Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom din partner har et problem du ikke kan leve med, er det ikke da bedre om du flytter ut? Dersom man blir hos denne partneren så tappes man for energi og risikerer at man egentlig ikke gir partneren en sjanse til å skjerpe seg nettopp fordi partneren skjønner ikke alvoret dersom man ikke flytter ut. Jeg mener, å bli mast og kjeftet på kan jo ikke måle seg med konsekvensen av at damen din flytter ut. I så fall kan han jo lettere se alvoret og dermed skaffe seg den hjelpen han trenger for å bli kvitt problemet sitt. Da er det i mine øyne bedre å gi klar beskjed om at han kan kontakte deg igjen når han har tatt fatt i problemet sitt. Hvis det er støtte han trenger så kan vel dette gis selv om man ikke bor sammen.

Nå snakker jeg om problemer som rus, spilleavhengighet, alkohol, vold og alvorlige sinnslidelser eller andre destruktive vaner. Og jeg snakker her om partnere som ikke gjør noe for å få orden på livet sitt, og derfor kun er destruktive for seg og forholdet.

Hva synes dere, er dere enig i at det er best å dra, eller er det best å bli?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man slutter jo ikke å elske bare fordi man separeres. Elsker man hverandre gjør man det som må til for å kunne bli sammen igjen.

Anonym poster: dd88ad357463179487cea2360ba59a49

Skrevet

I noen tilfeller trur jeg det er best å gå. Ihvertfall for en liten periode slik at den andre parten ser alvoret. I andre tilfeller er det kanskje best å bli.. Spørs på forholdet, omstendighetene og selve problemet.

AnonymBruker
Skrevet

If you love something, let it go. If it comes back it's your's. If not, it never was

Anonym poster: b3dcae65920d0994f417806d20f72f96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...