Anemone Skrevet 6. april 2004 #1 Del Skrevet 6. april 2004 I august reiser vi til Gran Canaria, nærmere bestemt Maspalomas . jeg og kjæresten min (begge i 20-årene) reiser sammen med familien min, hvor de yngste er mellom 4 og 18. er det noen av dere som har vært der, og vet hva man burde se/gjøre, og hva man helst burde holde seg unna? er interessert i både ting vi kan gjøre alle sammen, og bare meg og kjæresten. alt av interesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 6. april 2004 #2 Del Skrevet 6. april 2004 *middag på Garbos showrestaurant, Bahia Feliz (koselig "kjæresteting") *badeland, f.eks aquasur - passer for alle *rusle på strandpromenaden i Playa del Ingles og se på alle rare folka *leie bil *Puerto Mogan, Gran Canarias Venezia, kjempekoselig liten by *Shopping i Vecindario, både i shoppinggata og på Atlantica, stort kjøpesenter *Las Palmas - shopping, god mat, museer, bare rusle rundt å se seg om *Leie vannskuter *Prøve vindsurfing *Spise masse god mat *Bade/sole seg, spise is Her har du litt forslag iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anemone Skrevet 6. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 6. april 2004 tusen takk for svar men finnes det ingenting på selve stedet maspalomas å gjøre? skal bo på Duna Golf. andre som har bodd der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. april 2004 #4 Del Skrevet 6. april 2004 Maspalomas er jo et typisk turiststed. Men jeg stortrives der (og i nærheten). Har vært der ganske mye fra jeg var liten og frem til nå. Det er flere kjøpesentre med slitsomme selgere, basarer, restauranter og cafeer.. alt mulig sånt. Standen er fin, men full av folk. Pass på verdisaker. Dette gjelder uansett hva du gjør. Ikke ha for mye penger i veska. Det finnes masse små steder som er verd et besøk. Det koster lite å ta taxi og buss. Ta gjerne en tur inn til Las Palmas (ca 1 time med buss) hvis det er dårlig vær en dag. Det er marked i Arguineguin på tirsdager(?). Det er verd et besøk, selv om det er masse folk og masse juggel. Playa del Ingles er vel den aller største turistfella, men det er masse å se på. Puerto Rico kan dere også besøke. Selv om det ikke er så masse å se på akkurat. Hvis dere ikke er veldig interessert i båter da. Ellers arrangeres det turer i fjellene. Dere kan også dra på egenhånd, men da er det litt vanskelig å vite hvor man skal gå. Det finnes badeland (som nevnt over), store og ganske fine anlegg der man kan være en hel dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anemone Skrevet 6. april 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 6. april 2004 ja..liker ikke slike turistplasser, men drar nå fordi alle andre ville dit.. :evil: får bare gjøre det beste ut av det! hvordan er prisene der da? klær, juggel, mat osv. regner med at det ikke er like billig som mange andre steder, da dette er veldig kommerst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. april 2004 #6 Del Skrevet 6. april 2004 Noe er billig og andre ting er dyrt. Noen steder er det samme prisnivå som i Norge, andre steder er det billig og greit. Det er lov til å prute også . Klær, juggel og mat er egentlig ikke så dyrt der nede. Men de har jo fine butikker og basarer om hverandre. Vi pleier å regne 80-100 kroner pr pers for å spise ute (inkl. drikke) på OK restauranter. Noen steder er det dyrere, men ikke mye, andre steder er billigere. Med andre ord, så finner du noe for en hver smak og lommebok. Gran Canaria ER full av turister, men øya er også full av sjarm. Det er rent og pent de fleste steder og sjelden problemer med maten. Klimaet er det aller beste med Gran Canaria. Det er stort sett fint vær og varmere enn de fleste andre steder. Dere velger selv om dere vil menge dere med (de andre) turistene eller finne på noe utenfor de verste turistfellene. Når jeg er der setter jeg ofte pris på å tusle rundt uten mål og mening, stoppe på små kafeer, shoppe litt og sole meg. Og er det dårlig vær eller hvis jeg er lei av slaraffenlivet, så drar jeg til Las Palmas og får litt storbyliv. Ta med deg noen gode bøker (pocketbøker) og evt. håndarbeid eller annet du kan drive på med. Nyt at du ikke trenger å rekke ting eller ha dårlig tid. Jeg liker Gran Canaria, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emy Skrevet 7. april 2004 #7 Del Skrevet 7. april 2004 Slutter meg til Lea. Vi har en leilighet i Arguinerguin på Amfi. Det er en stor turistøy, men tar du deg litt utenfor alfarvei kan du fortsatt oppleve rolige steder hvor det ikke haggler med andre turister. Vi bruker å leie en båt og farte litt rundt. Må innom Mogan da også tar vi alltid turen innom "Sjokkingsenteret" i Puorto Rico bare for å bli minnet på hvor godt det er å ikke feriere der Der er det tjokka med folk og juggel , men det har sin sjarm det også for de som liker det. Ta en tur inn til Las Palmas og kjenn storbypulsen. Mulighetene er mange men skal du absolutt ikke reise på et typisk turiststed må jeg skuffe deg. Da er ikke Kanariøyene det optimale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2004 #8 Del Skrevet 7. april 2004 takk for masse tips ville absolutt ikke dit jeg..men når alle andre ville,så måtte jeg bare føye meg i rekken... :cry: liker litt fredeligere steder hvor man ser mere av lokalbefolkningen enn turistene, noe som er vanskelig å finne. skal jeg like meg en plass hvor det er MASSE turister, må det være en ufattelig fin strand der (eks. Koh Samui, Thailand) slik at jeg glemmer alt annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anemone Skrevet 7. april 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 7. april 2004 skrevet av meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. april 2004 #10 Del Skrevet 7. april 2004 Sanddynene i Maspalomas er ganske imponerende og flotte altså. En liten ørken PÅ selve Maspalomas er det vel relativt stille også. Det er nok turister, men gjerne litt eldre personer kanskje? Voksne i alle fall. Men det er ikke mange kilometrene til Playa del Ingles. Du har valget selv. Dra til små steder hvis du ikke vil ha overdose av turister. Hvis du prøver å være positiv til denne flotte øya, så tror jeg at du kommet til å få en flott ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 7. april 2004 #11 Del Skrevet 7. april 2004 Så lenge du drar litt bort fra de værste turistfellene så er Gran Canaria veldig fint. Jeg trives godt jeg, innbyggerne er vant til turister og er ikke innpåslitne, været er (nesten) alltid stabilt og fint, kjempegod mat, bra shopping (Vecindario/Las Palmas) etc. Jeg er ikke så glad i Playa Del Ingles/Puerto Rico, det blir litt for mye turistpreg inne i byene, men sikkert veldig greit i utkantene. Dessuten er jo ikke Gran Canaria plassen man drar når man ikke vil til en turistplass! Mitt beste tips er å leie bil! Da kommer man seg litt rundt og får opplevd mer enn bare resorten man bor på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anemone Skrevet 7. april 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 7. april 2004 nei,er desverre ikke alle i familien min enige med meg i at for mye turister ikke er bra. men men. blir sikkert en kjempefin tur, drar jo fordi det skal bli gøy å være på ferie med familien min,som jeg ikke får sedd mye ellers. de sanddynene ser utrolig flotte ut ja! leste et sted at man kan dra på kamelsafari el no der. noen som har vært på det? synes det hørtes morsomt ut jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 7. april 2004 #13 Del Skrevet 7. april 2004 Dere må vel ikke være sammen hele tiden heller? Det er jo fordelen når man reiser mange sammen, at man kan dele seg opp. Regner med du og kjæresten din vil ha litt tid for dere selv, og da kan dere bruke den utenom de verste turiststrøkene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. april 2004 #14 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg har vært på kamelsafari der et par ganger (da jeg var barn). Kamelene er DROMEDARER, men det spiller ingen rolle. Fugleparken er forresten helt utrolig synes jeg. Mener at jeg også har vært på en eller annen delfin-oppvisning et sted på øya.. Det er masse å finne på altså. Og det er bare å spørre reiseledere, turistkontor eller ansatte på hotellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuttu Skrevet 13. april 2004 #15 Del Skrevet 13. april 2004 Var på Maspalomas i begynnelsen av desember sammen med mannen min og jenta vår på 2 år (Vi er i midten av 20 årene). I Maspalomas hadde jeg inntrykk av at det var for det meste hotell og bungalows. Men det var et tivoli rett ved bungalowene våre. Det synes jenta vår var veldig stas. I tillegg var det en liten lekepark rett ved et handlesenter (Faro2). Ganske merkelig handlesenter egentlig. Det var for det meste bare restauranter, men noen klesbutikker. Jeg falt pladask for èn butikk der inne i 2 etasje. Der solgte de massevis av tøffe topper og kjoler i spansk design. Billig var det også! Badelandet var en nedtur for oss (jenta vår og meg..). Kostet ca.150 kr pr. person å komme inn. Alle tingene var helst for barn over 4 år, så veslejenta kunne ikke gjøre så mye enn å vasse i vannet. Men mannen min ble plutselig 10 år igjen . Han koste seg han Ellers bør dere ta dere en tur til Amadore-stranden (rett ved Puerto Rico). Der var det veldig fint. I tillegg ble jeg helt frelst i tapas-mat!! O`guru så godt det var!!!!! Kos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå