Gjest Coral Skrevet 6. april 2004 #1 Del Skrevet 6. april 2004 Skal lage sjokoladekake til et jentebesøk jeg skal ha, men kunne tenke meg å prøve å lage en litt mildere variant, om noen skjønner hva jeg mener. Altså, den typen jeg pleier å lage til vanlig blir mer av mørkere sjokolade (kakao), mens jeg kunne tenke meg å prøve en mer litt lysere (søtere?) smak, ihvertfall på fyllet på toppen. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 6. april 2004 #2 Del Skrevet 6. april 2004 Bruk mindre kakao og tilsett gjerne appelsin-syltetøy eller bringebær-syltetøy i røra!! Da blir kaka saftig og får en litt anderledes smak!! :) Ønsker du oppskrift på en god sjokolade kake - si ifra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 6. april 2004 #3 Del Skrevet 6. april 2004 Ja legg gjerne inn en god oppskrift, setter pris på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 6. april 2004 #4 Del Skrevet 6. april 2004 Fant denne på KG for en tid tilbake under navnet fredagskos! Jeg bruker lys kokesjokolade i den så den blir så lys og lett så!! (kjempegod altså!!) 100 gr. margarin + 200 gr. sukker --> røres hvitt 3 egg --> tilsett ett og ett. Rør Kraftig! 225 gr. hvetemel, 2 ts. bakepulver, 2 1/2 ts kakao --> siktes og tilsettes resten vekselvis med 1 1/2 dl melk. Stekes i en 26 cm rundform på rist nederst i ovnen (175 grader i 45 minutter) Krem: 200 gr. margarin + 1 plate lys kokesjokolade --> smeltes på svak varme i kaserolle, avkjøles til majones-konsistens 100 gr. melis + 2 ss kakao + 1 ts. vaniljesukker --> piskes sammen med marg./sjokolade til luftig og lett krem Til slutt piskes det inn 2 egg --> ett og ett- Pisk kraftig mellom hvert! Jeg bruker å dele kaken i to slik at jeg har litt av den deilige kremen inni kaken og resten oppå! Det er en sikker hit..kjempegod..Litt mektig..men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 6. april 2004 #5 Del Skrevet 6. april 2004 har ikke oppskriften på selve sjokoladekaken i hodet, men jeg har en kjempegod sjokoladekrem (så krysser vi fingre å håper at jeg husker rett....) 250 gram margarin 250 gram melis 1 dl kakao 2 egg Del margarinen i små biter og ha melis over. Bland/pisk dette sammen til en krem. Ha i kakao og bland til det ser ut som en krem. Bland så i et og et egg. Denne kremen kan være litt vrien å piske til å begynne med, men det er verd strevet. Denne oppskriften passer til en stor langpanne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 7. april 2004 #6 Del Skrevet 7. april 2004 Tusen takk for svar, både Catlin og Madden Gleder meg til å teste ut oppskr. hørtest veldig godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 8. april 2004 #7 Del Skrevet 8. april 2004 Alt i orden!! Bare så dumt at jeg ikke kjøpte inn ingridensene selv ..for nå fikk jeg veeeldig lyst på sjokoladekake!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 8. april 2004 #8 Del Skrevet 8. april 2004 Kan skrive under på at kaka til Madden er kjempegod, lurer på om jeg skal stikke ned på Shell og kjøpe sjokolade???????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå