MariA9ne Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Hei, vi har nylig fått naboer på en tomt ved siden av oss. De har bygget nytt hus og satt opp tujahekk på grensen. Problemet er at de har to hunder, som for det første sjeldent går i bånd, de går over på vår plen og gjør fra seg. Her om dagen var jeg ute å så på at hunden deres gjorde fra seg, og ropte ifra til naboen som også var ute at dette kunne hun ta opp igjen med engang. Hvilket hun gjorde, og slengte ut at vår hun hadde gjort det samme på deres plen. Hvilket jeg VET han ikke har gjort fordi han går aldri løs. Det andre problemet er at de har tre sønner som går rett over vår plen over til naboene på andre siden. Vi har gjentatte ganger fortalt barna (når foreldrene er tilstedet og hører på) at de må gå rundt. Vi har fortalt dette 3 ganger, og min samboer har ringt faren til barna om bedt ham om å få barna til å gå rundt. De virker likegyldige til grenser, dette har jeg hørt fra naboer de hadde på forrige sted de bodde. HVA GJØR MAN MED SÅNNE NABOER? De respekterer ikke grenser og hundene går over ca 2 ganger i uken og er sjeldent i bånd. Det begynner å bli et irritasjonsmoment til de grader. Finnes det noe lovverk for dette? Må man sette opp 2 meter høye gjerder for å holde de unna? Det virker som at de tror de eier "alt" og prøver å være finere enn de er for å sette det på spissen.
Minya Skrevet 16. mai 2013 #2 Skrevet 16. mai 2013 Fortsetter de sånn, kan dere jo sette opp et gjerde langs tujahekken på deres side av grensen. Det trenger ikke være to meter høyt, en meter eller så burde holde lenge. Det er vanskelig å klatre over et gjerde når det allerede står en hekk foran det 3
MariA9ne Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2013 Ja vi titter på gjerder nå Det er bare så innmari ironisk at DE satte opp tujahekken, da det er de som ikke skjønner hva grenser er. Hvorfor skal vi måtte sette opp gjerdet, kan de ikke bare holde seg på sin side Uff, frustrasjonen er så stor hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå