hellus Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Heihei:) Jeg vet det er mange andre tråder med det samme spørsmålet, men jeg ville så gjerne ha min egen. Jeg lurer på om jeg kan være gravid. Hadde eggløsning 2. mai, og sex 4. mai (som er siste dag i min fruktbare periode). I ettertid har jeg hatt forskjellige plager som - svimmelhet - stikkinger i nedre del av magen, venste side (3dpo) - hodeverk flere dager, noe jeg nesten aldri har (bank i bordet!) - plutselig tett nese (3dpo-5dpo) - ikke så vonde pupper som jeg pleier før mensen - blir for sulten etter jeg har spist ( 9dpo-14dpo) - har hatt tilfeller hvor jeg har vært uggen, ikke kvalm men på en måte ekkel i kroppen - mensmurringer - varm og kald om hverandre - kviser, noe jeg ikke pleier å få før mensen Er i dag 14 dpo, men han ingen tegn til at mensen er på vei, bortsett fra murringer som er mye svakere enn normalt. Grunnen til at jeg spørr og ikke bare tar en test er fordi jeg ikke har anledning til å kjøpe en før neste uke. Skal også ut å feire 18. mai, vil ikke ta sjangs på at jeg ikke er gravid og drikke, for så å finne ut at jeg er det. Noen som har opplved noe lignede og vært gravid?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #2 Skrevet 16. mai 2013 Ja, du kan være gravid. Tester selges på apotek, dagligvarebutikker og tom bensinstasjoner. Ta en test. Anonym poster: 07ca1c32d11d743c2d7e2f30fe273692 3
hellus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2013 Hvis tanta holder seg hjemme til tirsdag, bærer det rett på apoteket etter skolen Vil ikke vente mer, vil viiite! Glemte også å nevne at jeg har lett for å begynne å gråte. En dag ved middagsbordet snakket mine foreldre om da de gikk på skolen, jeg ble helt skjelven og hadde problemer med å snakke
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #4 Skrevet 16. mai 2013 Hvis tanta holder seg hjemme til tirsdag, bærer det rett på apoteket etter skolen Vil ikke vente mer, vil viiite! Glemte også å nevne at jeg har lett for å begynne å gråte. En dag ved middagsbordet snakket mine foreldre om da de gikk på skolen, jeg ble helt skjelven og hadde problemer med å snakke Skolen? Hvor gammel er du egentlig? Anonym poster: 07ca1c32d11d743c2d7e2f30fe273692
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 Og så heter et mensen/menstruasjon, ikke tanta Anonym poster: 07ca1c32d11d743c2d7e2f30fe273692 2
hellus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2013 Jeg er student, noe man kan være selv om man er 45 år. Men jeg er 22 Jeg bruker både mens/mensen, tanta og jordbæruke 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 Jeg er student, noe man kan være selv om man er 45 år. Men jeg er 22 Jeg bruker både mens/mensen, tanta og jordbæruke Oisann. Vel, du kan alltids løpe til nærmeste legekontor og levere urinprøve om du er veldig opptatt av å finne ut om du er gravid. Student kan man være, ja, men å referere til en samtale ved middagsbordet med foreldre angir at du ikke er 45 Anonym poster: 07ca1c32d11d743c2d7e2f30fe273692 2
hellus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2013 Oisann. Vel, du kan alltids løpe til nærmeste legekontor og levere urinprøve om du er veldig opptatt av å finne ut om du er gravid. Student kan man være, ja, men å referere til en samtale ved middagsbordet med foreldre angir at du ikke er 45 Anonym poster: 07ca1c32d11d743c2d7e2f30fe273692 Fikk bare en følese av å bli sett ned på fordi jeg "var ung og gikk på skolen". Ville bare poengtere at man ikke trenge være ung bare for man går på skolen og jeg bor ikke hjemme, var bare hjemme på middag, noe mine foreldre på over 40 også gjør med sine forelde en gang i blant Får man svar med en gang om man går med urinprøve til lege? er helt grønn på dette området 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #9 Skrevet 16. mai 2013 Fikk bare en følese av å bli sett ned på fordi jeg "var ung og gikk på skolen". Ville bare poengtere at man ikke trenge være ung bare for man går på skolen og jeg bor ikke hjemme, var bare hjemme på middag, noe mine foreldre på over 40 også gjør med sine forelde en gang i blant Får man svar med en gang om man går med urinprøve til lege? er helt grønn på dette området Nå stenger vel legekontoret ganske straks, men om du har fastlegen din i nærheten skal det være mulig å levere urinprøve der. Om de sier nei, kan du mase litt, de sitter med de samme strimlene som man bestiller på nett. Koster vel 85,-, tror jeg, å gjøre det hos legen. Siden det er syttende mai i morgen kan det hende legesekretæren er grei med deg. Om ikke annet kan du gjøre det mandags morgen. Anonym poster: 07ca1c32d11d743c2d7e2f30fe273692
MissCoverdale Skrevet 16. mai 2013 #10 Skrevet 16. mai 2013 Eller bare kjøpe test på en bensinstasjon? =/ 2
hellus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 16. mai 2013 Eller bare kjøpe test på en bensinstasjon? =/ haha, selger de graviditetstester på bensinstasjoner? Det ante jeg ikke, fikk litt ledig tid på lørdag, men alt stenger vel tidlig?
hellus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2013 Heihei:) Jeg vet det er mange andre tråder med det samme spørsmålet, men jeg ville så gjerne ha min egen. Jeg lurer på om jeg kan være gravid. Hadde eggløsning 2. mai, og sex 4. mai (som er siste dag i min fruktbare periode). I ettertid har jeg hatt forskjellige plager som - svimmelhet - stikkinger i nedre del av magen, venste side (3dpo) - hodeverk flere dager, noe jeg nesten aldri har (bank i bordet!) - plutselig tett nese (3dpo-5dpo) - ikke så vonde pupper som jeg pleier før mensen - blir for sulten etter jeg har spist ( 9dpo-14dpo) - har hatt tilfeller hvor jeg har vært uggen, ikke kvalm men på en måte ekkel i kroppen - mensmurringer - varm og kald om hverandre - kviser, noe jeg ikke pleier å få før mensen Er i dag 14 dpo, men han ingen tegn til at mensen er på vei, bortsett fra murringer som er mye svakere enn normalt. Grunnen til at jeg spørr og ikke bare tar en test er fordi jeg ikke har anledning til å kjøpe en før neste uke. Skal også ut å feire 18. mai, vil ikke ta sjangs på at jeg ikke er gravid og drikke, for så å finne ut at jeg er det. Noen som har opplved noe lignede og vært gravid? Jeg lurer også på om det er mulig å kjenne symptomer så tidlig, hvis jeg er gravid (håpe), er jeg jo ikke mer enn 3+5 uker på vei...
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #13 Skrevet 16. mai 2013 De selger tester på mange matbutikker også, så med mindre du er på telttur langt inne i skogen, så klarer du å få tak i en Anonym poster: 826bc0c9d95bc1f75003e1877b6e3da4 1
hellus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #14 Skrevet 16. mai 2013 De selger tester på mange matbutikker også, så med mindre du er på telttur langt inne i skogen, så klarer du å få tak i en Anonym poster: 826bc0c9d95bc1f75003e1877b6e3da4 Problemet er heller at jeg har glemt lommeboka på hytta til kjæresten til en venninne (rotehue) men hun reiser inn fredagskveld og kommer tilbake på lørdag
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #15 Skrevet 16. mai 2013 Hva er det forbanna problemet med å bare ta en jævla test istedetfor at man skal lage hundre og atten tråder her inne med en masse symptomer og alle spørsmålet ''Er jeg gravid'' VI KAN IKKE VITE DET! Testen kan vite det, men vi kan IKKE se igjennom pcen og inn i magen din for å se om du er gravid!!!!!! Anonym poster: a9e8b9808bbfde54f8fcc55350dd52e9 7
hellus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 16. mai 2013 Hva er det forbanna problemet med å bare ta en jævla test istedetfor at man skal lage hundre og atten tråder her inne med en masse symptomer og alle spørsmålet ''Er jeg gravid'' VI KAN IKKE VITE DET! Testen kan vite det, men vi kan IKKE se igjennom pcen og inn i magen din for å se om du er gravid!!!!!! Anonym poster: a9e8b9808bbfde54f8fcc55350dd52e9 Jeez, hadde du lest skikkelig hadde du fått med deg at jeg ikke har mulighet til det enda. Jeg har bare stilt et spørsmål, men hvis jeg på noen måte har fornærmet deg, beklager jeg det! Det var virkelig ikke meningen å oppskake deg Men samtidig har jeg ikke tvunget deg til å trykke innpå tråden min. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #17 Skrevet 16. mai 2013 Jeez, hadde du lest skikkelig hadde du fått med deg at jeg ikke har mulighet til det enda. Jeg har bare stilt et spørsmål, men hvis jeg på noen måte har fornærmet deg, beklager jeg det! Det var virkelig ikke meningen å oppskake deg Men samtidig har jeg ikke tvunget deg til å trykke innpå tråden min. Hva forventer du med tråden din, kjære deg? Du starter med ''Skal jeg bli mor?'' Da får du smøre deg med tålmodighet og ta testen først, du vil uansett ALDRI få et svar av noen her som er bombesikkert og helt troverdig! Herre! Anonym poster: a9e8b9808bbfde54f8fcc55350dd52e9 2
hellus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #18 Skrevet 16. mai 2013 Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli møtt med så mye negativitet her inne. Beklager om jeg har irritert noen med tråden og spørsmålene mine. Jeg bare lurte på noen ting, men det er i allefall sikkert at jeg aldri mer skal bruke et forum til å få svar på noen ting. Har jeg ødelagt dagen din: Unnskyld! Jeg har i alle fall fått min dag ødelagt, så lett som jeg tar til tårer for tiden, sitter jeg her å gråter. Jeg tar kommentarene deres til meg og nå føler jeg bare dum. Takk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #19 Skrevet 16. mai 2013 Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli møtt med så mye negativitet her inne. Beklager om jeg har irritert noen med tråden og spørsmålene mine. Jeg bare lurte på noen ting, men det er i allefall sikkert at jeg aldri mer skal bruke et forum til å få svar på noen ting. Har jeg ødelagt dagen din: Unnskyld! Jeg har i alle fall fått min dag ødelagt, så lett som jeg tar til tårer for tiden, sitter jeg her å gråter. Jeg tar kommentarene deres til meg og nå føler jeg bare dum. Takk. Når du spør på et forum om du er gravid bør du jo egentlig bare føle deg dum. Bare hyggelig! Anonym poster: a9e8b9808bbfde54f8fcc55350dd52e9 1
Yesterday Skrevet 16. mai 2013 #20 Skrevet 16. mai 2013 Jeg skjønner godt at du er skuffet over svarene men det er faktisk umulig for oss å vite om du er gravid! Kanskje din mensen har endret seg litt så du får mer plager, derfor sensitiv osv. Menssymptomer og gravidsymptomer kan være veldig likt. Eller kanskje symptomene kom fordi du håper at du er gravid, altså falske gravidsymptomer, mange kvinner får det, også noen som frykter at de er gravid. På legekontoret mitt bruker de vanlig Clear Blue tester så det tar 3 min. Men er jo for sent nå å dra til legen. Jeg er gravid og fikk symptomene mine dagen før jeg skulle hatt mensen. Så det kan komme tidlig, men folk som påstår at de fikk symptomene rett etter eggløsning har falske symptomer da det er umulig å få det så tidlig. Ikke bry deg om de teite svarene du har fått, det er bare folk som kjeder seg og liker å såre folk, og spesielt siden du skriver at du er ekstra sensitiv nå så vil de at du skal gråte. Du er mye bedre enn de Så kjøp en test når du kan, og lykke til! Er spennende så oppdater gjerne her om resultatet 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå