AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Jeg kjøpte en Samsung Galaxy Ace 2 i vinter, og har vært ganske fornøyd med batteriet. Men plutselig har den begynt å ete batteri - den holder knapt et døgn uansett om jeg ringer eller ikke. Jeg har Wifi og annet nett, bluetooth GPS osv slått av for det aller meste, så jeg tror ikke det er noe slikt som bruker strømmen. Jeg TROR at problemet begynte etter en oppdatering, men er ikke sikker. Er det noen som har gode råd? Anonym poster: 169dfd2d8ccadb8fe4f8faa44ff92e93
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #2 Skrevet 17. mai 2013 Legg inn en strømstyringsapp. Anonym poster: 7025c6d8814660e73cfbeef1760bd3d4
Nora90 Skrevet 18. mai 2013 #3 Skrevet 18. mai 2013 Samsung sine oppdateringer er fæle. Noen ganger ender man opp med en elendig telefon, mens andre fikk en fantastisk opplevelse. Jeg har en s2 som plutselig ikke holdt til lunsj engang, og jeg bruker telefonen lite. Prøvde factory reset, som funker for noen, men det funket ikke for meg. Jeg endte opp med å roote telefonen og legge inn CyanogenMod, nå er den knall igjen! Det kan også hende at du har fått Google Now, og på noen telefoner trekker den mye strøm. Du kan se hvordan du deaktiverer den her: http://androidmuscle.com/how-to-turn-off-google-now-in-android-4-1-jelly-bean/
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 takk for svar (har ikke vært på nett noen dager..) Når du rooter telefonen, mister du ting som er lagt inn, eller går det bra uten å ta backup? Anonym poster: 169dfd2d8ccadb8fe4f8faa44ff92e93
Nora90 Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 takk for svar (har ikke vært på nett noen dager..) Når du rooter telefonen, mister du ting som er lagt inn, eller går det bra uten å ta backup? Anonym poster: 169dfd2d8ccadb8fe4f8faa44ff92e93 Du bør ta backup. Hvis du legger inn ny ROM (som cyanogenmod) slettes alt, men det som er knyttet til en google-konto laster seg inn på nytt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Takk for svar igjen jeg la inn Juice Defender nå, og håper det blir litt forbedring. Men kanskje jeg burde legge inn noe annet også? Det virker som Android OS bruker masse batteri, og sånn skal det vel ikke være.. jeg bruker telefonen veldig lite til spill, surfing osv. Anonym poster: 169dfd2d8ccadb8fe4f8faa44ff92e93
Nora90 Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Takk for svar igjen jeg la inn Juice Defender nå, og håper det blir litt forbedring. Men kanskje jeg burde legge inn noe annet også? Det virker som Android OS bruker masse batteri, og sånn skal det vel ikke være.. jeg bruker telefonen veldig lite til spill, surfing osv. Anonym poster: 169dfd2d8ccadb8fe4f8faa44ff92e93 Det letteste er nok factory reset, husk å ta backup først! Hvis ikke det funker kan du ta den inn til reparasjon. 1
Jade Skrevet 22. mai 2013 #8 Skrevet 22. mai 2013 Takk for svar igjen jeg la inn Juice Defender nå, og håper det blir litt forbedring. Men kanskje jeg burde legge inn noe annet også? Det virker som Android OS bruker masse batteri, og sånn skal det vel ikke være.. jeg bruker telefonen veldig lite til spill, surfing osv. Anonym poster: 169dfd2d8ccadb8fe4f8faa44ff92e93 Juice Defender kræsjer mobilen min. Kan godt hende de har fikset noe nå, er noen måneder siden jeg har brukt det. Men hvis mobilen din plutselig begynner å skru seg av (og den ikke har gjort det tidligere), så er det trolig den som er synderen. Ellers så hadde jeg god erfaring med appen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #9 Skrevet 22. mai 2013 Ok, det er jo greit å vite foreløpig virker det som det hjelper en del med Juice defender, eller bare at jeg har restartet hele greia (tok ut batteri osv)... jeg vet ikke om jeg kan levere telefonen til reparasjon uten å betale masse for det, da jeg greide å knuse glasset på den og har fikset dette selv... regner med at det meste av garantier er brutt Anonym poster: 169dfd2d8ccadb8fe4f8faa44ff92e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå