Gjest Mariah Skrevet 20. mai 2013 #21 Skrevet 20. mai 2013 Jo mindre, jo bedre. Moren hans er ei typisk nyrik dame som svir bort alle pengene sine på reiser, klær og dill. Hun mener at vi er gale som ikke ønsker et stort bryllup til 200.000. Foreldrene mine er hyggelige nok, men de har sin egen konforme oppfatning av ting, iallfall mamma. Alt som ikke er A4 liker hun ikke. Vi hadde sikkert fått en del av foreldrene våre om vi hadde spurt, men vi ønsker å betale selv slik at alt skjer på våre premisser.
Suzi Skrevet 20. mai 2013 #22 Skrevet 20. mai 2013 Er godt voksne og etablerte, betaler selv og planlegger selvsagt alt selv. Har forøvrig vært forlovet i 9 år. Har inntrykk av at det er ganske vanlig med lange forlovelser nå, og at forlovelse ikke lenger nødvendigvis betyr at man skal gifte seg innen et år eller noe slikt.
cecilie85 Skrevet 21. mai 2013 #23 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Vi er 28 og har vært sammen snart 10 år. Vi betaler alt selv. Det står ikke på tilbud. Svigerfamilien har nevnt flere ganger at vi ikke skal være gniene når vi tar valg for de skal sponse noe. Men sum og/eller hva de skal betalt endret seg hele tiden, og ved et par anledninger har de sagt ting som; dere skal vel be de og de? Vi betaler. Eller; dere skal vel ha band? Ikke tenk på at det et dyrt, vi betaler. Jeg merker jeg blir provosert, det har gjort at jeg har blitt helt sikker på at vi skal betale dette helt selv. Godt mulig mannen får noe penger på et eller annet tidspunkt, men da er det hans penger, og ikke sikkert de blir brukt på bryllup. Veldig snilt med pengegave, men jeg er stolt av at vi kan klare oss selv. Endret 21. mai 2013 av cecilie85 2
Gjest Ahs Skrevet 21. mai 2013 #24 Skrevet 21. mai 2013 Hvorfor forlove seg hvis du er usikker? I mine øre er en forlovelse noe som inngås når man har bestemt at man skal gifte seg, innen et par år, helst kanskje det kommende året. En forlovelse gjør dette offentlig. Vi har også vært sammen i tre år, men begge er veldig klare for å gifte seg, og vi forlovet oss nå fordi vi vil giftes neste sommer. For oss veldig riktig og viktig i en vanskelig arbeidsmessig periode for begge. Vi får økonomisk støtte av mine foreldre - etter deres eget ønske om å betale for maten. Føler ikke at de bestemmer for mye, bare veldig glade for hjelp -både praktisk og i planleggingen. Skulle faktisk ønske at foreldrene på hans side også var litt engasjerte og tilbød hjelp.. Det viktigste for oss er å kunne be alle vi ønsker, ellers er vi happy med det meste. Føler ikke at noen styrer bryllupet, men at vi har fine diskusjoner hvor vi utveksler ideer og finner gode løsninger på opplegget. Hadde ikke trengt å få økonomisk støtte for å gjennomføre bryllupet, men føler det er en viss stolthet fra foreldrenes side og et geniunt ønske om å bidra. Å takke nei til det vil være sårende for dem. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå