Gå til innhold

greatsearch.biz - Kan noen datakyndige hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest K.Olsen
Skrevet

Jeg overlot datamaskinen til min datter en kveld, og morgenen etterpå da jeg skulle koble meg til internett kom det en "melding" opp. "Detected SPYware!" Maskinen min er visst full av både det ene og det andre, og hver gang jeg åpner Internet explorer kommer denne beskjeden fram, med en link til siden "Privacy Outpost". Ser ut til at startsiden min har forsvunnet og adressen "greatsearch.biz" har kommet i stedet.

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette ville jeg gjort:

Lastet ned dette som leter og finner spyware programmer.

http://download.com.com/3000-8022-10214379...tml?tag=lst-0-1

Programmet kan også fjerne det den finner.

Din datter har nok havnet på en side som setter seg selv som startside. Den kan du forandre tilbake på: Tools--> internet options --> Homepage

Håper dette kan hjelpe deg.

Sarabi

Gjest K.Olsen
Skrevet

Tusen takk! Jeg kan opplyse om at maskinen min inneholdt massevis av uhumskheter, men de har blitt fjernet.

Angående startsiden greier jeg ikke å fjerne den eksisterende. Jeg gjør alt riktig, men den gamle "startsiden" greatsearch.biz vil ikke vike.

Har trykket som en gal for å forandre, men ikke tale om.

Vites det om hvordan man kan få skikk på denne?

Fryktelig plagsomt.

Gjest K.Olsen
Skrevet

Jeg har lastet Spy Bot ned, men den stopper opp midtveis og ingenting skjer. Er det normalt?

Er det forresten mulig å blokkere internett-adresser slik at min datamaskin ikke har tilgang til enkelte nettsider?

Takk, dere er veldig hjelpsomme.

Jeg tror kanskje ikke det var så lurt av meg å takke nei til datakurs en kunne få gjennom jobben. :-?

Skrevet

Ansett en it-ekspert. Det gjorde jeg og det hele fikk en svært så lykkelig slutt. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv spy sweeper også. Koster egentlig penger å få det oppdatert, men du får en gratis oppdatering ;)

Skrevet

Kanskje du har hatt samme problem som meg? Se her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Alt gikk greit, helt til jeg slettet mappen hosts. :-?

Hva gjør jeg hvis jeg sletter noe jeg ikke skal slette?

Jeg tror jeg blir gal!!

Gjest K.Olsen
Skrevet

Veldig grundig, den XCleaner.

Men dessverre får jeg ikke bukt med startsideproblemet mitt.

Jeg greier rett og slett ikke å bytte startside. Er det noen som har hatt liknende problemer tidligere? Og som vet hva jeg kan gjøre for å greie det?

Jeg begynner å tro det er noe ikke er noe "bug"..

Og jeg føler meg som et brød.

Dere er helt utrolig hjelpsomme. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv hijackthis. Lastes ned fra www.download.com. Den scanner registeret, og du kan enkelt fjerne startsiden som du for fram hele tiden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...