Gå til innhold

Så skuffet over at jeg ikke fikk presang fra pappa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg nå nettopp og forventet ikke dyre presanger, men forventet noe iallfall. Pappa ga oss ingenting og jeg må innrømme at jeg ble lei meg. Han har visst om bryllupet et års tid så han hadde hatt mulighet til å spare opp litt. Han bor alene og er uføretrygdet etter en ulykke. Jeg skjønner jo at han ikke har mange penger, men å ikke få til en liten presang! Jeg vet at han måtte reise lang og å overnatte i forbindelse med bryllupet, men allikevel. Ikke noe. Mannen sier at jeg skal være glad for at han kom i bryllupet og at det er det viktigste. Jeg vet jo innerst inne at pappa er glad i meg og ønsker meg alt godt.

Overreagerer jeg eller hvordan ville dere ha tenkt og tatt det?

Anonym poster: 7e07965c2c1d4c88865f908a1a5a006a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du er skuffet, og et kort e.l. hadde jo vært på sin plass i allefall. Men prøv og hør på mannen din og tenk på hvor mye det betyr at han var der og delte dagen deres.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Nå kjenner jeg ikke til hva slags relasjon du har med faren din, men hvis dere jevnt over har en god relasjon, så føler han seg sikkert skamfull over å ikke ha gitt deg noe, og har sikkert hatt nok utgifter med å kunne komme i bryllupet. Reise, kost og hotell er dyrt, og det kan være at han har mått skaffe seg noe nytt i forbindelse med dress/sko eller lignende.

Jeg forstår skuffelsen, men om dere kommer godt overens så tror jeg at han synes det er vanskelig å ikke kunne gi deg noe, og at han ville gitt deg noe hvis han kunne. Det er mulig han også da tenker at hans deltakelse i bryllupet på en måte blir den gaven han er i stand til å gi.

Anonym poster: 6f5502735c7e9074c5735f001a73c0ec

• Liker 18
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjære deg, TS; Pappa'n din gav deg den største gaven av alle, han gav seg selv.

Den dagen du ikke lenger har ham så er det ikke den tingen dere ikke fikk i bryllupsgave du vil savne, du vil savne den mannen som kom i bryllupet deres, den mannen som er pappa'n din.

• Liker 48
Gjest Adriane
Skrevet

Hør på Lille-pus her. Jeg kan til dels forstå skuffelsen din, men det har kanskje kostet ham mye, både fysisk, psykisk og økonomisk å stille opp i bryllupet. Selv om han har kunnet spare ett år, er det ikke sikkert at hans økonomiske situasjon tillater store sparingen pr mnd. Kanskje har han måttet velge mellom å delta i bryllupet eller å gi gave, og tenkt at det viktigste var at han deltok. Han syns sikkert det var vondt å ikke kunne gi en gave, men stolt over at han klarte å komme. Jeg er sikker på at du også syns det at han var der er viktigere enn en liten gave, tross alt?

Som Lille-pus sier, den dagen han ikke lenger er her, vil du ikke huske gaver du fikk eller ikke fikk. Du vil huske at han var der for deg på bryllupsdagen din. :klem:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Reisen tur/retur, mat på hotell/restaurant i 3 dager, nytt antrekk kan fort utgjøre 6000 kr. Som er veldig mye penger for en ufør som kanskje har 8000 kr utbetalt i mnd av NAV.

Anonym poster: cecbf57f47b3a036d237dc88d68b061d

• Liker 11
Skrevet

Jeg kan godt forstå skuffelsen, synes det er merkelig å dukke opp i et bryllup uten å gi så mye som en blomst eller et kort engang.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den dagen du ikke lenger har ham så er det ikke den tingen dere ikke fikk i bryllupsgave du vil savne, du vil savne den mannen som kom i bryllupet deres, den mannen som er pappa'n din.

Denne rørte meg veldig. :)

Anonym poster: fd76ffb4f316d0e3af1738f8883e6a81

• Liker 8
Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg synes det er litt rart å ikke få gave av faren.

• Liker 2
Gjest Hedra
Skrevet

Veldig godt skrevet :blomst:

Gjest Gjest
Skrevet

Reisen tur/retur, mat på hotell/restaurant i 3 dager, nytt antrekk kan fort utgjøre 6000 kr. Som er veldig mye penger for en ufør som kanskje har 8000 kr utbetalt i mnd av NAV.

Godt poeng.

• Liker 1
Skrevet

Hvor står det mat og hotellovernatting i 3 dager...?

• Liker 3
Gjest lisha
Skrevet

Faren din kom i bryllupet, og det er jo kjempeflott :) kanskje det kostet han mye fysisk, psykisk og økonomisk å komme, som ble skrevet over her..

men samtidig syns jeg det er litt rart å komme uten så mye som et kort eller en liten blomst.. men ville nok ikke tatt det opp med han!

• Liker 1
Gjest Roskva
Skrevet

Litt rart er det jo, et kort og noen blomster vil jeg tro han kunne hatt råd til selv på uføretrygd. Men samtidig er jeg jo enig med pusen over her, det viktigste er jo at han kom. Man har dem ikke evig og selv ville jeg heller hatt min far som et godt minne fra bryllupet enn pressangen han evt. ga...

Ting kan man få overalt, men en far får man bare en av...og er man heldig så vil han, i motsetning til en ting, elske deg så lenge han lever og det bør jo være mer verdt enn all verdens gaver :)

Skrevet

Jeg forstår skuffelsen din, men det er vanskelig å vurdere noe når jeg ikke vet hva du kunne ha forventet ut fra han som person eller deres forhold.

Hvis det er noen "trøst" så har faren min nettopp sagt at han ikke vil hjelpe meg med bryllupet enda han sa det for noen år siden. Han har gitt masse penger til begge sine stesønner da de giftet seg for noen år siden. Pappa tjener absolutt over gjennomsnittet og jeg er hans eneste barn. Da jeg nylig sa at hans kone dessverre ikke er bedt (jeg har ikke noe forhold til henne, de møttes lenge etter jeg ble voksen og hun nekter han å møte meg uten henne, dessuten vil jeg ta hensyn til mamma som synes det er tøft nok å møte han etter så mange år om ikke kona hans skal være der også), sa han at han ikke vet om han kommer.. Såå, hvis faren din ikke ga deg gave fordi han er egoistisk som min, så skjønner jeg deg kjempegodt! Men hvis du tror det er en mulighet for at han ikke hadde mulighet og han faktisk er veldig glad i deg, så må jeg kanskje si meg enig med mannen din. Lykke til :)

Skrevet

Gifter man seg for gavene?

• Liker 1
Skrevet

Fikk du ikke et kort/hilsen?

Som flere har sagt. Når du har opplevd 18, 20årsdag osv uten hilsen, telefon eller noe fra din far er det at han møter opp og er detuutrolig mye verdt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår skuffelsen din, men det er vanskelig å vurdere noe når jeg ikke vet hva du kunne ha forventet ut fra han som person eller deres forhold.

Hvis det er noen "trøst" så har faren min nettopp sagt at han ikke vil hjelpe meg med bryllupet enda han sa det for noen år siden. Han har gitt masse penger til begge sine stesønner da de giftet seg for noen år siden. Pappa tjener absolutt over gjennomsnittet og jeg er hans eneste barn. Da jeg nylig sa at hans kone dessverre ikke er bedt (jeg har ikke noe forhold til henne, de møttes lenge etter jeg ble voksen og hun nekter han å møte meg uten henne, dessuten vil jeg ta hensyn til mamma som synes det er tøft nok å møte han etter så mange år om ikke kona hans skal være der også), sa han at han ikke vet om han kommer.. Såå, hvis faren din ikke ga deg gave fordi han er egoistisk som min, så skjønner jeg deg kjempegodt! Men hvis du tror det er en mulighet for at han ikke hadde mulighet og han faktisk er veldig glad i deg, så må jeg kanskje si meg enig med mannen din. Lykke til :)

Det er veldig spesielt å ikke invitere sin fars kone, så tør påstå at din far er ikke den eneste som tar merkelige valg. Selv om moren din synes det er vanskelig å se sin eksmann har gått videre så er det i slike tilfeller man bør oppføre seg voksent. Tenk om din stemor ikke ba din mann i familieselskap?

Anonym poster: 4cb38fdac81e061b3b5ff8c6a13239ca

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du inviterer ikke din pappas kone, som han har vært gift med i flere år!?! DET er sært! Det er også ganske merkelig at din mor skal ha så store problemer med å møte ham (og hans kone) etter mange år. Jeg forstår faktisk faren din godt, jeg ville nok heller ikke kommet om min ektefelle var uønsket.

Anonym poster: b2aae51c5bf4ef6387b744e51afb6386

• Liker 6
Skrevet

mulig han bare er korrtenkt og rett og slett ikke visste at han burde ha gitt en gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...