Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 13, og har de siste to dagene fått svak-middels sterk hodepine, og litt feber på ettermiddagene. Har nå begynt å bekymre meg for at dette kan være svangerskapsforgiftning. Er ikke kvalm, og har ikke noe vondt i magen, bortsett fra litt vanlig mageknip og løs mage. Jeg skal på kontroll på tirsdag, holder det isåfall å vente til da med å sjekke det opp? Og hva tenker dere om "symptomene" mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde og mye hodepine på den tiden, er 17 uker nå. Det gikk over. Kanskje du har lav blodprosent?

Jeg trur at sv.forgiftning får man nesten bare i tredje trimester, men jeg kan ta feil. Kanskje ringe legevakten og høre? Jeg vet ikke hvor akutt sv.forgiftning er. Nevn hodepinen uansett på kontrollen og be de sjekke blodprosenten.

Skrevet

Nå vet jeg ikke så alt for mye om svangerskapsforgiftning. Det jeg derimot vet er at vondt i hodet + magetrøbbel er helt vanlig å ha som gravid. Vondt i hodet er spesielt vanlig rundt uke 13. Dette fordi blodmengden i kroppen din øker. Hvis dette er de symptomene du har så vil jeg anta at alt er på stell med både deg og den lille.

Skrevet

Ja, men det er jo mulig :P selv om det er sjeldent. Er litt stiv i nakken også.. Så det kan jo hende at jeg rett og slett bare brygger på noe, men får ringe legevakten og høre i morgen! :) huff, alt man skal bekymre seg for!

Skrevet

Du kan jo ringe nå så er du ferdig med det :)

Skrevet

Alle prøvene var visst fine. Så det var nok bare en vanlig infeksjon. Puh :)

Skrevet

Så bra ;)

Skrevet

Ja, men det er jo mulig :P selv om det er sjeldent. Er litt stiv i nakken også.. Så det kan jo hende at jeg rett og slett bare brygger på noe, men får ringe legevakten og høre i morgen! :) huff, alt man skal bekymre seg for!

Nei, det er faktisk ikke mulig. Svangerskapsforgiftning anses ikke som en mulig diagnose før uke 20.

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke mulig. Svangerskapsforgiftning anses ikke som en mulig diagnose før uke 20.

Står noen plasser på nettet at man kan en sjelden gang få det før uke 20. Så neppe umulig da :)

Skrevet

Står noen plasser på nettet at man kan en sjelden gang få det før uke 20. Så neppe umulig da :)

NHI, som er en rimelig sikker kilde, sier at man ikke kan få det før uke 20.

Skrevet

NHI, som er en rimelig sikker kilde, sier at man ikke kan få det før uke 20.

Okey, sikkert rett det da.

Skrevet

Ånei.. Leste om en jente som var veldig bekymret fordi hun hadde blitt diagostisert med svangerskapsforgiftning i uke 13 eller 14..

Skrevet

Ånei.. Leste om en jente som var veldig bekymret fordi hun hadde blitt diagostisert med svangerskapsforgiftning i uke 13 eller 14..

Da synes jeg du skal hoste opp en kilde på dette. NHI er nemlig en veldig seriøs kilde, og den sier det motsatte av hva du gjør, nemlig at dette ikke er mulig. Det samme gjør forresten brosjyren under:

http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/svangerskapsforgiftning-preeklampsi

AnonymBruker
Skrevet

La nå førstegangsgravide være hysteriske om de vil. Nytter ikke hva vi her sier uansett :fnise:

Anonym poster: 7d5576ffe0c5cd660a7ae2fb5a38ddc0

• Liker 1
Skrevet

Da synes jeg du skal hoste opp en kilde på dette. NHI er nemlig en veldig seriøs kilde, og den sier det motsatte av hva du gjør, nemlig at dette ikke er mulig. Det samme gjør forresten brosjyren under:

http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/svangerskapsforgiftning-preeklampsi

Jeg sitter nå ikke og lyver om hva jeg har lest. Du har sikkert rett, men det står mye forskjellig på nettet, og det var nettopp dette som gjorde at jeg ble bekymret i utgangspunktet. Jeg påstår ikke at dette er sikre kilder, men en forklaring på hvorfor jeg ville finne ut av det hos legen.

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/141987053-svangerskapsforgiftning-i-uke-13/

http://www.verdensbestepappa.no/artikkel10-svangerskapsforgiftning_heelp.html

Skrevet

La nå førstegangsgravide være hysteriske om de vil. Nytter ikke hva vi her sier uansett :fnise:

Anonym poster: 7d5576ffe0c5cd660a7ae2fb5a38ddc0

Takk! Ikke lett å vite alt som førstegangsgravid, og jeg synes det er bedre å sjekke opp i ting en gang for mye, enn en gang for lite.

AnonymBruker
Skrevet

Du har absolutt ikke svangerskapsforgiftning!! Det er riktig som alle skriver her - det får man ikke før uke 20, men som vanligst etter uke 30..

Symptomene dine tilsier ikke svangerskapsforgiftning heller. Da skulle du hatt kjempevondt øverst i magen (rett under puppene), veldig kvalm, sterk hodepine der det blinker foran øynene, hovne ben/hender....

Dette er åpnenbart noe annet - calm down...

Anonym poster: 44036b6c720b9a583f2a130d6ec0e030

Skrevet

Du har absolutt ikke svangerskapsforgiftning!! Det er riktig som alle skriver her - det får man ikke før uke 20, men som vanligst etter uke 30..

Symptomene dine tilsier ikke svangerskapsforgiftning heller. Da skulle du hatt kjempevondt øverst i magen (rett under puppene), veldig kvalm, sterk hodepine der det blinker foran øynene, hovne ben/hender....

Dette er åpnenbart noe annet - calm down...

Anonym poster: 44036b6c720b9a583f2a130d6ec0e030

Takk for svar :). Jeg er rolig, og langt i fra hysterisk. Jeg synes bare som sagt at det er bedre å sjekke opp i ting en gang for mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...