Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninde som er veldig oppmerksomhetssjuk både i det virkelige liv og det virtuelle. Vi er veldig gode venner og har vært det i alle år. Og jeg har aldri merket noe spesielt til sjalusi for meg. Men i dag la jeg ut et bilde av min datter på facebook, i fullt 17 mai oppkledning. Bildet var jo fint. Og fikk veldig raskt omtrent 20 likes.

Jeg prater med min venn på facebook chat mens dette foregår. Hun legger ut et bilde av de to barna sine som også var fint. Men hun får ikke like mange likes....

Vi hadde en god prat gående, så blir hun mutt. Svarer meg ikke eller noenting. Og plutselig ser jeg hun legger ut en hel haug med bilder. Sikkert 10-15 stykker, alle fra telefonen og som tydeligvis er tatt der og da. Bildene ser anstrengte ut og barne ser lite underholdte ut og. De får en like her og der, noe som ikke er overaskende siden mange er ute og feirer fremdeles, men bildene bare fortsetter. Så går det noen minutter og hun logger av uten å si ha det eller noenting. Noe vi pleier å gjøre.

Sendte henne melding om de ville komme og grille senere i dag, og får ikke noe svar tilbake.

Er hun blitt sjalu over noe så teit som likes? Har aldri brydd meg noe særlig om dette, og la egentlig ikke merke til det før hun oppførte seg rart. Er noen folk virkelig så overfladiske?

Anonym poster: 395199ef0e5b60b4bd7be8a34bac5781

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det er noen sammenheng mellom bildene og likes - og den snare stoppen på samtalen deres ?

Anonym poster: 5343f184001f2a26af114cc48ce8e967

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sammenliknet du hvor mange likes du selv får i forhold til henne hvis du ikke er opptatt av det?

Anonym poster: fa28091e3be1dd5e2d0bf571557af731

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun var pålogget via mobilen og egentlig opptatt med å legge ut bilder. 17.mai er en travel dag, hun lukket nok bare appen rett etter at bildene ble lagt ut. Og fortsatte med sitt :)

Anonym poster: fb9d5d24148d5bc507d640c2a2d95bb0

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Stakkars unger som blir brukt som trofeer for å høste "likes" for oppmerksomhetssjuke foreldre. Syntes det er merkelig oppførsel fra TS sin veninne og vanskelig å analysere seg frem til om det er antall "likes" som er årsaken til oppførselen hennes.

Jeg syntes forøvrig også at det er merkelig i utganspunktet å legge ut bilder av barna sine på nettet. Er barna egentlig gammel nok til å samtykke til at bilder av de blir kringkastet for å imponere mammas venner på en nettside verken mor eller barn har kontroll over (det gjelder både TS og veninnen)?

Skrevet

Du er like oppmerksomhetssjuk som henne... Stakkars unger

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med facebook som gjør at folk overtolker ting så over alle støvleskaft?

Anonym poster: 3fb7426d1dacce976de85c2d029a895f

• Liker 5
Gjest Hjordis
Skrevet

Barn lærer å spørre før man legger ut bilder av andre. Men hvor mange voksne spør barna sine først?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...