Gjest Silje Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 Ikke lett å være meg for tiden. Jeg er gift og har mesteparten av livet jobbet deltid og gjort det meste hjemme i gjengjeld. Nå er jeg blitt halvt ufør som et resultat av helseproblemer jeg fikk ifm med at mannen min ble alvorlig syk for noen år siden. Fikk panikkangst den gang. Til tross for dette så har jeg tatt meg av alt hjemme og kjører ham både fra (han jobber skift og noen dager henter jeg ham ettter midnatt)og til jobb så sant jeg ikke jobber akkurat da. Er nå forresten blitt arbeidsledig fra min halve jobb. Han kritiserer meg ofte for ting som at jeg ikke vasker opp bra nok til at han antyder at maten ikke er bra nok for ham. Har han veldig høye tanker om seg selv? Jeg gjør nesten alt i huset; jeg vasker opp, skifter på sengene, vasker gulv, handler inn mat, vasker klær (inkl.hans klær)og henger opp klærne, bretter sammen, stryker arbeidskjortene hans. Jeg er nesten aldri ute på byen. Kort sagt så har jeg alltid sørget for å tilfredstille hans behov selv om det skulle gå på bekostning av min egen karriere. Han synes han ikke får reist nok selv om han som regel er et par turer til byer i Europa mer enn meg i løpet av året og at vi er på hytta i tillegg nesten annenhver uke. Vi er vel på kafe/ restaurant sammen eller hver for oss mellom 5 og 10 ganger i måneden og spiser. Selv så er jeg storfornøyd med å dra til landstedet vårt annenvher uke pluss en 3-4-5 dagers storbytur i europa på sommeren. Men neida; selv om han reiser et par turer mer enn meg i løpet av året så er han ikke fornøyd. Av og til frister det med skilsmisse slik at jeg kunne bruke all energi på meg selv i og med at energien begynner å skrante. I alle fall føler man det slik når man føler at det man gjør ikke blir verdsatt. Kanskje han da ville oppdage hvor mye jeg egentlig har gjort for ham?
Miamaia83 Skrevet 18. mai 2013 #2 Skrevet 18. mai 2013 Har du snakket med han om det du skriver her? At dere er forskjellige i forholdt til hva dere ønsker i forhold til reising er noe du bare må slå deg til ro med at slik er det. Ikke grav deg ned i hans misfornøydhet. Kan han ikke selv kjøre til og fra jobb så du kan slappe av og få den søvnen du trenger? Det er ikke sikkert han ser alt du gjør i huset fordi han ikke tenker over det, igjen, snakk med han. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå