AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 Hei. Jeg er en jente på 20 år som har blitt gravid. Dette er da såklart min egen feil, etter 3 år uten bruk av p piller. Fant aldri noe som passet meg. Etter så lang tid trodde jeg virkelig ikke at jeg kunne bli gravid men det har jeg altså blitt, å jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er i uke 3 å har allerede store, store smerter. Jeg har slitt med angst i alle år, å tanken på å føde gjør denne angsten tusen ganger værre. Det kan ikke sammenlignes med vanlig fødselsangst, dette er mer panikkangst. Jeg sliter med å vite at jeg ikke kan komme meg ut av en situasjon da jeg selv ønsker det. Får jeg panikk kan jeg ikke trylle vekk magen. Mitt spørsmål er: Er det lett å få en fødsel som innebærer keisersnitt med full narkose ( at jeg sover meg igjennom det hele) ? Har lest at det er mulig ved lange samtaler med lege og jordmor? Denne angsten kan jo hindre meg i å få barn for alltid. skal også sies at jeg har skiveprolaps (isjas) , og angsten for tilbakefall ved en fødsel er også grusom. Om det stemmer at en sånn ordning er mulig så tror jeg at angsten min vil roe seg betraktelig. Ser ingen annen utvei enn abort dersom dette ikke skulle gå i orden Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6
Yesterday Skrevet 17. mai 2013 #2 Skrevet 17. mai 2013 Har du en psykolog? Hvis ikke prat med fastlegen din, bestill time ganske snart Du må uansett ta det med selve fødselen og keisersnitt opp med fastlegen din. Husk at ingen kan trylle på ordentlig Lykke til
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #3 Skrevet 17. mai 2013 Hvordan i all verden kan du vite at din angst ikke kan samenlignes med "vanlig" fødselsangst? Ks er ikke lett å få, spørs hvor i landet du hører til. Hør med Riksen, de var min backup. De sier ikke nei om du NEKTER å føde. Men det skal sies at din angst kommer nok mest sansynlig til å avta når du kommer lenger i svangerskapet. Hadde også "panikkangst" som du kaller det, hylgråt. Men det kom seg når gutten begynte å sparke og jeg ble litt mer kjent med han. Jeg ble aldri kvitt angsten, og gråt på fødestua men kom meg da igjennom det. Lykke til, føler med deg Anonym poster: d5a5397fe2b06cf2b45b6ed366f3162b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #4 Skrevet 17. mai 2013 Jeg mener jeg kan vite at det ikke kan sammenlignes da dette er angst som ikke kun kommer ved et svangerskap. Måtte blant annet snu på Gardermoen på vei til syden pga jeg fikk panikk.. Men så tenker jeg som så at det må da være noe legene kan gjøre for meg? Dette problemet kan jo gjøre meg barnløs for alltid :/ Får ikke legetime før den 27 heller, syns dette er altfor lenge å vente.. Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6
ViljaH Skrevet 17. mai 2013 #5 Skrevet 17. mai 2013 Hva hvis du føler behov for å raskt komme deg ut av situasjonen som mor med totalansvar for et spedbarn? Går du bare din vei da, pga panikk? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #6 Skrevet 17. mai 2013 Jeg tenker at du bør vurdere om du skal få barnet uavhengig av denne angsten. Siden du er ung, og beskriver svangerskapet som "din feil", høres det ikke spesielt gjennomtenkt ut. Har du en mann som støtter deg, og ressurser til å ta deg av et barn nå? Fødselen er en veldig veldig liten del av det å bli mor... Anonym poster: 56d761d97f1b7681759d35acd1268fea 3
Britt Banditt Skrevet 17. mai 2013 #7 Skrevet 17. mai 2013 Jeg tenker at du bør vurdere om du skal få barnet uavhengig av denne angsten. Siden du er ung, og beskriver svangerskapet som "din feil", høres det ikke spesielt gjennomtenkt ut. Har du en mann som støtter deg, og ressurser til å ta deg av et barn nå? Fødselen er en veldig veldig liten del av det å bli mor... Anonym poster: 56d761d97f1b7681759d35acd1268fea Veldig enig med deg! Og hvis du har angst som hemmer deg veldig i hverdagen er det nok lurt å gjøre noe med denne før du får barn.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #8 Skrevet 17. mai 2013 Jeg mener jeg kan vite at det ikke kan sammenlignes da dette er angst som ikke kun kommer ved et svangerskap. Måtte blant annet snu på Gardermoen på vei til syden pga jeg fikk panikk.. Men så tenker jeg som så at det må da være noe legene kan gjøre for meg? Dette problemet kan jo gjøre meg barnløs for alltid :/ Får ikke legetime før den 27 heller, syns dette er altfor lenge å vente.. Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6 Hva har dette med fødsel og fødselsangst å gjøre? Anonym poster: d5a5397fe2b06cf2b45b6ed366f3162b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #9 Skrevet 17. mai 2013 Jeg har en støttende kjæreste som ønsker å beholde barnet. Det er ikke slik at jeg kan få panikk da ungen er ute. Det er ikke noe som kommer plutselig. er ikke slik min angst fungerer. Jeg sliter ikke med angst i hverdagen, men det oppstår ved situasjoner som reiseog nå da med tanke på fødsel. Jeg har for eksempel aldri kunnet sove vekk uten å bli livredd og spy og fly på toalettet om en annen. Ble medisinert for dette da jeg var yngre. Hele greia med angst for mange er jo redselen for å bli redd, å det er her det stopper for meg.. Syns det er utrolig trist om dette skal hindre meg i å få barn for alltid. Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #10 Skrevet 17. mai 2013 Jeg har en støttende kjæreste som ønsker å beholde barnet. Det er ikke slik at jeg kan få panikk da ungen er ute. Det er ikke noe som kommer plutselig. er ikke slik min angst fungerer. Jeg sliter ikke med angst i hverdagen, men det oppstår ved situasjoner som reiseog nå da med tanke på fødsel. Jeg har for eksempel aldri kunnet sove vekk uten å bli livredd og spy og fly på toalettet om en annen. Ble medisinert for dette da jeg var yngre. Hele greia med angst for mange er jo redselen for å bli redd, å det er her det stopper for meg.. Syns det er utrolig trist om dette skal hindre meg i å få barn for alltid. Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6 Hvordan skal du klare å bo på sykehus i 2-4 dager og netter egentlig? Anonym poster: d5a5397fe2b06cf2b45b6ed366f3162b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #11 Skrevet 17. mai 2013 Jeg har en støttende kjæreste som ønsker å beholde barnet. Det er ikke slik at jeg kan få panikk da ungen er ute. Det er ikke noe som kommer plutselig. er ikke slik min angst fungerer. Jeg sliter ikke med angst i hverdagen, men det oppstår ved situasjoner som reiseog nå da med tanke på fødsel. Jeg har for eksempel aldri kunnet sove vekk uten å bli livredd og spy og fly på toalettet om en annen. Ble medisinert for dette da jeg var yngre. Hele greia med angst for mange er jo redselen for å bli redd, å det er her det stopper for meg.. Syns det er utrolig trist om dette skal hindre meg i å få barn for alltid. Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6 Men hallo. Til nå så har du vært redd for å reise. Og utfra det så kan du si at denne angsten din for å føde er så mye mer enn "vanlig" fødselsangst? Hvordan kan du konkludere med det? Og hvordan skal du klare å reise til sykehuset med barnet ditt om det skjer noe med det? Skal barnet ditt ALDRI reise på ferie? Skal barnet ditt ALDRI sove borte sammen med deg? Du kommer jo til å overføre din redsel til barnet ditt. Anonym poster: d5a5397fe2b06cf2b45b6ed366f3162b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #12 Skrevet 17. mai 2013 Tror kanskje ikke dette var riktige plassen og spørre, virker ikke som folk forstår hva jeg mener.. hovedpoenget mitt her er om noen vet om mine muligheter i forhold til helsevesenet. Å reise til sykehuset med barnet mitt, butikken, tur til hovedstaden etc er ikke noe som vil skape angst hos meg. Det er reiser over lengre tid der jeg vet at jeg ikke kan komme meg hjem når jeg vil. Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #13 Skrevet 17. mai 2013 Tror kanskje ikke dette var riktige plassen og spørre, virker ikke som folk forstår hva jeg mener.. hovedpoenget mitt her er om noen vet om mine muligheter i forhold til helsevesenet. Å reise til sykehuset med barnet mitt, butikken, tur til hovedstaden etc er ikke noe som vil skape angst hos meg. Det er reiser over lengre tid der jeg vet at jeg ikke kan komme meg hjem når jeg vil. Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6 Så barnet ditt skal aldri på utenlandstur? Ser fortsatt ikke hva dette har med fødselsangst å gjøre? Ser heller ikke hvorfor din fødselsangst skal være så mye verre enn andre sin, bare fordi at du er redd for å reise? Anonym poster: d5a5397fe2b06cf2b45b6ed366f3162b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #14 Skrevet 17. mai 2013 Hvorfor ikke ta abort? Anonym poster: 010ce155ad01165ad736d1bb1e6ba8d6 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #15 Skrevet 17. mai 2013 Tror kanskje ikke dette var riktige plassen og spørre, virker ikke som folk forstår hva jeg mener.. hovedpoenget mitt her er om noen vet om mine muligheter i forhold til helsevesenet. Å reise til sykehuset med barnet mitt, butikken, tur til hovedstaden etc er ikke noe som vil skape angst hos meg. Det er reiser over lengre tid der jeg vet at jeg ikke kan komme meg hjem når jeg vil. Anonym poster: a1d9af5da814bc2cdd6e8fb83f318cf6 Snakk heller med fastlegen din, så slipper du folk som vil overtale deg til abort. Lykke til, håper det ordner seg. Anonym poster: bc492fbbf1c69888914b2180314045ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå