AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #1 Del Skrevet 17. mai 2013 Har fått forkjølelse/influensa som inkluderer vondt i halsen. På dagtid går det greit, men nå på kvelden så blir det uutholdelig. Har de siste nettene våknet 4-5 ganger per natt av rene smerter og bare grått og grått. Takler det ikke mer! Hvorfor er det verst om kveldene og hva kan jeg gjøre? Gjør vondt å puste, for ikke nevne å svelge. Så fææælt Anonym poster: b09dd6e877f38e122e9dfaea90d4e9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heipådere Skrevet 17. mai 2013 #2 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Huff, hater å ha skikkelig vondt i halsen. Det blir alltid værre om natten hos meg og. Jeg tror det har en ganske naturlig forklaring, nemlig at det blir tørt i halsen eller noe slikt når man sover, og ikke spiser eller drikker noe. Jeg spiser myye is om dagene, og tygger curamed Da blir det fort bedre. Du vurderer ikke å få sjekket om du har en halsbetennelse da? Endret 17. mai 2013 av heipådere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 17. mai 2013 #3 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg synes det lindrer litt å spise litt honning, men den må spises sakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 17. mai 2013 #4 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Holder med Faerun her, når jeg har sinna halsbetennelser som også resulterer i at stemmen tar kvelden, sitter jeg ofte med en boks honning og en teskje. Svelger så forsiktig jeg kan for at honningen skal få virke litt på vei ned. Ricola-teen, den pulverteen på grønn boks, er også en god hjelper når det er på det verste. To spiseskjeer tepulver i en stor kopp, pluss to store teskjeer honning, smører halsen Om kvelden når du legger deg, kan du ta deg en halstablett å suge på mens du holder på å sovne. Jeg foretrekker hvit Fisherman fordi den er sterk og hjelper også med å åpne halsen litt. Et lite skjerf rundt halsen når du sover er et gammelt kjerringråd som igrunnen hjelper ganske mye. Halsen og nakken holdes varm, slik at du slapper bedre av og får sove lenger. Endret 17. mai 2013 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #5 Del Skrevet 17. mai 2013 Tusen takk for svar Har spist is og knasket halspastiller i hele dag, og skal gå til innkjøp av honning så fort butikkene åpner i morgen. Men i dag er det like ille som i natt, og jeg tror det heller er halsbetennelse. Aldri opplevd slik smerte før :O Er det noen grunn til å gå til legen? Vil smertestillende hjelpe? Har paracet og paralgin forte liggende. Anonym poster: b09dd6e877f38e122e9dfaea90d4e9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #6 Del Skrevet 17. mai 2013 Ja, du bør gå til legen. Har du streptokokker er du smittsom og må ha antibiotika. Et "kjerringråd" som døyver smerte i halsen er å blande varmt vann og salt, og gurgle i halsen med det (ikke svelg!). Gjerne litt sterk saltoppløsning, og selvsagt ikke så varmt vann at du brenner deg. Ha det evt på termos ved siden av senga og gurgle med det når du våkner. Anonym poster: fc42591621a519ac2967eb72f9fac6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klatt Skrevet 17. mai 2013 #7 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Jeg hadde halsbetennelsen fra helvete for to år siden. Det var så ille at (ifølge legen) huden bak i halsveggen var blitt så tynn som følge av betennelsen at den sprakk når jeg spiste mat, så jeg begynte å tilnærmet "spy" opp blod. Det er noe av det verste jeg noensinne har kjent. Prøv å forestille deg følelsen av at du brekker deg og må kaste opp, men det går saktere enn spy og kjennes ekstremt varmt og tjukt ut, og det som kommer opp er bare masse, masse blod. Det var virkelig helt jævlig. Jeg hadde konstant vondt, svelging var grusomt og noe jeg rett og slett måtte forberede meg mentalt på. Smertestillende hjalp for min del, men det ga seg ikke før jeg dro til legen og fikk pencillin. Da ble jeg tilnærmet frisk i løpet av 3-4 dager. Endret 17. mai 2013 av Klatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #8 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg hadde halsbetennelsen fra helvete for to år siden. Det var så ille at (ifølge legen) huden bak i halsveggen var blitt så tynn som følge av betennelsen at den sprakk når jeg spiste mat, så jeg begynte å tilnærmet "spy" opp blod. Det er noe av det verste jeg noensinne har kjent. Prøv å forestille deg følelsen av at du brekker deg og må kaste opp, men det går saktere enn spy og kjennes ekstremt varmt og tjukt ut, og det som kommer opp er bare masse, masse blod. Det var virkelig helt jævlig. Jeg hadde konstant vondt, svelging var grusomt og noe jeg rett og slett måtte forberede meg mentalt på. Smertestillende hjalp for min del, men det ga seg ikke før jeg dro til legen og fikk pencillin. Da ble jeg tilnærmet frisk i løpet av 3-4 dager. Grøss! Begynte det som en forkjølelse? Takk til deg som tipset om saltvann, prøvde det i går, bare med kaldt vann. Skal jeg koke det eller tappe varmt fra springen? Vet snart ikke hva jeg gjør, føles som jeg ikke overlever det her! Smerte uten like hver gang jeg svelger, hoster og puster! Hele hodet har "tettet" seg nå og jeg har dotter i ørene (som også verker). Åh, hater dette altså! Prøver å la være å svelge så mye jeg kan, men denne kroppen her går på automat. Hadde dette vært kronisk sykdom, hadde jeg avsluttet livet mitt uten å nøle. Anonym poster: b09dd6e877f38e122e9dfaea90d4e9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klatt Skrevet 17. mai 2013 #9 Del Skrevet 17. mai 2013 Begynte som en mild forkjølelse ja, som ble verre og verre. For min del ringte jeg ikke til legen før jeg hostet og harket blod i vasken, men det er som regel fordi jeg er av den litt stolte typen som gjerne ikke ringer til legevakta for småting. Hvis jeg var deg og hadde så vondt som du sier, så ville jeg per dags dato ikke nølt på å prøve å få en time på legevakta, bare for å få pencillin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 17. mai 2013 #10 Del Skrevet 17. mai 2013 Denne og curamed hjalp meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #11 Del Skrevet 17. mai 2013 Det høres ut som om du burde dra til legen. -Og ja, smertestillende hjelper, men det kommer selvsagt an på dosen. Anonym poster: 2f007038055008b6efec4812cb023455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 17. mai 2013 #12 Del Skrevet 17. mai 2013 Litt smertestillende kan du ta, men det hjelper ikke så mye mot halsen som mot den tette følelsen du har i hodet. Hvis det er en bakteriell halsbetennelse, kan du få antibiotika mot det, ring legevakta eller stikk innom der i morgen tidlig hvis du ikke blir bedre, og ihvertfall hvis du blir verre. Men er det viral halsbetennelse, finnes det ingenting de kan gi deg som hjelper mot faenskapet. Da må du bare stå han av og behandle deg selv med te, honning, halspastiller og søvn. Jeg har hatt streptokokker i halsen en gang, alle de andre gangene har det vært virus. En gang hadde jeg virus på stemmebåndene også og var stemmeløs i en måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå