Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår på 11 mnd som tidligere har spist en hel skive brød til både frokost og lunsj, nekter plutselig fullstendig å spise brød. Han gaper, men bare samler opp brødbitene i munnviken for så å spytte de ut en halvtime senere. Vi har prøvd med forskjellig pålegg. Noen erfaringer? Syns han får i seg altfor lite mat, så gode råd tas i mot med takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Kanskje han er lei?

Hva med knekkebrød? Eller prøve grøt em stund i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har begynt på lavkarbo?

Anonym poster: e10a429f793ee9fdd4a31079e49511a1

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han har begynt på lavkarbo?

Skjønner godt at du haket av for ab med det svaret der.

• Liker 2
Skrevet

Magdalene; Han vil bare ha grøt på kvelden, men kan jo prøve med knekkebrød ja. Det har jeg ikke tenkt på.

Skrevet

De tynne knekkebrødene fra Ryvita er enkle å spise for småtasser. Jenta vår begynte å spise dem da hun var på den alderen, og hun liker dem godt fortsatt. Vi bruker vanlig hvitost på, eller smøreost.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du haket av for ab med det svaret der.

Fordi humor er ulovlig på KG?

Prøv å smil litt innimellom, det hjelper på alt.

Skrevet

Spiser han selv?

Skrevet

Jeg har hørt at noen barn har en tendens til å gjøre dette, noen "samler" opp mat i munnen og har det der lenge. Jeg husker ikke helt hva som kunne være årsaken men det er viktig å følge nøye med og fjerne det de måtte lagre i munnen, det kan være farlig hvis det skulle havne bak i halsen, de kan bli kvelt. Tror det er viktig å være forsiktig med gjærbakst da barna har en tendens til at sutter på det til det blir en klissete ball som kan sette seg i gommen, og hvis de da blir lagt til å sove han denne ballen løsne fra gommen og dette ned i svelget.

Kanskje du kan prøve å bruke god tid på måltidet, gi ham litt og litt omgangen og se til at barnet svelger mellom hver gang?

Skrevet (endret)

Du seriøst. Hun er bekymret for babyen sin, selvfølgelig reagerer hun - vis litt respekt, tror ikke du hadde likt å få et svar av en idiot som prøvde å være morsom på din bekostning på et alvorlig spørsmål. Jeez.

Endret av Gamerfrue
  • Liker 2
Gjest finpåvin
Skrevet

Gutten vår er "brødskivelei" så han får fullkorns polarbrød. De går ned på høykant :)

• Liker 1
Skrevet

Vi varierer litt om vi gir han eller om han spiser selv, men det har ingen betydning for om han svelger eller ikke. Han dytter bare brødbitene inn i munnen og samler de opp i munnviken. Vi har prøvd med polarbrød, men det samme skjedde der. Ryvita skal kjøpes på lørdag.

Er nok ingen fare for at han kveles av maten for han spytter den ut igjen maks et kvarter etterpå. Gir han god tid og melk mellom hver bit. Har også prøvd med forskjellige fruktmoser og banan, men brødskivene blir igjen i munnen.

Har masse humor jeg og smiler hver dag, men jeg syns ikke at det er noe morsomt at du morer deg på bekostning av at babyen min ikke får i seg nok næring.

Skrevet

Jeg ville bare gitt mer av alt annet en periode. Fiskepudding, egg, ostebiter, skinke og lignende i biter, frukt og grønnsaker. Eller bake scones eller noen fine rundstykker, kanskje han spiser mer da? Min gutt blir også litt matlei til tider. Ville ikke bekymret meg for matinntak om han spiser annen mat enn brød.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...