Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2004 #1 Skrevet 6. april 2004 Jeg har 14 dagers oppsigelsestid i prøveperioden i den jobben jeg har begynt i. Noen som vet når de 14 dagene skal løpe fra? Er det f.eks bare fra den 1. eller fra den 15. hver måned?
Rapitap Skrevet 6. april 2004 #2 Skrevet 6. april 2004 Står det ikke i kontrakten når oppsigelsestiden begynner å løpe fra?
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2004 #3 Skrevet 6. april 2004 NEI, da hadde jeg vel heller ikke spurt om det HER.......!
Lilleba Skrevet 6. april 2004 #5 Skrevet 6. april 2004 I vanlige tilsettingsforhold begynner oppsigelsen å løpe fra første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted. Jeg vet ikke om dette gjelder for dem som er på prøve også. Det står nemlig ingenting i Arbeidsmiljøloven om det. I kveld skal jeg kikke i Jakhellns bok og se om han skriver noe. (Jeg tror dette gjelder prøvetidsansatte også, men, som sagt, skal undersøke litt mer i kveld)
14062003 Skrevet 6. april 2004 #6 Skrevet 6. april 2004 14 dager er 14 dager fra oppsigelsen ble levert inn.
Litago Skrevet 6. april 2004 #8 Skrevet 6. april 2004 Vanligvis så finner du informasjon om når oppsigelsestiden begynner å løpe i bedriftens personalhåndbok eller andre skriv som beskriver lover og regler på arbeidsplassen din. Regler om oppsigelsestid finner du i arbeidsmiljøloven. Som du ser i paragraf 58, punkt fire, så sier loven at oppsigelsen gjelder fra den første dag i måneden hvis oppsigelsestiden er på en måned eller mer. Oppsigelse i prøvetiden regulert i punkt 6. Der står det ingenting om når oppsigelsestiden begynner å løpe. Det tolkes derfor av de fleste at oppsigelsen begynner å løpe med en gang. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå