AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 Jeg har et familiemedlem som til stadighet snakker om å drepe, at "du skal dø", "jeg skal skjære av deg hånda", "stikke deg med kniv" etc. Det begynner ofte med at vi tuller og leker, men plutselig skifter det, og han begynner å snakke om ting som nevnt over. Han ler mye av seg selv når han sier disse tingene, selv om vi rundt stopper leken og prøver å få ham til å slutte. Når man forklarer ham hvor alvorlig det han sier er, og hvordan familiene til folk som faktisk dør føler det, preller det bare av. Jeg merker dette bekymrer meg litt. Er dette normalt for en 7åring? Anonym poster: 000c0e1389f098f4740401633be136af
karkl Skrevet 17. mai 2013 #2 Skrevet 17. mai 2013 Dette er normal oppførsel dersom ikke foreldrene tar tak i det når det oppstår. Jeg hadde aldri akseptert det, slikt språk er det styggeste jeg hører..
LukaFrost Skrevet 17. mai 2013 #3 Skrevet 17. mai 2013 Jeg synes slik oppførsel er verre enn banning.
absinthia Skrevet 17. mai 2013 #4 Skrevet 17. mai 2013 Vel...jeg synes det høres ut som om han går inn i en lekerolle når han sier dette. Temmelig normalt at gutter i akkurat den alderen er ganske voldsomme i slik lek som du beskriver, men det er helt greit at du viser/ forteller ham hvor dine grenser går i leken og at du ikke vil at han skal si slikt. For barn og spesielt gutter er det svært viktig å få lov til å være i voldsom lek iblant. Forskning har vist at gutter som får for lite herjelek/ voldsom lek blir dårligere på sosial kompetanse, nettopp fordi de lærer mye om egne og andres grenser gjennom slik lek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå