AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Så nå skal jeg bli mamma. Jeg som 19 åring skal legge bort mine tidligere helgaktiviteter, alt skal forandres. Det er ikke mer fester med venner, ikke mer byturer eller vin kvelder med jentene. Ingen øl i solen til sommer, og jeg er ganske sikker på at jeg vil miste en god del venner. Det har jeg alt begynt å gjøre. Mye fordi jeg er mer innesluttet nå. Jeg ser ikke poenget med å gå på fester for å sitte der å drikke brus, mens alle roper, hoyer og drikker seg ned. Jeg kan glemme en dag med bare kjæresten og meg. Det skal være ryddig her hele tiden, vi kan ikke la oppvasken ligge noen dager som før. Klær skal vaskes så fort det hoper seg opp, ikke en gang hver andre uke. Vi må vokse opp. Den gamle bilen må bort, nå må vi ha ny og større bil. Vi må tenke mer på handling til den lille, ordne rommet. Akkurat nå har vi bare et rom, men det skal gå fint de første månedene. Vi er unge. Vi kan glemme sydenturene vi hadde planlagt i vinterferien, glemme turen til London som var planlagt til juleferien. Alt forandres. Alikevel er jeg glad for det. Glad for at vi får en liten til verden, glad for at jeg vil få en prins eller prinsesse. Anonym poster: a5788a4687b10e833e5c38273ad0f489 Anonym poster: e5e968e64a2fef2033a6429d02bbdc3b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #3 Skrevet 16. mai 2013 Det der med at alt skal være på stell, det går over. Plutselig skjønner dere at unger har det like godt selv om dere har litt oppvask på kjøkkenbenken innimellom eller vasker klær litt sjeldnere enn dere kanskje "burde". Anonym poster: d49912d3fac5b0f34055855afd0b543a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #4 Skrevet 16. mai 2013 Bevares, 19 år? Hjelp. Tøft av deg. Lykke til! :-) Anonym poster: ebb462b68ee2cd684ff925ebf9a70b82
Bachata Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 Som nevnt over, så vil ikke alt endres. Her kan det stå litt oppvask, oftere nå en før vi fikk barn faktisk. Og klesvaska taes når jeg må, de fleste har så mye barneklær nå om dagen at det ikke akkurat er ett must å vaske hver dag. Vaske gulver og tørke støv ble nok gjort mye mer stabilt før vi fikk barn en etter, for nå er det noe annet mesteparten av tiden går med til, poden synes det er mye viktigere at jeg leker og koser meg med ham, en at jeg vasker gulv, klær og oppvask. Reise på sydentur kan dere etterhvert også med barn, london er ikke noe hinder med en baby, og en øl i sola på sommern blir mulig igjen så fort babyen er ute og du har sluttet å amme. I en periode så kan du ikke drikke nei, men det er bare en periode, det går over. Så bra at dere ser positivt på det, til tross for at venner vil bli borte og nye vil dukke opp. *Til tross for at dere er så unge. Som nybakt "gammel" mor, så må jeg bare si at det er helt supert, ufattelig slitsomt og mer verd det en alle venner i verden. Lykke til.
Nilla-Jo Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 Gratulerer!! Jeg ble også gravid som 19-åring, og det var det beste som har hendt meg!! Fikk masse tid til venner og kjente etter at de første månedene var gått. Til og med jente og gutte-turer har vi vært på fra datteren vår var 8-9mnd. Vi har reist verden rundt med hun og kost oss på ferier. Jeg har reist aleine på shoppingtur med henne som 2-åring. Og alt har gått kjempe fint!! Og i tillegg har det vært utrolig koselig! Nå tenker jeg tilbake på 4 nydelige år, mens jeg sitter her å ruger på to småsøsken <3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Så fint med så mange hyggelige svar! Er fint å høre at ikke alt forandres, selv om det føles slik for tiden. Er mye nytt å sette seg inn i, og jeg både gruer og gleder meg til den lille kommer. Håper ting blir lettere da og ikke like hardt som jeg forestiller meg nå. Heldigvis har jeg en flott samboer som er veldig støttende rundt dette også. Det hjelper masse! Jeg vet at jeg er ung og jeg har ikke en så god økonomi som jeg burde ha, jeg er ikke helt moden enda. Men jeg har en økonomi som strekker til og er moden nok til å forstå at dette innebærer mye ansvar. Jeg gleder meg over tanken på at jeg skal få en liten, men samtidig så redd ting skal gå galt og jeg blir en dårlig mor og ikke takler dette. Var fint å få det ut og jeg er veldig takknemlig for slike gode ord! Anonym poster: 0191a4a70f843e6ece4b6be183016b78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå