Gjest Tullemor Skrevet 17. mai 2013 #1 Del Skrevet 17. mai 2013 Vi har rotet frem masse gamle bilder som vi har scannet og hadde tenkt å lage til en bildeserie med litt artige kommentarer. Dette er bilder fra jenta vår var lita og bildene har vi vel knapt sett på siden den gang. Midt opp i kassen med bilder lå også en del gamle filmer som vi rett og slett hadde glemt vi hadde. Vi har sett over filmene og det er mye artig og minnerikt for hele slekta faktisk. Vi har ikke nevt noe til noen om dette, og hadde tenkt å overraske konfirmant og slekta ellers med dette. Sånn rent generelt kan jeg nevne at det er kun nærmeste familie som kommer i konfirmasjonen, og at det er filmet mye som hadde vært så kjekt å fått vist - med andre ord tror vi at dette kan bli veldig kjekt. Men så kommer spørsmålet hvor lang bør en sånn film være for å være underholdende? Det er som sagt mange familiemedlemmer med på filmen, slik at det kan jo bli gøy å se for alle. I verste fall, om vi ikke får over til dvd, hvor lang bør en bildeserie være? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2013 #2 Del Skrevet 17. mai 2013 Lagde en slik bildeserie i til konfirmanten vår i fjor og jeg klarte å presse den ned til rundt 17 min (mener å huske det var det). Det var så mange fine bilder at det faktisk var vanskelig å lage den kortere. På konfirmasjonen var det nærmeste familie/venner, og jeg prøvde å få med bilder der alle de inviterte var representert. Altså ikke bare av hovedpersonen alene. Så satte jeg til musikk som jeg syntes passet til. Tror alle syntes det var koselig. Fikk inntrykk av det i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 17. mai 2013 #3 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg ville kanskje laget en bildeframvisning og en filmframvisning. Bildeframvisningen kan surre og gå over f.eks. gavebordet, mens filmen vises som en egen del under middagen. Eller så ville jeg gjort det til en egen ting under/etter kakene. I bryllupet til min bror viste vi både film og bilder fra barndommen, da hadde jeg bildene til å gå i bakgrunnen samtidig som jeg holdt tale, mens ca fem minutter film ble vist (uten kommentarer) etter mammas tale. Under festen etterpå tok vi fram bildene igjen og mimret. Mer av filmen ble også vist på restefesten dagen etter. Jeg tror en lengre periode med bilder/film med kommentarer under middagen hvor alle skal følge med kan bli litt kjedelig eller krevende for både gjestene og konfirmanten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 17. mai 2013 #4 Del Skrevet 17. mai 2013 Att lägga en bildvisning på en PC-skärm som står och bilderna rullar hela kvällen är ett bra tips. Vi gjorde så när vi firade en 30-årsdag för några år sedan. Gästerna stannade till, tittade, pratade lite med någon annan och blev riktigt uppskattat. Gör det inte för långt och till en obligatorisk vising med avbrott under kvällen, även om filmerna och bilderna är kul så blri det tvingande 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 17. mai 2013 #5 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Støtter forslaget over her. 17 min (!!) er altfor lang tid. Maks fire-fem minutter; det er liksom ikke SÅ interessant. Endret 17. mai 2013 av Batteri 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2013 #6 Del Skrevet 17. mai 2013 Støtter forslaget over her. 17 min (!!) er altfor lang tid. Maks fire-fem minutter; det er liksom ikke SÅ interessant. Var også litt redd det kom til å bli lenge, men som sagt var det bilder som de inviterte kjente seg igjen i eller hadde forhold til. I tillegg var det faktisk godt (både for småbarnsforeldre, besteforeldre og vertskap) å kunne sitte litt i ro, glo på skjermen og høre på fin musikk midt mellom middag og kaffe/kaker. Det hadde jo gått i ett fra tidlig morgen til ettermiddag. Men jeg forstår jo at det kan bli kjedelig og se på om man ikke har noe nært forhold til konfirmanten og familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå