt at han har smokken festet i pysjen med snor om natta, eller kan han klare å stramme den rundt halsen på noe vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 17. mai 2013 #2 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Om snora er kort nok skulle det vel ikke være noe problem Altså så kort at det ikke er mulig at den surres rundt halsen. Endret 17. mai 2013 av fruBeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tordensky Skrevet 17. mai 2013 #3 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg og tenker at dersom det er en sånn kort snor (som de man får i gratis babybokser) så burde det gå greit. Men ville ikke hatt noen av de perlesmokkesnorene, men de er jeg redd for på dagtid under oppsyn og så... :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 17. mai 2013 #4 Del Skrevet 17. mai 2013 Barna mine brukte smokk med snor på om natten av typen man får kjøpt feks på, kiwi ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. mai 2013 #5 Del Skrevet 17. mai 2013 I en av Nylander bøkene anbefales å knyte fast smokken i en sprinkel på senga, max 10 cm snor. Gjerne med en lokk av mammas hår i samme snor. To ting oppnås da, barnet finner alltid smokken selv. Og smokken glir ut når barnet snur seg, så det blir etterhvert mindre avhengig av å ha smokken inne hele tiden. Kan vurdere å knyte en smokk på hver side også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 17. mai 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 17. mai 2013 Har ei kort og bred snor. Han får den uansett ikke rundt halsen, men tenkte at han kanskje kunne klare å få smokken under nakken og dermed stramme den over halsen. Katastrofetanker Å feste den i senga kommer til å bli helt krise. Han sover veldig urolig og beveger seg i store deler av senga, så det er nok best at smokken følger med. Da går jeg for den korte snora festet i pysjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 17. mai 2013 #7 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg er usedvanlig laidback og gjør mye som andre mener er galskap, men jeg ville ikke latt ungen min ha smokkesnor om natten. Den skal være bra kort for at den ikke kan havne over halsen og strammes på noe vis. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 17. mai 2013 #8 Del Skrevet 17. mai 2013 Det finnes noen bamser (vår har en bamse som er litt flat, som en blanding av en koseklut og bamse) med en liten borrelåsløkke hvor du kan feste smokken. Da blir det lettere for babyen å få tak i smokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 17. mai 2013 #9 Del Skrevet 17. mai 2013 Har ei kort og bred snor. Han får den uansett ikke rundt halsen, men tenkte at han kanskje kunne klare å få smokken under nakken og dermed stramme den over halsen. Katastrofetanker Dette har jeg tenkt også, kanskje helt hysterisk, men jeg tørr ikke la han ligge med snor. Da går jeg heller inn de få gangene han trenger hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla-Jo Skrevet 18. mai 2013 #10 Del Skrevet 18. mai 2013 Fest den i enden av en liten gass- klut, eller koseklut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla-Jo Skrevet 18. mai 2013 #11 Del Skrevet 18. mai 2013 Altså ved å knyte den fast i hjørnet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 18. mai 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 18. mai 2013 Gutten sover rundt omkring i senga, ser ikke for meg at det er lurt å feste smokken i ene hjørnet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 19. mai 2013 #13 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg er usedvanlig laidback og gjør mye som andre mener er galskap, men jeg ville ikke latt ungen min ha smokkesnor om natten. Den skal være bra kort for at den ikke kan havne over halsen og strammes på noe vis. Enig med deg! Vi løste det med at vi hadde flere smukker i senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 19. mai 2013 #14 Del Skrevet 19. mai 2013 Vi hadde mange smokker i senga, og med sengekanten på så fant hun alltid en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #15 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg hadde en haug med smokker i senga. Turte ikke å ha smokkesnor. Det tok ganske så lang tid før han klarte å putte i smokken selv, for ikke å snakke om finne den. Men jeg sto heller opp å puttet den inn igjen enn å risikere snor rundt halsen. Anonym poster: 500f71529191816115e39705dce6056a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 19. mai 2013 #16 Del Skrevet 19. mai 2013 Gutten sover rundt omkring i senga, ser ikke for meg at det er lurt å feste smokken i ene hjørnet da. Jeg tror Nilla-Jo mente å feste den i ene hjørnet på kluten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 19. mai 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg tror Nilla-Jo mente å feste den i ene hjørnet på kluten Aha, skjønner Vi prøver på bamsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 19. mai 2013 #18 Del Skrevet 19. mai 2013 Det er vel fortere gjort at babyen klemmer en koseklut under seg med smokken i munnen enn en kort snor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 19. mai 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 19. mai 2013 Det er vel fortere gjort at babyen klemmer en koseklut under seg med smokken i munnen enn en kort snor? Huff ja. Om man fester snora et godt stykke ned på pysjen skal det vel egentlig ikke gå an å få den rundt halsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 19. mai 2013 #20 Del Skrevet 19. mai 2013 Leste et sted at det var anbefalt å ha masse smokker i sengen. Da blir det enklere å få tak i en. Og så bør en selvsagt ha kantbeskytter for at smokkene ikke skal falle ned på gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå