Gå til innhold

Noen her som er frisør, eller kan en del om hårfarging osv? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heihei! Det har seg slik at min naturlige hårfarge er mørkeblond. Det siste året har jeg farget det mørkebrunt med Syoss hårfarge. Nå savner jeg min gamle farge, i tillegg til at jeg merker håret blir mer og mer slitt av fargingen. Jeg har forørvrig ganske tjukt og langt hår.

Frisøren jeg har snakket med (på telefon, hun har ikke sett på håret mitt enda) sa at hun ville bruke avfarging - som ville gjøre håret lysebrunt og med rødskjær. Og at det ville ta lang tid før jeg fikk min naturlige hårfarge tilbake. Behandlingen vil muligens komme på 1500-2000 kr.

Jeg lurer på om noen som vet litt om dette kan fortelle meg litt om overgangen fra mørkt farget hår til mørkeblondt naturlig? :)

Og en ting til: Er Syoss- merket noe bedre / dårligere enn andre hjemmefarger?

Takker for alle svar!

Endret av asheraa12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den beste måten å gå tilbake til sin opprinnelige farge, er å la det gro ut. Alskens avfarginger og skit, sliter noe voldsomt på håret, og i verste fall ender du opp med å se ut som en sinnsyk gulrot på syre. Særlig siden du allerede har slitt hår, og har tykt og langt hår, vil det beste alternativet være å bare la det gro.

Alternativ to er å la etterveksten gro ti cm før du farger den med en farge som er midt mellom den du har nå og den du opprinnelig har. Når den gamle hårfargen har mindre område enn den nye, slutter du å farge håret og lar det gro. Denne metoden tar noe kortere tid enn å la det gro ut av seg selv, men det vil fortsatt ta minst et halvt år.

Ulempen med disse alternativene er at du ikke får din originale hårfarge tilbake på null komma niks, fordelen er at du slipper å slite håret så mye at det kanskje faller av. Avfarging er sinnsykt hardt for håret når det allerede er slitt.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så nøye for meg hvor lang tid det tar, men jeg kommer ikke til å la det gro ut naturlig, siden jeg da vil ha ganske lyst hår på toppen, og kjempemørkt ellers. Ikke veldig fint :P

Gjest Olseen91
Skrevet

Jeg holder på med å bli lys selv nå. I omtrent ett år har jeg hatt veldig mørkt hår, og myyyye rødt og lilla i det. Så jeg trodde at det kom til å bli en helvetes prosess å få det lyst... og ikke minst at jeg ville få mye rare nyanser først.

Men nå har jeg stripet håret èn gang. Det ble MYE lysere og ikke så veldig gyldent heller (jeg brukte korrigering etter å ha bleket da). Så jeg tror det holder med en eller to omganger til for min del iallefall. Avfarging ville jeg IKKE brukt. Det sliter veldig, og du får skikkelig fæl farge. Bedre å stripe det... da ser det i det minste ganske bra ut mens du holder på.

.... og gjør det hos frisør!

Skrevet

Lov meg at du aldri tar avfarging!! Gjort det selv, og nå etter tre år er håret mitt friskt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...