Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjæresten min og jeg har vært sammen i et år, men kjente hverandre lenge før det, og "holdt på" over en lengre periode før vi ble sammen. Vi flyttet sammen etter 4 mnd. som kjærester.

Vi har hatt det veldig fint sammen, og trivdes med å bo sammen. Vi har også hatt problemer som vi har kommet over, som jo er vanlig, og som jeg tror man vokser av. Men det har vært litt dårlig stemning de siste mnd., men det er ikke på grunn av problemer oss i mellom. Det har blitt til at vi har vært mye hjemme, og ikke så mye med venner.

Vi har nå sagt opp studentboligen vi har sammen, og det er veldig usikkert hva vi skal gjøre etter dette. Det er mulig samboeren min skal studere i en annen by, men dette er ikke bestemt enda.

Om begge skal være i samme by, har det vært snakk om å flytte fra hverandre, for at det kanskje kan gjøre at vi er mer med venner og at det blir en positiv endring for begge. Vi vil fortsette å være kjærester selv om vi ikke bor sammen.

Men jeg er litt usikker på hva dette vil bety i det lange løp. Er det sånn at om man har bodd sammen også flytter fra hverandre, så betyr det så og si i praksis at det kommer til å bli slutt? Har dere noen erfaringer/meninger om dette?

Takker for svar!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Nigiria
Skrevet

Nei, det er ikke sagt. Det er kun dere to som vet hva som er best for dere selv, og som bestemmer hva som vil skje videre med forholdet.

Vet om par der det både har gått ene og andre veien etter å ha flyttet sammen, så fra hverandre igjen. Kan være positivt for dere! Tenk på alternativet: å fortsette å bo slik dere gjør. Hvis dette ikke er aktuelt, og dere heller ikke ønsker å slå opp, så virker dette som en riktig løsning for dere.

Skrevet

Ei venninne bodde sammen med kjæresten i tre år, så fikk han jobb i en annen by mens hun skulle fortsette å studere. De har flyttet fra hverandre, men er fremdeles sammen og har det veldig fint, selv om hun synes det var vemodig å flytte fra hverandre. De flytter sammen igjen nå snart heldigvis :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...